|
Sida 2 av 19
|
|
|---|---|
RafkoM3 |
JOhan. Oki, låter fint. Har en annan fråga... Vad ær skillnaden egentligen med att spænna WG-membranet/fjædern OCH att reglera luft mellan WG o trycksidan. Det blir samma symptom på min turbo iaf... Länk Länk |
| Skillnaden är väl i princip att du vet att du inte KAN läcka ut något laddtryck i wastegaten oavsett hur spänd wastegaten är. Och att du kan reglera laddtrycket med din frekvensstyrda magnetventil inifrån bilen... du behöver väl inte labba på samma sätt med olika hårda fjädrar heller av vad jag har förstått... tror jag;) Fråga inte mig, jag är helt novis på området, jag ska skaffa en e-mail adress åt dig till en av polarna som ska sälja prylen om den fungerar så får du fråga dem fritt om hur det funkar. Jag ska i alla fall ha en sån här grunka i min bil för jag vill troligen ha två mappar en för gata och en då man vill åka fortare. Tycker att det verkar suveränt! Ena killens bil syntes på efterfilmen av Getaway in stockholm då han åkte ifrån Supramannen med sin ljusblåa 245:a. | |
|
stensth: Tack! Ingen aning faktist, jag är bara glad om jag tar mig dit å står i lineuppen :) Mappmaster kollade lite på loggen i natt när vi kom tillbaka till garaget. Han räknade ut att jag hadde ungefär 415-450hk, då låg vi på 1,3 bar. I dag ska jag försöka å labba lite med laddtrycket, ska se hur mycket jag kan höja utan att det skenar i väg. //Ticco Länk |
|
|
Grattis Ticco!! du kommer antagligen köra bättre tider än mig imorgon.. men men då har ja nått att jaga efter!! jag kommer nog förbi dig sen.. vi ses!! Min bil!! Länk |
|
| Skillnaden på en maskin med SBR portning är rätt markant, typ 50 hk vid 1,3 bar ungefär :-) | |
| kommer förbi till ditt garage menar ja ju | |
| Bäckis, har du någon mall du gör dina toppar efter eller portar du bara ur skiten så mycket det går? | |
|
Snart e det dax, ingen sömn blev det i natt inte :) Vart blev du av Limmet, vi var i garaget hela natten. Opeln vill inte gå riktigt så det blir nog inget för hans del. Jag fick justerat upp mitt ladd en aning iaf. :) Dax för en dusch, lite kaffe å sedan bär det av. //Ticco Länk |
|
| Lägg ut info om resultat här Tic! | |
|
Jag vill också veta om det var något drag på Säve. mvh Berg - Här är bumsen:Länk |
|
|
Ska skriva lite mera info. i kväll, korten ligger kvar i bilen. Som bäst gick det på 12.40 och 191 blås för min del. //Ticco Länk |
|
|
Grattis Ticco... Det var inget roligt i rödljusen för min del på väg hem ifrån Säve. Ennda njutningen var att få se din bil på nära håll och höra det underbara ljudet...;-)) Gött att åka BMW |
|
| 191 blås, alltså 400+ hk iaf. Hur mkt ladd var det? | |
|
baggen: Tack! :) Bäckis: Laddtrycket e den tråkiga biten :( 1-2-3'an ca: 1.5 bar 4'an ca: 1.7 bar Jag har typ ett bar efter 5000 varv. Går i mål på 4'an precis innan varvstoppet. Jag har problem med studsande bakvagn vid värmning och start. Så här såg dagen ut: Repa1. 60-fot: 2,044 Hast200: 146,38 Tid200: 8,208 Hast400: 191,63 Slut-tid: 12,408 Repa2. 60-fot: 2,181 Hast200: 146,50 Tid200: 8,538 Hast400: 191,83 Slut-tid: 12,728 Repa3. 60-fot: 2,056 Hast200: 141,36 Tid200: 8,708 Hast400: 183,55 Slut-tid: 13,166 Repa4. 60-fot: 2,016 Hast200: 141,62 Tid200: 8,495 Hast400: 187,70 Slut-tid: 12,834 Repa5. 60-fot: 2,094 Hast200: 146,82 Tid200: 8,356 Hast400: 190,27 Slut-tid: 12,543 //Ticco Länk |
|
| Hajjar jag det rätt, du får inte 1bar förrens efter 5000 rpm? I såna fall lär ni nog kika på tändkurvan, för jag hade ju grymt fin respons på min 2,7, och Fredde med cossien har tryck mkt tidigare trots mindre volym. Lär ju dock säga att du ska vara nöjd med första försöket på strippen med bilen. Det kommer gå betydligt fortare sen! | |
|
Jupp du hajjar. Vi får nog jobba vidare på mappningen då. Måste även försöka att få full kontroll över laddtrycket. I morgon så ska jag köra stadskampen, har ställt upp trycket lite eftersom 4'an inte kommer att gå i. Visst är jag helnöjd! :) //Ticco Länk |
|
MIRRE75 |
Grattis TICCO till fina tider!.. Hoppas att det kommer bättre inom kort!!!!! |
|
Tack! Ska du köra i morgon oxå? //Ticco Länk |
|
MIRRE75 |
Nej , jag är redan hemma, dumma jag glömde laptopen hemma så jag kunde inte öka trycket , körde på 1,3 bar bara =( |
|
Congrats TICCO !!! ; ) " Old Bimmers kick ass " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.