AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.023

Polisens fartkontroller

Sida 1 av 2
Det ska finnas en sida på internet där Polisen lägger ut sina fartkontroller i Sverige för det kommande dygnet. E det någon här som kan den web-adressen?
Det är bland annat den sidan som ett mobiltjänst företag som gör TV reklam på 5:an, får sina uppgifter ifrån.
Vi måste hjälpa varandra på den här frågan!

JO
En sådan sida finns inte vad jag vet. de finns en laserlista på zatzy, men den fungerar som en sms tjänst som jag förståt det. och sen har de en karta med kända fartkameror.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det står på polisens egen sida tror jag! Dessutom står det på text-tv och i vissa dagstidningar!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

jesperado: en lista som visar alla laser kontroller de har samma dag? länk skulle vara fint i sådana fall.

BMWCS Syd #05392
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Har ingen länk, men den går väl att leta upp! Det ingår ju i polisens policy att varna för fasta kontroller i förväg för att få ner statistiken, det är ju tydligen den viktiga delen av trafikpolisens jobb...

Jeppe

Laserlistan som wendtan nämner på Zatzy.com är för tillfället nere pga. underhåll. Den fungerar på så sett att en person skickar ett sms till ett visst nummer angående en laserkontroll han sett och sedan får alla medlemmar detta sms. Mycket skit förekommer men de håller på att fixa det nu, och det bästa med tjänsten är att den är helt gratis! :)

/Manray/
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
www.polisen.se
Väl aktuellt län, sedan länken "Trafikkontroller, läs mer"

Jeppe

Jesperado: Allså jag hittar ingen lista som anger var dom har laserkotroller där du hänvisar.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Inte?
Jag läser för Skåne just nu, imorgon är det hastighetskontroll på E65:an mellan Malmö och Ystad...

Länk

Jeppe

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Länken funkade inte som det var tänkt, sorry!

Jeppe

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Länk

roadZter
Okej, detta är vad jag kallar generell information, fartbevakning på E6 osv. De som är intressant och det jag menar är tex laserkontroll väg 108 mellan staffanstorp och lund den 10 Juli..

Denna infon är den som rablas i radion

BMWCS Syd #05392
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
DanneZeta >> Hur hittade du fram till den informationen? jag lyckas inte hitta nåt på Örebro... *fundersam*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hej hej,
Som vanligt är det så att Skåne är bäst:-)
Skämt och sido, under många år nu har just Skånepolisen haft en mycket bra sida med info om var,hur och när de kontrollerar. Har inte hittat sådan info på andra läns sidor hos polisen. Men men...

*BAWORAK*
Här ä en länk till mina trakter...

javascript:%20oAW('Länk

Länk
Ja, det funkade ju inte så bra...sorry...

Men gå in på Länk
...uppe till höger i det blå bandet finns länken "Trafikkontroller".

Länk
rogan
Tjapp!

Ta och ring polisen vetja :)

Skämt åsido så är en del av polisen hastighetsövervakningar "klassade" som ohemliga och dessa får man veta om man ringer och frågar. Om de har tid iaf. Det är ävendessa som oftast finns på nätet.

Men fortfarande kan det finnas ett antal som de inte berättar om.

Blåskontroller berättar de aldrig om.

// Många åker bil, vi kör BMW
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Om du med blåskontroller menar nykterhetskontroller med utandningsprov förvarnas det om dessa precis som de andra kontrollerna...

Exempel: Länk

Jeppe

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Jesperado> Tror snarare anledningen till att dom kör med förvarnade kontroller är att få ner hastigheten, som är målsättningen med just hastighetsövervakning. Tycker att det är ett vettigt system, kan man genom en så enkel åtgärd som annonsering sänka snitthastigheten på en vägsträcka, istället för bara förbi kontrollen, så ska man nyttja den.

Sen kan man ju alltid diskutera om dom bör ägna så mycket uppmärksamhet på hastigheten alla gånger, så mycket rattfyllon som finns på våra vägar.

Sex på alla fyra, roligast så!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det var ju precis det jag skrev...
En del av trafikpolisens jobb är att se till att folk kör säkrare, det vill säga långsammare enligt vissa. Åker färre dit i hastighetskontroller innebär det att folk kör långsammare statistiskt sett.
Att de sen bara kör långsammare endast förbi hastighetskontrollen tycks spela mindre roll...

Jeppe

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Läste förresten en intressant sak i Metro för ett tag sedan, en person som fått böter eller blivit av med körkortet för fortkörning löper 50% mindre risk att dödas i trafiken inom de närmsta 12 månaderna. Ska man ta fasta på detta borde man inte annonsera kontrollerna i förväg, utan försöka "sätta dit" så många som möjligt...?

Jeppe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.