AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
992

Alla som varit och kollat på E60, kommentera här!

Sida 1 av 2
Tittade på den idag på Förenade Bil i Malmö, vilken bil!!!
Fast priserna rusar lätt iväg... med sådan läcker utrustning som erbjuds! :-)

Längtar efter 545 och M5!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tre ord: Jag Är Kär!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
chrille70
En 530 med all utrustning går lös på 719 000 kr, nästan dubbelt så mycket som en standarutrustad bil kostar!!! Sanslöst...

Ska på Lindholms å kolla i morrn, men jag är redan kär! =)

Mvh Chrille
chrille:

Tur att det bara är pengar och inget annat:))

Håller med nof16 ju mer man ser den desto mer kär blir man, hade möjlighet i samband med besök på fabriken och se en hel del av E60.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilen är stabil som sjutton och det finns redan E60 tråd...
Asken
530IA-93
Tittade på bilen i går har lite svårt för instrumentbrädan och ratten och fenan på taket. Men jag skall nog provköra och se den lite mer så ändrar jag säkert min uppfattning!!! Annars mycket snygg!!!!

(BMW EN BIL ATT TRIVAS I)
Gillade den skarpt!
Den är riktigt snygg IRL tycker jag!
Fast problemet är väl att den är något för dyr för ens plånbok hehe.
Fick möjlighet att provköra den också och bilen kändes fin som fan att köra förutom motorn i 520 som är lite för liten för den stora bilen.
chrille70
Åkte hela vägen till Lindholms idag för att kolla på nya femman.

Och så när jag kommer dit hänger det en lapp på dörren: Semesterstängt! Skitkul... =(

/Chrille
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
TOK-FET!
530 med komfortstolarna i skinn...yummm...
Den var riktigt snygg i verkligheten. Jag gillade bilen lite iaf när man sett bilderna på den, men föll helt när jag såg den i verkligheten.
Visst, det finns vissa tveksamheter, men helhelten får tummen upp!

Stor plump i protokollet var att bakluckan på iaf det ena exemplaret jag kollade på for upp som en raket och höll på att klipa till mig på hakan när jag skulle öppna.
När man sen stängde så KNAKADE något i mekanismen. Vid varje försök. Det kändes inte förtroendeingivande direkt.

Synd bara att vill-ha-faktorn är lika hög som har-inte-råd-faktorn, för att citera Kalle.. :)

Mvh
Patrik

Var och tog en kik på Automax i Kalmar, de hade en svartmetallic 530iA och en gråmetallic 520i. Byggkvalitén kändes som väntat hög och utrymmena i kupén var goda. Satt bra "bakom mig själv" och jag är 189 lång. Ser fram emot provkörning.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Körde E60 ffg i dag - en halvtimmes högtidsstund söder om Stockholm - motorväg, krokig landsväg och ett par förortsgator.

Kan enkelt sammanfatta med två ord: SKA HA!

Designen är klockren, tycker jag, och interiören är riktigt riktigt bra. Mer ergonomisk än tidigare och ett mycket modernare utseende. Oerhört harmonisk att sitta i och köra (bilen var utrustad med Exklusivpaket med bla komfortstolar) och - trots det ovana utseendet - med 110 procent BMW-känsla.

3,0-motorn är en pärla men kraften är mycket mer effektvt maskerad än i t.ex. min E46a. Automaten växlar silkeslent och det är naturligtvis hur lätt som helst att köra hur fort som helst utan att det märks. Ska man vara gnällig kan man önska sig lite mer och olite fetare motorljud. Bilen är mycket tyst.

Den aktiva styrningen är en ny upplevelse som jag tycker funderar mycket väl. Fick inte tillfälle att piska på riktigt (mykcet trafik och en säljare i högerstolen) men det spontana intrycket är att e60 är på mammas gata även på den krokiga favoritvägen.

Läge att köra 545:an när den kommer i höst, sen är man torsk, slå sönder spargrisen och skriva på för antingen 530 eller 545.

My Bimmer is my mistress
Ja
760
JanF
530i-93
Tittade idag.

Hade STORA förhoppningar att den skulle se mycket bättre ut i vekligheten än den gör på bild. Chris B kan ju inte misslyckas med allt han gör.

Döm om min förvåning när man fick se den live för första gången, den ser ju SÄMRE ut i verkligheten än på bild, suck. Teknik och körkänsla är säkert på topp men jag vill ju ha en bli som ser bra ut också, jag tycker designen är rätt så viktig inte bara det som är under skalet.

Inte så att bilen är ful, men jag har alltid tyckt att BMW har höjt sig över mängden vad gäller design, nu kan jag inte säga att den ser annorlunda ut än vilken bil som helst. Kostar den 2-3 ggr så mycket som vilken japan som helst vill man ju att det ska synas lite i alla fall, BMW har ju alltid sett exlusiva ut tidigare.
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
BMW är livets källa men jag kan tyvärr inte med de nya karossformerna på nya sjuan och nu nya femman. Bilen är säkerligt ypperlig på alla vis som vanligt men "bulligheten" eller "limpifieringen" har gått för långt. Vill BMW-entusiaster att de skall se ut på detta viset eller är det designersom gissat sig till det? BMW ser förutom små detaljer inte längre ut som BMW. *Ledsen i ögat*

/ Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla!
chrille70
BMW-beroende,

Jag tycker tvärtemot vad du tycker. :)

Jag tycker nya 5-serien är en äkta BMW i allt förutom vissa i detaljer. Karossens grundprofil är omisskännligt BMW. Det är egentligen bara strålkastarna och inredningen som bryter mönstret mot tidigare modeller. Men det är inget negativt i mitt tycke. Jag tycker E60 är oerhört fräsch, en design som garanterat kommer att hålla lika länge som E39!!! Jag tycker till och med att den ställer snyggingen MB E-klass "mot väggen".

Mvh Chrille
Zafiro
Var och tittade på den idag, var tidigare skeptiskt till bakluckan och blinkersen fram. Men fy sjutton vad grann den var, vilken harmoni och elegans. Klart den snyggaste bilen i övre mellanklassen. T o m nya E-klassen får se sig slagen. E39 känns hur omodern ut som helst.

Här kan ni läsa vad en del tycker som har provkört den:

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är verkligen den nya designen så ICKE bmw? Efter att ha studerat bilen live ett par gånger med provkörning nästa vecka så tycker jag faktiskt att den ser ut som en BMW. Särskilt i fart så ser särskilt bakpartiet ut som en BMW och jag skulle aldrig missta den för något annat märke.

Underbart snygg!
Hmm, jag önskar att jag kunde hålla med alla här men jag har fortfarande svårt för designen speciellt innuti. Bilen såg mindre ut i verkligheten vad jag tänkt mig och känns tom pga saknaden av lister. Den dagen jag sätter mig bakom ratten och kör några mil ändrar jag säkert mig. Bangles bilar är som lakrits, man får helt enkelt lära sig att tycka om dom. =)) (Z4n är dock riktigt läcker.)

Mvh/Soki

7 serie träff 26e Juli Länk

Visa användare
216
what
E30 318is -90
Åh vad fin den var men jag bad om katalogen så man kunde blädra lite hemma vad fick man? jo ett A3 vikt på mitten med texten mer bil än du kan ana.. hm.. väntade mig en fett katalog med all info om motorerna osv..

och för en premiär av en sådan stor bil som 5 serien så var det några smuliga kakor hos BMW jag var lite besviken!!

Bilen var det inget fel på men tvärr så är det "snobb" igen tyvärr SKÄRPNING!! jag vill ut och prov köra..

Hos alla andra märken går det bra att provköra på premiärdagen!!

/what

Min Bil: Länk
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Jag vill tilläga: Bilar kanske är fina att TITTA på men den SKA KÖRAS varför kör man annars BMW?

/what

Min Bil: Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
what,

Var någonstans var du och kollade? Hos Förenade bil Tullgatan hade de MASSOR med fina, STORA och informativa kataloger!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Tycker nya 5:an är riktigt snygg, allting "lirar" väldigt bra ihop. Synd bara att Bangle har rationaliserat bort sidolisterna. Det kan inte vara roligt att få en parkeringsbuckla på den dörren...

/Rickard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.