|
Sida 17 av 19
|
|
|---|---|
|
AL: Har du exakt mått i komphöjden på en m42 kolv? Jag har bara en otydlig bild med en m42 kolv, där står det 31,65mm. Bäckis: Om du vill så kan nog jag lägga lite möda i att fixa 6st iS kolvar så kan vi komma överens om något senare... Tror inte min svarvare lagt någon möda i mina inlämnade kolvar än och fyra st har jag ju som sagt... |
|
|
is-kolv: KH 31,65mm med en "nedsänkning" på -3,5mm. Ickevanos: KH 38,2mm med en nedsänkning på -4,01 mm. Vanos: 32,55 och slät kolvtopp. "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
is-kolv: KH 31,65mm med en "nedsänkning" på -3,5mm. Ickevanos: KH 38,2mm med en nedsänkning på -4,01 mm. Vanos: 32,55 och slät kolvtopp. "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Bäckis: Jag sågade ytterligare en kolv å den såg lika dan ut. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Mr schnitzher: Har inte mätt diametern, ska vara 8,0:1 i komp. Ja det är katt kolvar 8,8:1 orginal. ----------------------------------------- Hur många är det här som kör på svarvade orginalkolvar? Hur har ni svarvat era kolvar? //Ticco www.ticco.com |
|
| Det vore väl schysst Johan, då får Ticco lika kolvar som en kille som heter Robin körde 100% duty på sina 600 spridare mappat av Jocke på VM :-) | |
|
Vore väl ett bra alt för ticco:) Men det förutsätter att mina kolvar är orörda. Ska ringa och kolla det i eftermiddag. Dessutom måste jag veta vad doomen har för volym på en iS kolv i sådana fall, är någon hävert på att räkna?? En dome som är 74mm i diameter och 3,5mm djup vad blir volymen i cc/ml på den? |
|
|
Jag har svarvade originalkolvar, har bara laddat c:a 0.4-0,5 än så länge. Så fort jag fått mina nya spridare å pump så ska jag testa den igen. Jag har bara tagit bort förhöjningarna på kolvarna. så att dom blivit helt släta. Har en Kat-topp liggandes också, ifall jag måste sänka kompet mer. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
johankihl: Det borde bli ganska exakt 15cc... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Jesperado: Tackar, fick just hjälp av en kompis att räkna ut det och det var det värdet jag ville få fram! Mycket positivt! Nu måste vi snart beställa kolvar!! | |
|
Vad hamnar man på för komp med iS kolvarna? //Ticco www.ticco.com |
|
| Det är 2mm lägre komphöjd, men mindre volym på doomen, så runt 8.0 skulle jag tro. Kommer en kille och ska köpa en kam av mig i dagarna som kör med dom, ska höra om han vet! | |
|
Okey, det låter ju jäkligt bra! Har mailat denna killen och fågat (kanske samma kille)? Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
Den killen du mailat kallar sig AL här på forumet. Han var med och pratade tidigare i tråden. Kan alldeles för mycket, man blir ju snurrig när han drar igång. ;-))) /Anton |
|
| Nix, den där killen köpte en diff av mig för en vecka sedan, trevlig. Förresten delatr han i den här tråden, AL. | |
| Bäckis: Kolvarna var svarvade, men fyra st kan jag bistå med inom den närmaste månaden! | |
| Iof varför har AL bara 6st iS kolvar, det borde ju finnas två över hos honom?? AL, vart är du du ska sälja två kolvar nu... | |
| Nån som har en bild på hur M42-kolvarna ser ut på toppen? | |
|
Ska man låta squish kanten vara eller jämna den plant som på limmets på en M20B25? BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com |
|
|
Jaha då var man eftersökt oxå... ;) OT: Vissa handlar diffar och andra leksaker innan dom har pengar...så dom får jobba julafton, juldagen, nyårsafton och sin födelsedag imorgon... ;) Men nu när jag är här så då får vi väl se om jag kan lösa nga problem. Jag ska ärligt säga att jag idag bara har 4 st kolvar men nga till "är på G" (Dom ligger "hemma i småland" och dit är det 20 mil.). Vill dock helst byta dom som det står i annonsen. Vi är ju nga få stollar som åker högkompade motorer som suger fortfarande. ;) Nu har jag med trötta ögon räknat och...återkommer imorgon tror jag ;) Anton: Jag bugar, men så känner inte jag det själv...att jag skulle kunna så mkt alltså. :) Bäckis: DITO! =) "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.