AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.493

m3 på autogeeber?

Sida 1 av 2
dansguru
vet ni nåt om denna gula 93:a som jag inte vet eller nåt som jag borde veta. vad tycker ni om handlaren i övrigt? Länk

dansguru
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Jag tittade för några år sedan på en M5e34 hos auto-geeber på Sveavägen. Bilen var nybesiktad och såg väldigt fin ut i den lilla bilhallen='bra puts' - bilen var enligt Geeber själv i absolut toppskick, en riktig pärla - så klart.

Jag sa att jag var intresserad av bilen, men med förbehållet att bilen M-testades.

Bilen M-testades och sedan var jag inte så intresserad längre. Jag har för mig att bilen fick över 18 stycken tunga nedslag i protokollet. Det var allt från att stötdämparna var slut, 'rattaxel ur läge', höga hc-värden, framvagnsinställning felaktig, etc, etc.., sedan fanns även "mindre" fel som att elhissar o dyl. var defekt.

Jag har för mig att jag gjorde ett grovt överslag och fick fram att bara materialkostnaderna för att få bilen i ordning.
skulle gå på mellan 35-45kkr.

Men som sagt bilen ifråga 'behöver ju inte vara dålig', men ett m-test eller åtminstone en närmare koll av någon kunnig är nog att rekomendera före köp.

aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Ang. Geeber så har jag precis gjort en affär med honom. Köpte en 320i coupé -02 åt gumman.
Han är väldigt noga med att påpeka att han är en reko handlare. Allt han lovade stod han också för. Han körde dessutom hem vinterdäck m.m. till mig när han hade vägarna förbi.
Nu var bilen så pass ny så risken för fel var väl minimal men jag tycker ändå att han skötte sig bra.
Priset blev rätt efter lagom prutning och vi fick med oss bilen direkt efter en halvtimmes pappersarbete.

/Jari
dansguru
jag blev misstänksam när han sa: " det är min goda vän som importerat denna 96. den är överdrivet servad, en pärla helt enkelt.." den hör man då och då. men den är nog spolad nu. tyvärr. färgen är ett minus.

dansguru
Jag har aldrig handlat någon bil hos honom, men vi fick inte ens provköra bilen av honom när vi var intresserade, han tyckte att den kunde provköras vid leverans ??

Annars tyckte jag att han var väldigt skum, men det är bara min känsla. Jag kan ha fel.
Jag har hört att han är väldigt bara och riktig att göra affärer med, från nöjda kunder därifrån.

BMW528M. man provkör ju inte bara en bil sådär. bara för att man är lite interesserad. det krävs lite mera än att bara gå in hos en handlare och säga:att den bilen i hörnet där; den vill jag provköra för att jag är interesserad av den...

Gemini__
Varför skulle man neka att få provköra en bil som man är (lite) intresserad av? Det bilhandlare strävar efter är väl att sälja bilar, förmodar jag iaf. Kommer det då en intresserad kund som nekas en provkörning, låter det inte riktigt genomtänkt.

//Thomas
Gemini__
"nekas" skall det stå i första meningen...
Jobbar själv med bilar och det är ganska jobbigt med alla som bara skall "känna" på bilarna speciellt när det gäller "värsting" bilar, men man lär sig ganska snart vilka som man skall släppa ut och vilka inte. Tar man finasieringsfrågor och ev inbyten först så märker man oftast vilka som är seriösa.
Espen
Jag har en idé, alla ni som "vet" allt om diverse firmorna. Istället för att vi ställer frågan "M3:an på blablabla, någon som vet nått?" och ni svarar att stället är skit, så tycker jag att ni skriver vilka handlare som ÄR ok... det underlättar ju =)

Jag menar JAG tycker att det spelar ingen roll om vilken firma man frågar, det blir ALLTID samma svar, dom är skumma köp inte där...
Är det verkligen så att alla är så dåliga?

Jag tycker att man ska kolla upp bilen med m-test och kontrollera milställningen kolla upp tidigare ägare, är man nöjd med resultaten så skiter väl jag i om handlaren är "dum i huve". Men som sagt var detta är min högst personliga åsikt!

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Athlonpower
Jag har köpt en M3:a hos honom och har väl inget ont att säga om honom, ställer upp bra på begäran...
Hämtade till och med upp mig vid tågstationen när jag skulle hämta bilen ;-)

Blir hellre sugen än blåst ;-)
Espen
En till som är nöjd (Athlonpower), betyder det enligt vissa här att han är blåst av geeber då eller? Bara undrar...

MAXEY kände flera som var nöjda... eller blåsta?
aalto var också nöjd/blåst?

Jag tror ni fattar poängen!

Usch nu måste jag nana... var i sthlm precis!

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Glöm inte att det är inte en bilhandlare ni ska köpa utan en bil. Visst är det bra att höra sig för om ett företags rykte och andra BMW-kamraters erfarenheter men när dan är slut handlar det om den individuella bilens skick och historik. Dessa måste man kolla oavsett om det är Moder Theresa eller Ärlige Roffe man ska köpa bilen av.

Själv skulle jag genast gå hem om säljaren inte lät mig göra en ordentlig provkörning och m-test av en bil som jag var spekulant på. Kundbemötande, service och allmänt folkvett tillhör ju grundkraven på dem man vill göra affärer med.

My Bimmer is my mistress
Jag var intresserad, det är väl klart att man ska få provköra den innan köp. Hans åsikt var att vi skulle köpa den först och sen köra den. Därför tyckte jag att han var skum. Jag provkör inte bilar bara för skojs skull om jag inte vill ha den.
Mitt senaste inlägg var riktat till MAXEY
Först å främst menar jag om man är "lite" intereserad kollar man upp bilens detaljer osv,, ni förstår vad jag menar, inte säger man att jag vill provköra den bilen jag kollat på nätet i 4 dagar..

jag kan ju säga att det kommer så många testpiloter varjedag till bilhandlarna, sedan efter åket så säger dem att den här bilen köper jag, å kommer aldrig tillbaka mera, men nu kanske inte du är sån ____BMW528M___

Espen. Ett ställe i sthlm där dem erbjuder försäljning samt service är Rådmansbil på sveavägen. Lars Carlström och Kim Bergström på försälningen är jag jätte nöjd med. väldigt bra att göra afärer med.

Espen:Jag menar absolut inte att nån känner sig blåst. vad du fick det ifrån vet jag inte.

Gemini: nekas till provkörning. man kan inte bara testa alla bilar för att det är kul utan skulle du själv bara låta nån provköra din bil som vi säger är på annons, så ringer han å kommer utan någon som helst info om bilen å rakt säger han till dig jag vill provköra bilen,, vad svarar du då man ska ju vara intereserad av bilen försts sen kan man ju provköra den. låter detta jätte konstigt???

KÖR HÅRT!!!
Espen
Maxey:

Jag menar inte att du har sagt att någon är blåst, snarare är attityden på detta forum så, alla som handlar bil av icke auktoriserad bmwhandlare blir blåst.
Jag syftade snarare på att du skrev att du visste några som var nöjda och så la jag till "blåsta" med lite sarkasm i åtanke :)

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Espen.

ahh.. ok då är vi överens.. ironi i data världen är inte alltid så lätt att förstå.. nu ska jag ut å smaka på sommarvädret..
Athlonpower
Ehh...
Jag gick inte in för något djuplodande direkt med min signatur nedan ;-)
Känner mig bara rätt nöjd med köpet, för helt j**** nöjd, - blir man det ??

Blir hellre sugen än blåst ;-)
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Det är väl skillnad på intresserad och intresserad. Är du seriös spekulant på en bil så låter säkert även Auto-Geeber dig provköra. Jag köpte en bil till tjejen av honom härom dagen och möttes först också av samma oförstående - "Provköra? Det kan ni väl göra när ni köpt bilen..." Jag har full förståelse för att handlare inte vill ha folk som bara ränner runt och provkör balla bilar. Att kliva ett varv runt bilen, sparka på däcken och säga att den ser schysst ut lär nog inte genera provkörning hos någon handlare.
Jag tycker att om man går in i en affär och är seriöst intresserad, så ska man få provköra. Ska man köpa en bil för 250K så måste man åka runt och titta på ett par stycken. Man ska inte känna sig tvungen att köpa en bil bara för att man har provkört den. Speciellt om man är osäker på vilken modell man ska köpa och man inte har någon kompis som har en likadan. Då måste man ju provköra den hos handlarna och det ska man ha rätt till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.