AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.484

BMW träff i Uppsala

Sida 5 av 6
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Tack för idag! Det var kul att se alla fina bilar.
Hoppas på ny träff snart!

Pizzagubben var nog nöjd med dagens kassa.

/Jari
Tack för en trevlig tillställning alla som där och ja om man får felaktiga adrsser så hitter inte ens navi rätt:)))

Det roligaste var nog när en viss chopper försökte köra ikapp en ZM han nästan krängde sönder gasen för att hänga med:)))
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ja tacker för en mycket trevlig träff i går, många fina bilar (vill ha X5 med 22 tummare!) och trevligt folk. Sen hittade vi ju en suverän P-plats vid pizzerian efter guidningen i Uppsala förorter, men snålt av Pizzaägaren att inte pruta på 10:an för att äta vid hans bord när vi kom så många, men pizzan var god.

Ja hemvägen var rolig, utan trafik och lagom slingrig. Man kunde nästan se hur moppe killarna vid macken (halvvägs på snirkliga vägen) stog och gapade med stora ögon när 5st BMW susade förbi i dryga tillåtna hastighetsgränsen (läs runt 200 knutar).
Sen fick väl småglinen vid Statoil i Märsta varsin våt dröm i natt.
Killen på choppern jobbade på ordentligt, men hade ju aldrig en riktig chans, han for nog hem för att vrida tillbaka gasreglaget och kyla maskin, dock en eloge för hans race klädsel = Amerikansk fotbollströja, modell stor T-shirt med hål i och inget under samt #91 (eller vad det nu var) på ryggen.
Och för en gång skull var det grön våg hela vägen från Solvalla till Kvarnbacksvägen/Norrbyvägen/Huvudstaleden så inte vick man testa prestandan mot en E46 M3 (Starre) heller, SUCK! Hade annars varit kul som avslutning på kvällen.

Starre: glöm inte att skicka filmen!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Deliq
Jag vill åxå tacka för en trevlig kväll.

På hemvägen stoppades mitt hjärta av gomspenen när jag på E4 strax söder om Månkarbo kommer över ett backkrön i +150(?) blås och får se Farbror Batong stå med blinkande blåljus vid vägkanten 100 meter framför bilen :-O
De hade stoppat en e39touring och ägaren stod vid bakhjulet och tittade på polisen som stod bakom bilen. Den andra polisen klev just ur polisbilen och tittade (surt ??) efter mig när jag svischade förbi och försvann bakom nästa backkrön.
Det tog en bra stund innan pulsen var lägre än hastigheten igen ;-)

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
dunstan
Hur är det med fartstopp i bilarna? Tyckte att det stoppade lite på E4an för vissa... ;-)

Asken: Är din 3 liters kärra helt orginal? Tyckte den gick väldigt bra jämfört med andra 3 liters kärror av samma modell jag kört med.

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Tack för en trevlig kväll!!
Undrar bara vem som la 50m lakrits efter vägbulan när vi svängde vänster?

/Erik
dunstan
z3mpower: Ja statoil killarna hade en klar favorit bland bilarna... ;-) De dreglade nästan på din bil!!!
Lakrits?

Det är många meter det, kunde man ju ha blivit kallad godiskungen för ju!
Saknas bara lite hallonbåtar också ;)

/M
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
dunstan och Asken:
Era bilar gick ruskigt bra.
Ställer samma fråga som dunstan till Asken är din bil (frus bil va?)helt original eller har du gjort något (hänger det kanske på föraren???)

Starre: OK, jag sa igår att du kör lugnt med din bil, det är möjligt men du kör i alla fall fort.

Det finns vissa få stunder man känner att lite mer mos under huven skulle inte skada, i går var en sån stund. :-)
Kanske inte bara mos utan även bättre chassi, z3an är rätt kort och lätt nerväs i runt 200 och uppåt.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Inte för att jag är glömsk och redan har glömt hur era fina bilar såg ut men när kommer egentligen bilderna från denna träff????

Var det B8:an som var lakriskungen eller missförstog jag?

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nu ligger bilderna från den trevliga träffen uppe. Dunstan och z3mpower: 3litern är helt orginal beror ju på hur mycket mossa det sitter bakom ratten:DD
Mvh
Asken
(jag var så klart helt oskyldig till lakritsremmarna iaf... Bruno gjorde säkert inga heller)
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Asken,
Vart ligger dom bilderna?

/Erik
Erik G:

Länk

Asken:Tack för att du suddar ut regnr
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
kan väll också passa på o tacka för en trevlig träff ,många fina bilar vart det dock vart ja litte nervös på vägen hem med tanke på Z3Mpowers kommentar angående 30 minuters löpningen :)) "LOOL" så backspegeln lämnade man inte ifred .

Keep Your Distance This is a BMW ;)
Vill också tacka för en trevlig kväll, var tyvärr tvungen att åka tillbaka till Sthlm lite tidigare så jag missade pizzerian :( och "cruisingen" tillbaka. Får väl ta igen det nästa gång, och då med ren bil....

Inte visste jag att Uppsala låg så nära, tog ingen tid alls från Väsby upp......................
BM
37
BMW 328
BMW 328i sedan 1995 cosmos svart
Kul på träffen igår...första gången jag varit med på detta men kommer absolut åka på så många jag hinner och kan.det va trevligt mottagande även om jag inte är den pratsamme själv bland nya människor...hoppas på att lära känna er bättre. jag åkte med es från shell och det gick aningen fortare än på hemvägen...men det va kul ....jag åker väll till knutstorp tror jag...hoppas på att träffa dom flesta av er igen!!

Efter turer till U-sala i går så blev jag och flera andra bilister attackerade av flugor:))

Så idag tog jag fram BMWs orginal insektsmedel och efter 15-20min tvätt(heltvätt)nu har jag en bil utan döda djur på:)))

fråga Är det sant att det blir flera flugor vid farter över 150km/h?
dunstan
starre: flygande insekter är numera fridlysta på gamla Uppsala vägen pgr av gårdagen!!! Vi måste ha rensat rätt bra! ;-)

z3mpower: jag har hört att Z3M Coupe skall gå ruggigt bra. Och jag tyckte din verkade gå bra! Sätt på Michelin PS2 på bilen! Det kommer säkert göra en del.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
dunstan: det är faktist inget fel på greppet i däcken, men bilen är lite mjuk i fjädringen, ett sportchassi hade inte suttit fel, sen kan det säkert vara aktuellt med byte av sulorna. Men det är klart är det någon som har ett par Michelin PS2 liggande i storlek 235x18x35 och 155 alt 165/18x30 och inte vet vad ni ska göra med dem....så vet ni vart de passar.

Maxad: Är inte riktigt på det klara vad du menar!?
30 min löpningen antar jag syftar på sträckan Uppsala-Stockholm på vägen hem.
LOOL?????
Hade du 323:an där i går med NOS och inte säger något högt nog så jag hör???? Är lite sugen på att montera NOS i mon men det är ju bara kul ett par acc och sen är det över.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.