AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.592

Kromat tanklock till Z3M-Coupé

Sida 1 av 2
Mr Hamann
Hej!

Jag hittade en engelsk sida som hade ett kromat tanklock till Z3:an. Jag har kromade handtag på min så ett tanklock i krom tycker jag skulle matcha bra. Saken är den att jag har mailat det här företaget för en vecka sedan och inte fått något svar (är på jobbet nu, kommer inte ihåg vad företaget hette). Min fråga är om någon vet någon annanstans man kan köpa ett kromat tanklock till den? Inte typ Hamanns, utan ett i krom.

// Mr Hamann
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Har du kollat Cromedesign, de har en svensk åf.

Har inte själv handlat från dem ännu.

Länk
Mr Hamann
OKI, ska kolla där!

Tack så mycket!

// Mr Hamann
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Mors

Om du gillar krom, borde du även kolla www.alumex.de som säljer högblankpolerade störtbågar. De har en ÅF genom AC Schnitzer i Sverige, men det kostar uppemot 6 - 10 000 beroende på om man redan har BMW originalbågar eller ej.

Ironman
Ironman> han har ingen behov av störtbågar: han har ju en coupe!

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Mr Hamann
Hehe... precis! Men tack ändå!

// Mr Hamann
Men attans vad snygga de var, fast ett helt annat pris än mina.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
På vilket håll? & vart? ;)
För att komma tillbaka till änmet: vet ni om det finns så kallade DTM tanklock till Z3 ? Med detta menar jag såna men små skruvar runt om (Typ Audi TT eller Peugeot 206 GTI)

____
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Här finns ett "gammalt" tips på kromat tanklock: Länk

/Lasse B
Jo, den har jag sett tidigare. Men jag ubndrade mer om den med små skruvar runtom som har jag för mig brukar kallas för DTM look. Finns såna till Z3?

____
Tror Hamann har ett DTM tanklock till Z3.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Ahh! Där var bilden.
Z3c 4 ever, du har mail med en bild jag tog på Jacob Clewåkers Hamann M Roadster förra året.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Tack! Stark vill-ha-faktor. Den ska sitta på min bil innan sommaren är slut!!! Passar bra att byta ut den när jag lackar den vandaliserade bakskärmen.

____
aj! den kosta 4900SEK....

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Z3c 4 ever: Varför tror du jag inte redan har ett!?

Går det inte att bara köpa ett MC tanklock och svarva till en platta stor som hålat och bulta dit locket i den. Hur man löser fästningen av det hela vet jag inte men.....något ska väl ni också fundera på.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
4900.... Hamann kan verkligen ta betalt.... Visst är det snyggt... men inte värt 4.900

Mr Hamann
Är det någon som har länken direkt till den svenska återförsäljaren av kromade tanklock? Samt är det någon som vet var i Sverige man kan köpa kromade njurar?

// Mr Hamann
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Länk

Här hittar du lite smått och gott.
Mr Hamann
OKI, tack. Har dock redan sett den länken och hittar ingen länk till någon svensk återförsäljare.

// Mr Hamann
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Jag är överraskad fanns tidigare en åf utanför Malmö samt en i Danmark - men de är borta samt så har Crome Design en ny adress.

Surfa runt lite på denna länken så hittar du säkert tanklock mm

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.