|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag kollade i Lund :( Reservdelar där är toppen men försäljarna är.. BOTTEN! /what Min Bil: Länk |
|
| Det är förvisso nu det är prutdags på sena E39 :-) | |
|
Har nu suttit i bilen och har defenitivt ändrat uppfattning! =))) Har fortfarande lite svårt för utseéndet men man satt rätt bra, speciellt bak. E60an e helt klart finare än E65an som man trots allt börjar vänja sig lite med men är fortfarande inte på "vill ha" nivån enligt mig. Men men tiderna ändrar och det gör smaken oxå, kanske kör E60 om några år.=) Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
Efter ett par mils provrunda med en 545,000 kr:s svart 530IA med beige skinninredning, stolar med oändliga justeringsmöjligheter (samma som i 7-serien???), en 6-växlad steptronic som växlar silkeslent, den extremt låga ljudnivån trots 245/??-18 däck - ja tack. Vill ha-känslan finns där deifinivt och den ÄR snyggare i verkligheten. Tyvärr vad där inte den nya styrningen. En skön kommentar från farsan: "Jaha de här stolarna var ju inte sköna" med glimten i ögat. Efter nån kilometers körning sa han: "Den här kan man ju åka till världens ände i" samtidigt som morsan sa "är det rymden nästa" ///M. Pedersen (OO=00=OO) |
|
|
jag och min far var och körde den nya "femman" i dag på lindholms, iofs var det "bara" en 520 vi körde (530 var bokad). kontentan av det hela är följande: har svårt för dame edna looken fram och toyota yaris-lyktorna bak men man vänjer sig mer och mer när man ser den. invändigt var den helt ok, rörigt med iDriven bara. blev ett jäkla vevande med alla växlar, lite halvt jobbigt. min far som kör mb e230-96 klankade ner lite grann på stolarnaatt dom inte var lika härliga som i mb, men jag tycker bmw:s var skönare, men men, det pirrade lite i kroppen på mig då jag åkte med, kan det vara kärlek måntro? Member of "dimljusmaffian"!!! |
|
Marcel |
Det var annat och se bilen LIVE än på bild. Vilka linjer, MAMA MIA, den var som en...la bella addormentata. I AM IN LOVE. |
Gino Siffredi |
Tjena !!! Provkörde idag nya 5-serien med brorsan. Bilen var en 530 IA med sportchassi, aktiva krängningshämmare och 18" fälgar med 245 däck fram och 275 bak. Jag har själv en 523 IA -98 med sportchassi med 18" fälgar med 235 däck runtom och vi märkte nästan direkt att den nya modellen var mycket stum, den var stötigare och hårdare i fjädringen än min bil. Angående bullernivån i kupen, märkte vi ingen skillnad. Den aktiva styrningen var ingen höjdare, lite störig tyckte vi, men nåt som var positivt var väghållningen, den var asgrym !!! Bilen var som fastklistrad vid vägen. Men annars är vi mest besvikna på den nya modellen och jag kan säga att vi båda är stora BMW-freaks annars. Inredningen är verkligen ful, ingen BMW-känsla alls. Det mesta ser också billigt ut inte alls exklusivt och bilen var ändå en fullmatad 530 IA. Tyvärr, så fick vi inget habegär. |
Marcel |
bah! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.