|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Stör mig på att behöva stänga fönster efter en parkering. Finns det någon funktion som gör att fönstren går upp automatiskt när man larmar på bilen? Typ hållla ner låsknappen längre eller något liknande? Någon som vet? Har en 328 Ci 00 med elstolar och sånt tjafs.. Så nog bode väl en sådan här funktion finnas? Tänkte prova i kväll när jag kommer hem, men blev så sugen på att veta nu. Mvh Kristian | |
|
Alf_VON_Sil: Jag läste oxså något om det i instruktions boken tror att det måste göras av Bmw personal om jag inte minns fel. |
|
|
Du sa det själv, håll in knappen när du larmar. :) Likaså när du larmar av, om du håller in knappen så drar du ner rutorna. Finns även nån funktion med taklucka har jag för mig men jag är inte hundra.... Länk |
|
|
Jaha, kanske var snabb. Behöver man "aktivera" detta Starre? Länk |
|
|
Ander S.: En dum fråga vilken knapp den på fjärren? |
|
|
Tackar för Svaren! Har inte instruktionsboken i närheten, men det är säkert så att man måste aktivera detta hos någon BMW verkstad. Ska prova när jag kommer hem, ska bli spännande och se. Hoppas... för jag har stört mig på detta hela förra sommaren! Och i sommar ska jag bara njuta! |
|
|
Ja, den knappen du låser med / låser upp. Håll in, efter typ 3 sekunder börjar rutorna röra sig.... Men jag tycker det låter konstigt att det inte skulle vara aktiverat från början, varför inte liksom? Ut o testa grabbar! :) Länk |
|
|
Alf_VON_Sil/ander S.: Det fungerar var precis nere i garaget och testade och det var som du sa Anders bara att hålla inne knappen tills rutan/luckan var helt stängd. Eller om man vill öppna fönstret/luckan vid avlarmning så håll in knappen du använder vid avlarming. Bra jobbat Anders |
|
| Satan vad gott! Tack för att du kollade "starre" Snart ska jag hem och trycka knapp. Fungerar säkert på våra också då. Du har ju trots allt en M3:a. | |
|
Starre, Jag kanske ska komma och visa var gaspedalen sitter också!! :)) Länk |
|
|
Alf_VON_Sil: Tack för att du ställde frågan på forumet:))skiljer nog(99%)inget gällande den punkte. Ander S.: Än så länge har jag hittat den:))ska du med till Eskilstuna? nu på måndag? |
|
stefannorr |
På min 320 i 97 så måste jag vrida med nyckeln åt vänster för att rutorna ska gå upp,påstås vara någon säkerhetsfunktion så att man inte ska lyckas klämma någon. |
|
På E46 går rutan tillbaka om något är i vägen... Starre, Nej, har tyvärr inte tid.. :( Länk |
|
|
Som jag förstått det så är det en standard funtktion som alltid finns där på e46 med fönsterhissar. Jag gillar funktionen skarpt och använder den väldigt ofta. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Ja, det är en underbar funktion om man kör kupé och ska ta sig ut i trånga p-garage. Dörrarna är nästan lika breda som finlandsbåtar - men inte riktigt. ;-) My Bimmer is my mistress |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Funktionen kallas visst komfortlåsning var det nån som talade om för mig. En funktion som vi slipper är det som Volvoägarna irriterar sig över, där låses bilen automatiskt efter 15 minuter eller nåt sånt. Bra att ha koll på nycklarna då.:)) ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: Tur att man har extra nycklar då:)) Har du inte sem? |
|
|
Skulle bara meddela att detta med att automatisk hissa upp fönster vid aktiveringa av larm fungerade bra. Så satans imponerad så jag stog i gareget och gjorde detta ett flertal gånger och bara imponerades av det stora förträffligheten! Har nog inte varit så nöjd på länge. stog säkert 20 min. Stackars batteri. |
|
|
Visst är det smutt! För min del tycker jag det är underbart att kunna fläkta ur bilen ordentligt när den stått i solen en hel dag och slippa hoppa in i bilen för att veva ner rutorna. Länk |
|
|
Alf VON Sil, du vet om att du kan hissa ner fönstrena med avlarmningsknappen också va!? Bara att hålla den intryckt på samma sätt som du gör med larmningsknappen när du skall hissa upp rutorna! Mvh |
|
Cribba |
Irreterande att bakrutorna på bilen inte går igen, varför? har Cupe... när man larmar bilen så har jag en fråga..... aktiveras cupe sensorn efter några minuter ? mitt larm gick häromdagen när den stog me rutorna nere (larmad) och när jag skulle testa det igen så funka det inte direkt..... har orginal larm ! tycker det låter lite lite å kort stund... Mvh Christian Min förra bil Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.