|
Sida 10 av 19
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara flika in att BMWPower måste vara den mest lärorika sidan som finns! Tack vare flertalet duktiga mäniskor som delar med sig av motgång och framgång! Får se hur det går för mig och min motor i vinter =) -------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Ja allt e inte guld å gröna skogar... Till helgen rullar det nog igen :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Och det är väl nästan tur det? =) Skulle ju inte va kul om allt bara funkade direkt! Eller..skulle de det? -------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Är det ingen som kör/provat med stållamell topppackning? | |
|
Var hittar man en sådan? //Ticco www.ticco.com |
|
| någon som testat koppar packning, ha varit på vallåkra och det var en som sålde koppar packningar till M20 där för 900:- 1,5 mm tror jag det var. vet inte om det var bra pris han hade även flänsar till M20 för 400:- | |
|
Det var någon som nämde någon som tillverkade sådana. Ville mest veta om det är någon som provat dessa. Kan tänka mig att det måste hålla jäkligt bra! |
|
|
Kopparpackningar kan jag leverera, men tror det blir svårt att få tätt för vatten och olja.. |
|
| killen ifråga sa att man skulle plana blocket och toppen + oringa sedan värma packningen med gasol och limma den med loctite 99 nånting | |
| På tex en VW G60 så sitter det en stållamell packning orginal och det håller ju tätt? | |
|
*ASG* måste kolla här!!!!!!!!!!! Länk Vem fan är Boost |
|
|
Yes... då rullar det igen :) //Ticco www.ticco.com |
|
| gött Ticco. har du fixat laddtrycket nu då ? | |
|
Tjena Ticco! Hoppas det fungerar nu med dina nya ideer. Hur gör du med laddtrycket? Jag tror att om vi bygger ett nytt grenrör i vinter där vi kör äkta twinentry och tar rör från båda sidorna till Wastegaten så kommer det fungera bättre. Dels kommer det börja ladda tidigare och dels så om vi plockar WG uttagen lite smartare (så att det flödar mer in i dem) så kommer ditt laddtryck lösa sig. Mats |
|
| Det låter som en bra ide. Problemet var att det där röret han har byggde vi till en GT32 utan twin entry, men då bmwandreas körde utan pulssplitt till sin HX40 med god framgång förra året så tyckter vi att det borde funka bra även till Ticco. Stor WG och laddtrycksstyrning är nog det bästa. | |
|
Brinke: Jupp, med än fjäder från en bläckpenna i WG'n så laddar den bara 1 bar :) Mats_Ivarson: Jo, grenröret suger... Bäckis: Varför fick jag då vänta på grenröret så länge om det redan var byggt för en GT32? Jag vet inte hur du tänkt dig att jag skulle styra laddtrycket med GT42 och singel WG på 38mm? Har du någon spec på aggregatet? //Ticco www.ticco.com |
|
RafkoM3 |
Tjena Ticco: Rafko har oxo STORT agg nu ;) Ska se om jag kan få upp laddtryck nu, då¨jag har endast 0.3 bar nu. Vad kör du för wastegate? storlek? Länk Länk |
| Om du har glömt det så var det lämnat påsvetsning till en gubbe som hade allvarliga problem med att utföra det jobbet han skulle göra. Det är näst intill omöjligt att säga till 100% om det kommer fungera att reglera trycket bra innan man startat maskinen och provat. Jag hade lika WG på min 528 turbo med en HX50 och jag kunde ställa ner trycket till ca 0,3 bar. Jag sa åt dig att GT42:an var lite stor och erbjöd dig en NY GT40 istället, men du lyssnade inte på det örat och får således skylla dig själv en hel del att du har dom problemen du tydligen fått. En 40:a räcker som jag sa till mer pulver än din motor kan klara av. Många kör en singel UR Quattro wg och stor snurra, och den är bara 28mm. Det handlar till ca 75% om att du saknar mottryck i grenröret då avgashuset är så stort på 42:an. Jag kunde ställa trycket till 0,5 bar med GT40 och lika WG på min gamla 2,5:a. | |
|
Nej det har jag inte glömt, tyckte bara att det lät konstigt när du skrev att ni hadde byggt det till en GT32'a. Visst erbjöd du mig ett nytt GT40, men inte rakt av (pengar i mellan oxå). //Ticco www.ticco.com |
|
RafkoM3 |
Såg bilderna på din hemsida nu...38mm och 4banger. Jag kör en 45mm 4banger på min nu och hoppas jag ska kunna få laddtryck tidigt i min lilla 4a :) Hur stort avgashus har du i din gt42? Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.