|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Theanders Lund: Far min var sugen på en 525i Touring(stockholm open). Gick in i butiken för att snacka, fick dock ingen hjälp. Vid detta tillfälle hade han blåställ och kom dit i sin vw transporter. Fick ingen hjälp på 15 - 20 min. Kom en gubbe efter de dära 15-20 minuterna och fick hjälp direkt. Gubben bar skjorta och slips... Jag tycker detta är urdåligt! Undra vad dom skulle gjort om Percy skulle kommit in i blåställ? ah ;) och jag är ARG! för pappa köpte en volvo v70 2.4T Länk |
|
|
Att en säljare inte hoppar på en och rullar ut en röd matta för en sekunden efter det att man kommit in är ändå helt ok, värre när man inte får hjälp fastän man ber om det.... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Hejsan. Det lät inte som en trevlig reservdelsman. Jag har då i alla fall enbart fått kanonbemötande och väldigt bra service på BMW när jag handlat. Trots att jag bara handlar saker till min gamla E28 M535i. Jag har enbart handlat i gävle, och kan starkt rekomendera denna trevliga firma. Autovation har serviceinriktad och trevlig personal. MVH Morgan. Länk |
|
|
hahaha.. Här kommer mera när jag var i bilbytartankar för ett år sedan bad jag "pojkarna" på BMW group Mölndalsvägen i Göteborg om lite hjälp, de var de drygaste lataste idioter jag stött på! Det var då jag bestämde mig för att köpa av en importör, brukar gå upp där ibland o titta. För att fälla en kommentar när de kommer fram till mig... Länk |
|
|
kilen: BMW i Gbg är pinsamma. Att de öht säljer någon endaste bil är för mig ofattbart. Som tur är öppnar en ny BMW-åf i Borås denna vecka som tar över efter Asplunds (där jag tidigare köpt två bilar). Länk |
|
|
Kan bara instämma i ovanstående herrars bedömning av BMW här i Göteborg. Fick en "personlig" inbjudan för något år sedan när nya 3-serien lanserades. Åkte bort och frågade om jag inte kunde få provköra en ny 5:a istället eftersom jag inte var spekulant på 3:a. (För liten för mina behov.) Nähä, det gick då inte alls. Det var bara 3-serien man fick provköra! Tror att förra SAS-chefen Jan Carlsson skulle ha en hel del att lära ut när det gäller "kunde i fokus" samt service till dessa dryga försäljare... Gör det med stil. |
|
|
cyberkallen: Läste den för några dar sänn ja. 7H Auto AB står det. Hittade denna site: Länk undrar om det är samma firma. Står 7H BIL AB här.. inte Auto.. Och ligger väl i Skene. Inte Borås Nån som vet? |
|
| Eivind: Har fått en inbjudan till VIP-kväll på fredag och då är adressen Lillåvägen 4, Åhaga. | |
|
Fikk nån inbjudan från BMW jag med.. Men vet inte vart Åhaga är. Var nåt om intro av den nya 5-serien jag fick |
|
|
Detta har iof inget med BMW att göra, men med bilhandlare... en bekant till mig skulle lämna in sin nya Passat för 500-mils (?) service på Berners i Sundsvall där bilen för övrigt var köpt ny ett halvår tidigare. Min kompis hade naturligtvis en tid bokad, till klockan 9 enligt uppgift skulle bilen vara färdig att hämtas klockan 11.00. Då Berners ligger cirka två mil norr om staden var det ingen vits att ta sig tillbaka till arbetet med buss utan han sätter sig i bilen och läser. När klockan blivit 10:30 och ingen har tagit itu med bilen går han lite irriterad in till kundmottagningen och frågar hur det gåt med hans bil. Receptionisten frågar då efter reg. nummret vilket han naturligtvis lämnar. Han får då svaret att bilen är klar och att det är bara att köra iväg!!! Min väns reaktion är dock en helt annan historia som kanske inte lämpar sig i skrift... |
|
|
Jag har haft med tre BMW handlare att göra från det att jag började spana efter en e34 fram tills idag och två var extremt arroganta och föga serviceminded (Carlsson bil i Örebro och Bilsalongen i Skövde) däremot måste jag ge en hel lastbil med rosor till killarna på Olle Rutgersson i Henån, trevligare folk får man leta efter så visst skiljer det en hel del mellan firmorna.... Dock ska ju tilläggas att jag ALLTID blivit trevligt bemött hos MB (kan ju ha varit tillfälligheter, men man skaffar sig ju "fördomar" i alla fall). |
|
|
Jag kan ärligt inte förstå vad som händer med er då ni vill provköra en bil. Sedan i somras har jag letat en ny bil. BMW 330 eller Mercedes c320 har varit de bilar som intresserat mig. Jag har flera gånger varit både på BMW i Solna och Mercedes i Akalla iklädd shorts. Aldrig har någon mött mig med en ointresserad blick. |
|
| Jag håller med rubriken, äger en 280CE från '74 och jag har alltid blivit bemött på bästa sätt hos Mercedes (philipssons). Däremot så får jag nästan be om ursäkt när jag ska fixa något på min 316 '97 hos BMW. De flesta BMW handlare jag stött på är stöpta i samma form, samma vidriga viktigpetter-jargong och samma nedlåtande blickar när man frågar dem något (jag är nämligen 22 år). Däremot BMW:s konsumenter är nästan uteslutande trevliga människor =) | |
| När jag var i Tyskland i somras och blåste topppackningen så gjorde BMW i Hildesheim allt dom kunde för att rädda min semester (fixade hotell, bjöd på fika, tvättade bilen när den var klar...). En HELT annan typ av inriktning på personalen där, dom vet väl att en nöjd kund är en bra kund. Skitstövlarna finns nog bara i Sverige.. | |
| (och speciellt på Carlssons Bil i Örebro) | |
|
En liten kul anekdot om Carlssons bil: När jag var där och provkörde en 520i så talade jag lite med försäljaren (en parant man i övre medelåldern) och vi diskuterade bilköp i största allmänhet då han säger -"Ja, jag hoppas ju att du inte köper en importbil i alla fall" Varpå jag svarar att samtliga BMW är importerade och möts av den korthuggna kommentaren: -"Jag är medveten om det lilla problemet".... Nästa BMWfabrik till Örebro? :-) |
|
| Jag fattar inte vad BMW-återförsäljarna har emot importen? Dom får sälja fler reservdelar och servicar och om nu importbilarna är så dåliga så borde dom få sälja ännu mer. Faktum är ju att marginalerna ligger på reservdelar och servicar. | |
| Det riktigt sjuka är att dom tar mer betalt för att laga en importare än en sv.såld bil. Det är såvitt jag kan se inget annat än bilrasism!!! Nu är det ju inte riktigt alla som gör så, men det tog ett tag före man hittade en märkesverkstad som inte ville ruinera en bara för att bilen är såld i Essen... | |
|
BoogieElvis: HAHA, den var bra du =).. Jag har en liten anekdot också: Jag lämnade in min bil på en gratis provbesiktning hos Carlsson Bil i Örebro (fick hem ett sånt erbjudande i brevlådan). Det var min 316 '97 som de skulle kolla. Efter ett ganska surt bemötande när jag lämnade fram lappen så kom chefsmekanikern ut efter en halvtimme och sa: "ring en bärgningsbil som kan hämta din rosthög därinne, den står i vägen". Varpå jag frågar hur det kommer sig att den helt plötsligt inte går att köra. Mekanikern svarar att han drog så hårt i handbromsen så den fastnade, och att jag borde ha bättre koll på såna saker. "Kan ni inte åtgärda det då? Jag betalar ju för servicen" svarade jag och mekanikern kontrade med "Sånt skitjobb har jag varken tid eller lust att göra". Så jag fick köra min bil till närmsta mack för att få loss handbromsen, det var bara att slå till på fälgen med en gummihammare. Men beläggen fick jag byta för de slets ned redan efter en kilometer.. Det kan man kalla för service.. fy *** |
|
| Evergreen: Med förhandlare som Carlssons vem behöver då konkurrenter? Jag hade personligen hellre kört Datsun (!) än att gynna de där svinen!!!! Det är fan otroligt att de har kunder överhuvudtaget (eller lever de på EU-bidrag kanske?). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.