|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack för en bra beskrivning Johan. Då blir det nog förmodligen till att svarva dom då eftersom det är utsidan som det tar i. Jag vill alltså flytta inåt mot hjulhuset då eftersom de skrapar i på utsidan av däcket. Jag måste nog ta bort hjulet för att hitta ET då det inte står på utsidan.*Om nu bara websidan med fälgarna kunde funka så slipper jag jävlas med att ta bort hjulet då jag inte vill stå på gatan och skruva med bilen* GRRR ///Daniel Länk |
|
|
Eftersom ni snackar om 18" fälgar så antar jag att det är ok med 17" till min 318i -91:a :) Vad är snyggast 17" eller 18"? misstänker att 18" ser för överdrivet ut.. |
|
|
Eftersom ni snackar om 18" fälgar så antar jag att det är ok med 17" till min 318i -91:a :) Vad är snyggast 17" eller 18"? misstänker att 18" ser för överdrivet ut.. |
|
|
musse75: Jag personligen tycker att 18" är snyggast på en E-36:a //Palle Länk |
|
|
|
|
Håller med dig Palle! 18 är helt klart snyggast på E36. Ser absolut inte överdrivet ut. 17 är helt okej också. Något större än 19 ser bara för mycket ut. Själv skulle jag vilja ha EVO 18 eller 19.Ser så jäkla läckert ut på E36. ///Daniel Länk |
|
Bmw ludde |
Om man har råd, ska man köpa 19 " BBS motorsport challenge. |
|
Såna här menar du :) Länk Snygga!! ///Daniel Länk |
|
|
Johan B: Idag hade jag bilen inne hos BMW för lite småfix och då sade jag till om att bakhjulet/hjulen skrapar i innerskärmen dom lade märke till att vänster bakhjul står ut mer än höger bakhjul. Det innbär alltså att det är bara vänster som skrapar i. Hur tusan går det till?? Det sitter inga spacerplattor på och alla fälgar är likadana. Kan det vara fabrikationsfel på ena fälgen så den står ut mer? Vad ska man nu hitta på? Svarva ned ena fälgen..eller kanske det räcker bara med att skifta vänster och höger bakhjul? Bilen är då inte krockad för balkarna är fina o raka bak samt fram. Kan säga att vänster bakhjul står ut cirka 7-10 mm. mer än högra. ///Daniel Länk |
|
|
Så vitt jag vet är alla fälgar likadana. 8 tum breda. Men dom kanske har olika ET ? Kanske därför bilen drar lite lite åt höger? :-) ///Daniel Länk |
|
|
Fel av mig.Det är 7 ½ tums fälg och ET är 35 på alla fälgarna. Det borde väl vara okej?? Däck 225/40/18 och fälg 18x7,5 med ET 35 runtom. Det borde inte skrapa i någonstans va? Kan det vara brickan under någon av fjädrarna fram som skrapar i någonstans? Eller om tex bara EN fjäder är bytt ? Jag gjorde en 4hjulstinställning idag men det är ingen skillnad alls. Någon som kan hjälpa mig?? jag blir tokig på detta :) Jag ska åka söderut idag härifrån Härnösand ner mot Uppsala (alternativt imorgon). Någon som bor någonstans mellan Härnösand ända ner till Uppsala som kanske kan ta en snabb titt och se vad det är som skrapar i? snälla!! :) Jag kan säga att om jag gör en U-sväng åt höger skrapar det i någonstans under. Då jag gör en U-sväng åt vänster skrapar det inte i. *Förhoppningsfull* /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.