|
Sida 18 av 19
|
|
|---|---|
|
Kunde inte hålla mig och knåpade lite... Stämmer nu beräkningarna direkt ur huvudet så får ni ladda duktigt med is-kolvar. Med de värden jag har så får jag det till 6,04:1, men jag tror det är fel uppgift i mitt huvud på volymen i förbränningsrummet. Kan ingen mäta hur många cc/ml det är på en "Kat-topp", sen är resten enkelt. "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
| Det kan inte stämma? Bilen Jocke på VM mappade med såna kolvar gick enligt honom UTAV BARA HELVETE. Någon borde ju veta volymen på förbränningsrummen? Jag har mätt förut då jag moddade mina, men jag kommer faaan inte ihåg... | |
|
dreier dere av is stemplene før dere monterer dem i m20b25?eller er det plug and play? |
|
| mr schnitzer: det ska vara plug & play! | |
|
men et komp på 6,04:1 det må vel bli litt for laft komp? |
|
| Nu är det ju så att vi vet inte vad det blir för komp, och tydligen så finns det ju en kille som kör med kolvarna och den ska ju gå riktigt brutalt bra. Att man kör 600cc spridare på 100% duty säger ju inte lite. Skulle tro att siffran 6,04:1 inte stämmer riktigt... | |
|
Som jag sa, jag har inte de rätta värdena på förbränningsrumsvolymen i M20-topparna. Får jag det så är det löst på mindre än 2 minuter. 6:1 stämmer mao inte! "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
| AL: Nu ska du inte lova alltför mkt angående kolvarna =) | |
|
Länken till bilderna stämmer inte längre. Är det någon som är nyfiken så ligger dom på hemsidan under "December"... Har även lagt upp en bild på dom nya fälgarna under "Oktober" //Ticco www.ticco.com |
|
|
Hur går det? Ngn som kollat volymen i en M20 kat-topp? "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
| Skal være 53,2 cm^3 | |
|
Har tyvärr inte haft tid till garaget :( //Ticco www.ticco.com |
|
|
johankihl: Fan is kolvarna skulle sitta fint för mig :o) Länk |
|
| texas: Äh, du har redan fint komp med dina orginal, finns ingen anledning att byta. En m20 med 8,8 är väl det snällaste man kan ha som utgångsobjekt... helt perfekt... På med ett GT40 och ladda på bara! | |
|
53,2 är den totala kompretionsvolymen inkl. packning och ev. nersänkningar och upphöjningar i kolvarna. detta funkar inte om man ska räkna på andra kolvar. "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Johan: Håller med. Det måste ju gå att ladda på rätt duktigt med 8,8:1. Borde hålla för över 400hk... |
|
|
53,2? jag får det till 47.2 har jag räknat fel??? M20b25 kat 2494/6=415.66667/8.8=47.2 |
|
| 415,66667/7.8=53,2 | |
|
Fomeln ser ut enlig följande: Volym/(kompförhållande - 1) = Totala förbränningsrumsvolymen 415/(8,8-1)=53,2cc "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
| Ja! Faan, är lite tråg ibland.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.