|
Sida 5 av 19
|
|
|---|---|
|
De är riktigt mappad, det var för mycket ladd bara. Va! funkar det med 323 topp? Har nog inte råd med någon mera SBR portning tyvärr :( //Ticco www.ticco.com |
|
| Tue att du har en SBR topp som ligger då... då vet du ju hur mycket du kan ta om du skaffar en skrika och portar själv;) (Kanske är lite fräckt.. :))) Du kan ju i alla fall ta ideér ifrån den gamla toppen och prova att ta ur den nya toppen själv! | |
|
ticco: Har ni mappat med bredband,avgastemp och knacksensor. Samt ska du köra över 1,5 i ladd så lär du nog ha race soppa.... |
|
| Ticco: 323-topparna är det lite bättre (tjockare) gods i, men man måste fräsa ur förbränningsutrymmet lite. | |
|
bmw-andreas: Vi har mappat med bredband och avgastemp men utan knacksensor. Är det någon här som kör med kombinationen 323 topp 325 block? //Ticco www.ticco.com |
|
MIRRE75 |
Jag gör det och det funkar fint!! Laddar 1,3 bar med original packning ! Länk Länk |
| Jag har det i min maskin oxå, dock ej startad ännu. | |
| Mirre: Du måste ha byggt nytt va? Du snackade om att du hade glömt laptoppen hemma och kunde därför inte ställa på laddtrycket. Har du eftermarknadssprut nu och inte motronic som det står på din sida? 325 block också alltså? | |
|
www.turbo-ras.se Min bil!! Länk |
|
MIRRE75 |
He he ... De e min nya motor M20B25 ... och jag kör med Megasquirt, inte för att den ökar laddtrycket men mest för att ge mer soppa iom det var så varmt den dagen!!! Och sidan........den kommer att uppdateras så småningon =) Länk Länk |
|
Mirre75: du körde ju en nice tid!! var framme å snackade me dig på säve vid ett tillfälle... frågade efter en pump till mina däck...Kommer du ihåg mig?? Min bil!! Länk |
|
|
OK! Då känner jag mig mer uppdaterad. Undrade just hur man kunde åka mitten tolva med din gamla motor... lät lite smått otroligt. Vad kör du för tändning till megasquirtet? |
|
MIRRE75 |
Jo Limmet , de e klart att jag kommer ihåg dig (nu när du säger det)men jag visste inte vem du var då eller vad du körde , för att jag vill gärna titta på ditt Bmw bygge =)... Det gick tydligen inte så dåligt för dig heller =). Vad laddar du? Johankihl: jag kör med helt fast original tändning som är ställd efter örat =) |
MIRRE75 |
Glömde säga att de e L-jetronic härvan jag kör med, och då sitter tändningen i härvan + så kan man ändra tändningen genom att ändra på fördelaren! Till hösten så skall det komma en ny Megasquirt som klarar av att styra även tändning , och den tänker jag satsa på. (fast på annan motor =)) |
| Ticco: Jag kunde inte plocka mer än 500 hk ur min motor med vanlig soppa utan att det spikade, så du har garanterat spikat sönder den. Själva laddtrycket knäcker inga toppar, men spikningarna gör det garanterat. Man hör inga spikningar utan rätt utrustning tyvär.. | |
|
Topp-packningen skavallrade släpp på 2 cylindrar :-/ //Ticco www.ticco.com |
|
| Japp, kunde tänka mig det. Varma avgaser i vattenkanalerna på M20B25 gamla gjutningen så spricker det 8 gg av 10. | |
|
En liten följdfråga; Sitter den nya gjutningen på några originalbilar? Isf vilka årsmod? Eller är den "eftertillverkad"? -------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Den är gjuten -00 och framåt tills dags dato, så ningen bil har begåvats med en från fabrik. | |
|
Ok, fan då =) Så den gjuts inte längre eller? Måste kanske passa på nu då!? -------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.