AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.228

Inte popular på powermet i V-rås i går :)

Sida 1 av 2
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Tja va det någon mer som va på Powermet i går? jag va där med min fin fna E30 :) men alla gammla raggare tyckte tydligen inte om min fina bil. de va kul att reta alla jänkare som blev puttade överalt för dom pajat :) men men.. Hat bra på er..
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Ska dit ikväll med min inte allt för fina BMW (rostiga plåtfälgar och framskärmar i fel färg), får se vad dom säger då =)

//Cosmos
Vadå Väghållning??
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Raggare har väl aldrig varit intresserad av BMW..........

//Schnitzer

Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Radioprataren på Rix FM, tyckte att alla 'svenssonbilar' typ Bmw och liknande skulle ge fan i att åka på gatorna.
Han tyckte att det var en patetisk syn att se dem bland alla jänkare.
Han sade att det såg 'skämmigt' ut! Och tyckte att om man inte hade en jänkare så kunde man likväl gå!
Jävla idiotiskt uttalande! Det finns ju faktist folk som fortfarande måste ta sig till och från platser, oavsett om det är power meet lr ej!
Fan va sur ja vart på den där typen! Inte fasen stannar en hel stad bara pga detta??
Befann mig i Rocklunda vid tidpunkten för hans uttalande, och körde därefter direkt till tåget :)) hä,hä..
Och de enda bilarna jag tittade på var de ungefär 20-25 st Bmw:s som jag såg! ;D

///FrIIk///
mi
196
mikael
730i-87
745i-85
750i-89
730i-93
525 tds touring -93
det finns raggare som åker bmw , som bruksbil..
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Känns som att det var längesedan det var någon som helst substans i något över huvud taget på Rix FM så det uttalandet tror jag inte gjorde så många förvånade hur huvudlöst det än må ha varit.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
He he..

På Kinnekulle i Söndags var det lite tvärtemot Powermeet.

Där hörde den här BMW:n mer hemma än bilen han rejsar mot:

Länk

Länk

Länk

// TD04
We
137
Weber
320i-76, 323i-80, 325 cab-90, 325 touring -03,
Jag var på Powermeet och tyckte det var kul trots min BMW! Man kanske skall låta bli att försöka förklara för en packad raggare varför en tysk sexa är bättre än amerikansk 50-talsteknik. LÅter man bli det så går det nog bra. Jippot är ju i alla fall i första hand till för amerikanska V8bilar men accepterar man det så tror jag alla välkomna. 10000 bilar och 70000 personer gjorde det till något speciellt utöver det vanliga.
Kanske fler BMW nästa år?
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
mm det va kul som fan.. men det där med att en 6a kan va bättre en än 8a går inte hem hoss dom.. men de va en som fick smaka på E30 på vägen hem i alla fall.. han hadde inte en schans.. :) men det va sjukt ycket glatt folk..

Men vad vet jag om saken igentligen?
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Fast jänkaren med 10.96 klistrat i bakrutan åkte man inte ifrån ;)... den gick ganska bra rakt fram i alla fall. Men när det svänger piskar beemern det mesta :)

Hade en annorlunda upplevelse ute vid Ikea på powermeet. Hade stannat med bilen på tomgång för att inväta lite kamrater i en annan tysk bil, dock inte bmw, och plötsligt började det tjuta o skråla och jag trodde det var nått som höll på o pajja tills jag tittade i bakrutan. Fet jänkare med kompressorn som skrek som en stucken gris :) Lät aggresivare än det mesta och dom feta 385mm breda Mickey Tompson slicksen och den stenhårda diffen vittnade om att den antagligen var det oxo :)
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
*asg* Vad trodde ni att ni skulle mötas av när ni kommer till en träff för amerikanare... :-)

Hur impad skulle ni själva bli om det kom en raggarbil eller "pilsnerhäck" till någon stor BMW träff ??? Och kanske deltar i bankörning... Skulle inte heller passa så bra kanske?

Åker BMW till vardags och är helt tokig i BMW men på POWER MEET hör nog inte BMW och andra svensson-bilar hemma... än så länge iaf, men tiderna kanske förändras.

Diskutionen om vem som piskar vem är lika löjlig som vanligt, alla bilar går att trimma om man vill! Finns dom med BMW 540 som fått pisk av Skoda pick-up diesel juh! :-)
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Vilken bil man råkar köra spelar väl ändå ingen roll, det är trots allt intresset som är det viktiga, eller hur? Att man inte skulle få åka till en jänkarträff i sin BMW eller Volvo eller vad man nu har är ett inskränkt synsätt, precis som att man inte skulle få åka på en BMW-träff i en jänkare. Om så var fallet skulle träffarna bli betydligt tråkigare och framförallt mindre besökta. Med det resonemanget skulle man ju inte få åka på en MC-träff med bil och så vidare och hur kul skulle det vara? Då får man ju aldrig se nya saker.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag håller med dig "ps" men så där är det och kommer säkert alltid vara så också när det gäller allt...

Hur populär är en reagge-sångare på ett klu-klux-klan möte egentligen?
Är det en BMW-träff så har inte jänkarbilar där att göra. Annars skulle det knappast heta BMW-träff! :-) Som jag har förstått det är "Power Meet" en festlighet för vänner av amerikanska bilar. Då skall detta respekteras. Lite samma sak som om europabilsträffar skulle invaderas av jänkarbilar. Låt jänkarvännerna få ha sin kortege genom stan och visa upp sina bilar för varandra och allmänheten utan att förstöra för dem.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Va där me bmw på fredagen,å kan säga att ja inte åkte tillbax me den på lördagen...
Va där förra året me en annan bmw,men då va de inte så många som sa nåt,har blivit mycket hårdare i år!!

De borde annordnas en träff som power meet fast för vanliga bilar,skulle va skit skul!!
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Lazereye: jo jag håller med dig. det vorre kul om det skulle finnas nått kul dag för oss också. men power meat har ju blitt bra i år för alla "finna" jänkare fick ju sin egna runde där "vi" inte fick åka så. Det var bra gjort tycker jag.

Men vad vet jag om saken igentligen?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har en (1) raggarpolare... Han kör E32 750 på vintern.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Jag och min fru var ner på PowerMeet veckan efter vi gifte oss (inte bröllopsres... bara vanlig semester).
Hade då min 2 år gamla 528iA E39 och den fick så snällt stå i ett garage hela helgen. PowerMeet är ingen plats för BMW, lika lite som en Caddilac har att göra på Knutstorp.

---------------
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
---------------

We
137
Weber
320i-76, 323i-80, 325 cab-90, 325 touring -03,
Jag tycker att det är lite trist att så många ser en så tydlig uppdelning på antingen det ena eller det andra. Själv stortrivs jag med mina BMW men åker även andra bilar och trivs faktiskt med det också.

Att man inte kommer in på utställningsområdet med en "avvikande" bil är kanske inte så konstigt. Däremot tycker jag gott att man kan åka dit och snurra runt på sta´n för att titta på allt fint (och en del mindre fint också förståss...) .

Jag har varit med på banträffar med andra märkesklubbar och det händer faktiskt någon gång att medlemmar kommer med "felaktiga" bilar. Det kan ibland vara kul att se något annorlunda också.

Blir det alltför enkelspårigt får vi en tråkigare värld!
Jo tack var där med min pärla jag med inte populär =) blev kallad turkbil å allt möjligt.... Men en rolig grej hände när man åkte mitt bland alla v8:or och andra vrålåk, skriker en liten kille burna till mig och inte till v8:orna =) he he

Mvh Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.