AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.986

Var F*N hittar man en sponsor!

Sida 2 av 2
Punkt slut!!!!

325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Många studentskjutsar om du ska köra enligt "min prislista". Jag skjutsade en kollegas dotter och hennes två kompisar för 300kr och då dröjer det länge innan man är uppe i femsiffrigt. Jag gjorde det inte för pengarna, snarare för att få sprida lite finbilskultur bland åskådarna och så är det lite kul också.

/Patrik, 325i cabrio 94, BMWCS 4096
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Har själv sponsrat några bilbyggare och jag kan säga dig att de summor du pratar om är näst intill omöjliga om du inte ska bygga om dín bil fullständigt. Anledningen till att hellre sponsra Volvo och Golf är att man når en stor grupp bilägare, hur många BMW Z3 stylare finnsdet i Sverige?

Vill absolut inte vara negativ men du får nog tänka om när det gäller styling på din bil, det vanligaste sättet att jaga sponsorer är att kunna visa upp nåt man stylat tidigare ex en bil som det gjorts repotage om i Bilsport mm.
När du köpt ditt hus så tar du 100' på huset å betalar på 10 år så är problemet löst.
Sedan får du jaga spons efteråt när de ser bilen
Du kan väl styla bit för bit?
Jag har ett företag där vi får liknande frågor, men det största kravet är du måste hålla hastighets begränsningarna du måste ha bra ljudämpming (original).
Du får inte rödljusraca eller liknande du måste köra mycket lugnt.
Om du blir bötfälld så får du betala skadestånd till oss!

Med ny vattenpump mm... :-)
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Visst skulle det varit härligt med sponser stöd!!

Men i det verkliga livet så kommer ingen och knackar på dörren och stoppar :- i ens plånbok eller delar till en.
Se alla som håller på med racing, vart tror du att dom pengarna kommer i från?
Man behöver visa resultat före sponser stödet...själv bygger jag en bil för racing i en märkes serie (bmw cup) entusiast precis som alla andra där, och bilen bekostas helt av mig...jag beräknar bilen till att hamna på över 100.000:- i ombyggnad och då har jag tillverkat mycket själv!

Vad tror du alla bilbyggare får sina :- från? jo, mat konto bestående av nudlar, minimala utgifter, försäljning av delar från nerskrotade bilar osv...allt för att få in några extra kronor

Men visst skulle det varit skoj att knalla in och fått sponserstöd av ett företag, men tyvärr funkar det inte så!

Men om du lyckas att få hjälp så är det bra för dig!
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena

ppeellee:
Visst förstår jag att det finns ett värde i att sponsra en bilmodell som är dussinbil och fler kan köpa styling till, men samtidigt finns det ett värde för företaget att visa upp ännu fräckare märken och modeller en de man kanske säljer mest styling till, liksom höjer statusen/imagen en aning. Sen är det ju faktist så att många siktar högre än de har möjlighrt till, man sett er testarossa gälar på sidan på sin breddade 240 eller corvette osv.

Ang. visa upp tidigare bygge för att få spons, är som att nekas sitt första arbete innan du kan visa att du har erfarenhet från ett.

Kilen:
Visst förstår jag att man får tänka sig för lite hur man kör när man har sponsor namn på bilen, men många vill nog ändå att man syns.

Pelle Persson:
Nog förstår jag att man inte kan sitta med händerna knäppta på magen och vänta på att någon kommer och frågar om man vill ha en vinge eller pengar till styling. Jag har faktist varit på nästan alla företag på div mässor de senaste året och frågat, de som har visat lite intresse har även fått se bilder på min bil och vad jag tänkt göra med den. Så tro inte att denna tråd på forumet är mitt första försök.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Jag tar 1500 för en 2.8a så du borde således kunna ta 1900-2400 tycker jag! Finns en site som erbjuder att man publiserar sin bil till förfogande. Du kör själv (inga risker så sätt) och du bestämmer priset. Tror halliken (webbfirman) tar 200:- av din "vinst"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
carsdata:

Är det du med BO-logga på sidan?
1500/månad eller???
Du får gärna skriva mer direkt till mig på min mail.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
33
Lövan
M3 -02 SMG
.
33
Lövan
M3 -02 SMG
Kan börja med att berätta att hitta sponsor på det sättet som du tror är nästan helt omöjligt.

Hade byggt en 540 e34:a innan jag började med e39:an och hade många bilder att visa upp både på bilen och bilder under ombyggnaden.

E39:an kostade mig otroligt mycket pengar även om jag har fått hjälp av vissa sponsorer, reportaget i Bilsport vet jag inte om det gör varken till eller emot gällande bättre sponsordealar.

Det som dom flesta företagen är ute efter är ju att tjäna pengar inget annat, så ser dom inte att du kan ge dom nya köpstarka kunder så har dom ingen nytta av att sponsra dig med något överhuvudtaget.

Nu är jag ganska aktiv bland många bilintresserade personer o det gäller ju att försöka vara som en säljare åt företagen du "företräder", som tex när folk ringer till Skanstullsdäck så ska dom ju självklart berätta för den som svarar i telefonen vem dom har fått deras nummer av det är då först företagen märker att dom tjänar pengar på dig och då självklart vill fortsätta sitt samarbete med dig.

I mitt fall var alla mina samarbetspartners intresserade av att vilja vara med på min nya bil, då dom har märkt att jag alltid promotar deras företag och alltid försöker "ragga" nya kunder åt dom.

Och jag har verkligen gett alla företagen nya o nöjda kunder vilket självklart innebär att du är en investering till deras företag.

Ang rabatter så tror jag att det kanppt någon i detta avlånga land som får något gratis av någon firma, man får alltid betala och det är alltid mer än vad sin omgivning tror.

Vill du ha tips eller har lite andra frågor maila gärna till lovan@zatzy.com

Mvh Niklas
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena Lövan

Drog ett mail till dig men det gick inte fram, något om "rejected for policy reasons" !???

Kommer du i kväll? Brostugan!
Vi kanske kan snacka lite då.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
33
Lövan
M3 -02 SMG
Hmm
Vet ej varför den inte funkar, du kan prova på niklas.lofgren@posten.se så ska det nog funka.

Mvh Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.