AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.789

Träff för oss i Värmland, Finns intresse?

Sida 5 av 6
En sak som slog mig

ska vi ha nåt program under kvällen

HD91 hade gjort typ karavan-färdväg va?

vär ska vi ha den?

Vad ska vi göra mer?

------------------
www.cleandesign.se
när ska vi ha den mena jag

------------------
www.cleandesign.se
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Karavan efteråt passar väl bäst, som en avslutning på träffen menar jag, sen kan var och en fara vart de vill, för vår del blir det nog ytterligare ett par timmars glidande i och runt stan.
Färdvägen är relativt enkel och inte jättelång heller, i stort sett: ut från Våxnäs på motorvägen (E18) i riktning Sthlm, in vid Nobelplan (Färjestadsavfarten och sedan höger), körning längs Sundstatjärn (höger i Nobel-rondellen), över älven och in genom centrum, ut på järnvägsgatan (heter den så?) och riktning E18, därefter upplösning av klungan eller vad det nu kan tänkas bli.
Blir det bra tro?

//HD91

543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Tjena

Nu har jag satt upp lite fler lappar. =)

2 st lappar sitter nu upp i EKSHÄRAD, hoppas att det kommer någon därifrån.
När jag ändå var där uppe i Värmland så passade jag på att poléra bilen inför träffen, med först rubbing sedan bilpolish och till sist flytande hårdwax. Den lilla sysselsättningen tog 10 timmar, det va jättekul de första 5 timmarna men sedan blev jag rätt trött på det. Men den blev ju extremt blank vilket MorMor kan intyga.

Hon utbrast i ett: MEN HIMMEL!!! Hönnt haru gjort med bil´n!!!
Översättning från Ekshärska : Vad har du gjort med bilen =)

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Länk
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Nu är det bara att hoppas på bra väder också. Tänk om det blir regn.

Länk
Marcel
Men måste ni träffas nu när man har sålt sina bilar:((((( Damn, vänta ett par månader till så jag också får vara med:)
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Hehe.

Nej men det kan säkert bli någon mer träff framöver antar jag.

Länk
Hej

Highspeed_M5, HD91: Bra...

Min bil är inte tvättad på ett par dar, ska göra det idag.

Blir denna träff lyckad så kör vi vidare med träffar

Jag och en kompis kommer vara kvar i karlstad ett gäng timmar efter å glida runt

------------------
www.cleandesign.se
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Ah, gött.

Det blir härligt att köra karavan genom stan. (Roligt med lite rim)
=D

Täcker nu mera över bilen med ett stort kapell så fort bilen står parkerad under något olämpligt träd. Bilen får inte bli smutsig i onödan nu inför träffen.

Nej nu ska jag iväg och bada med några kompisar. Det blir snorkel och cyklop på.

Länk
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Inte långt kvar nu, vi får hoppas på litte gött väder, ska ju tydligen bli lite sämre i slutet på veckan.
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
YES!

Verkar som det blir fint väder på lördag Länk
Skitbra alltså.

Var i Kil utanför Karlstad igår och fick syn på en fin E30 cab vars ägare jag bjöd in till träffen. Den röda lacken var i toppskick och de svarta skinnstolarna var i extremt bra skick. Den hade gått 18800 mil ungefär (aldrig vinterkörd). Han kanske kunde komma till träffen.

Framåt kvällen cyklade jag till affären för att köpa lite godis och vad svänger in på parkeringen om inte en E34 ALPINA. Även den i extremt bra skick. Svartmetallic med ljusa skinnstolar. 290 Hk enligt ägaren vilket jag inte tvivlar på.
Det visade sig att han köpt bilen för någon dag sedan. Tyvärr kunde han inte komma på träffen.

Länk
Highspeed_M5:

du såg inte mig då, jag var åxå i Kil igår å åkte runt lite typ för att köpa pizza samt lite annat, klockan var väl efter 21 nån gång

Vad har du för nån bil egentligen?

såklart det blir fint väder på lördag, jag hade inte tänk mig nåt nnat iaf.

------------------
www.cleandesign.se
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Jasså du var ute du med. Nej jag såg dig inte
Ja jag var tyärr bara i Kil mitt på dagen 13:00-16:00 ungefär.
Var och badade med en kompis vid fryken.

Vad jag har för bil....Jo men kolla länken som du ser efter varje inlägg som jag gör. =) Där får du se.

Nu ska jag bara få bort flammigheten i huven som uppstod när jag polérade "pärlan"

Länk
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Snackade med en som har Bmw 535 E39 idag.
Bjöd honom till träffen. Vi får väl se om han kommer

Länk
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Var det tänkt med en träff på lördag? Isåfall kanske man kan glida förbi en sväng om man får ihop bilen tills dess. Av nån anledning så lyckas man alltid riva ner den vid fel tidpunkt.
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Ja nu på lördag kl 19:00 på wåxnäs vid Autowåx parkering.

Välkommen

Länk
Jag skulle vilja vara med på den här träff men jag tycker att klockan 19:00 är väl lite för sen för min del alltså jag åker ungefär 250, 300 kilometers ditt för att köra tillbaks efter 4 fem timmars jag tycker att det blir lite stressad i alla fall för min del men annars bra initiativ.......

M.V.H
Mauricio.....

P.S Kanske ska kontakta en gammal vän som bor i karlskoga för att se om jag kan stanna där.... men hur många kilometers är det från karlskoga ditt????
Det är ungefär 6 mil till Karlskoga från Karlstad, nylagd fin väg är det....
Ak
77
Akermo
325i Coupé -94
Marzocchi: Du kan väl stryka mej från anmälningslistan, kan dessvärre inte komma. Får väl hoppas på en träff senare i höst, eller till våren!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.