|
Sida 4 av 19
|
|
|---|---|
|
Ticco: Trist. Men är det en M20-motor i din 318is? Tyckte det såg ut som en 6:a på bilderna, trodde du körde med en 4:a....... Mvh Patrik |
|
| Vi får väl hoppas att det inte är topen, men i värsta fall så får du väl spara ihop till en ny orginal topp, dom spricker inte. Kan ge dig et riktigt specialpris på portningen för att jag lider med dig... | |
|
Ticco Synd att det blev så. Berätta gärna sen vad som hände och anledningen så kanske andra slipper göra samma misstag. Måste du porta toppen egentligen??? Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
| Man "måste" aldrig porta en topp, men om man vill uppnå samma effekt med 2-3 hekto mindre laddtryck så är det ju lämpligt. Topparna är i mina ögon en riktig katastrof orginal. | |
|
Sandgren: Jupp, M20 2,5. Länk Länk Caulev: Låt bli å ladda över 2 bar. Bäckis: Jag ska lyfta och provtrycka toppen i kväll, jag har en skrotmotor liggande i garaget som får donera toppen i värsta fall. Köpa en helt ny topp e lite för dyrt just nu :( //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag vet att man blir beroende men jag laddar 0,5 idag, så jag tror att jag nöjer mig med 0,8-0,9 som värst 1,0 bar. Lycka till. Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
Var nere hos ticco ida.. tog me mig min goe provtryckningsplatta som jag införskaffat mig(alla m20turbo ägare borde ha en!) kom vi fram till att ticco,s topp va körd=o(... synd på den goa bäckis portningen.. ser ut att ligga några timmar bakom den... men men... min har hållt än så länge iaf... men man vet ju alldrig, e ju inne på 5te toppen nu!!! ses imon ticco Min bil!! Länk |
|
|
Jupp, det var ingen rolig historia :( Hoppas nu bara att resertoppen är hel! Den ser inte så rolig ut iaf. tittade lite på den nu på morgonkvisten å den ser tag mig f*n ut som skit! På 2 av förbränningsrummen så fattas det lite material mellan ventil och tändstift plus att minst 2 ventiler e brännda. Bäckis, vad kostar en nygjuten utbytestopp? //Ticco www.ticco.com |
|
RafkoM3 |
Stackars ticco :( Bull nær du æntligen fick ihop allt... Hoppas du hinner køra lite innnan sommaren ør slut. Länk Länk |
| Bäckis hur mycket tar du för att porta en topp? man blir lite nyfiken.. :) | |
|
Ticco: Jag fick en pris på 18 000kr när jag renoverade min gamla topp på min 325. Det var då en utbytestopp med kam, ja allt alltså. Men jag har hört att det funnits dem som köpt för ca 13 000kr en komplett topp. Så en utan kam, vippor med mera borde ju rimligtvis hamna under 10 000kr. Du kan ju vara glad att det inte är en S38 topp! Då hamnar du ju på fel sida 100 000kr!!! Tråkigt att toppen paja för dig... |
|
Rotti |
schumi...Bäckis tar ca 5000...mvh Henrik |
|
Ticco>> Bavaria HB i Fiskebäck brukar ha lite prylar liggandes, hör med honom |
|
|
Var på BMW nu å köpte lite packningar osv... En utbytestopp går på 14.200:- (kampanjpris) men då är den komplett med kam, ventiler, vippor osv. En ren topp kostar 13.100:- //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jahupp, reservplan B sket sig oxå :( Bäckis. Har ni lyckats å svetsa någon topp? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Vad den också fockad eller?? Spricka i den? Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
Den var värre än min. Lång spricka från 1'a cyl till 6'an. //Ticco www.ticco.com |
|
|
skit åxå.. den sprucken mee!!! jävla skit toppar!! Min bil!! Länk |
|
|
Jo, ytterligare ett bojsänke... :( //Ticco www.ticco.com |
|
|
Trökigt! Se till att få den mappad riktigt sen innan du laddar nå.... Fixa så bäckis portar en 323 topp åt dig istället,dom brukar inte gå sönder! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.