AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.487

BMW träff i Uppsala

Sida 4 av 6
dunstan
Starre: Det är alltså 16.00 på shell macken bredvid McDonalds vid stora Wäsby? Skall försöka komma dit. Jag jobbar troligen på Arlanda men kan nog ta mig dit och ta mig en burgare innan.
dunstan:

Den högra om man kommer från stan:))

Väl möt
Som erik sa är gamla uppsala vägen att rekomendera , speciellt för E46or tro mig ;o) testa!

Mvh/Soki

Länk

Soki:

Ska du med?Och i så fall syns vi på shell då?
Starre:

Ja kommer ifall jag inte har mycket att göra på jobbet, ses på shell isåfall.

Mvh/Soki

Länk

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
hur många ska åka från sthlm dit ? fundera på att åka dit men vill inte åka ensam :)

Keep Your Distance This is a BMW ;)
Maxad:

Du kommer inte att åka ensam från stan vi är ca:3-6st tror jag i alla fall. Sist när vi åkte till E-tuna var vi 5-6bilar som åkte från stan,.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Vi är tre (minst två) bilar i mitt sälskap. Vi syns strax före 16.00.

Mvh. Patric

Min E32/38:a
Länk
BMWCS #4598
Tänk på att det kommer att vara mera trafik nu på måndag än vad det har varit under den lugna sommaren.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
ska vi kanske bestämma en tid så träffas vi alla nånstans för samåkning ?

Keep Your Distance This is a BMW ;)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Det är redan gjort om du läser längre upp på sidan ;)

Mvh. Patric

Länk
BMWCS #4598
Deliq
Är det någon som har bestämt vart Ni(vi) tar vägen efter Novation ?
Ifall jag inte hinner dit innan kl.18 så skulle jag gärna vilja veta...
alternativt få ett tel.nr att ringa så att jag kan ansluta senare.
Väl mött ikväll

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
165
Göran Benjamin
635CSiA -84
2002 -75
320d -12
2000 Touring -72
318i -88
Inget utflyktsmål är ännu bestämt, hoppas att någon med lokal kännedom känner sig manad.
Mig når Du (Ni) på 070-597 6509.
Välkomna i kväll!
Göran
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Varför inte ett slott (igen;). Som sagt, någon med lokalkännedom måste ju kunna visa framfötterna och föreslå något. Jag hittade annars det här som ligger ca 20km sv-Uppsala Länk

Mvh. Patric

Länk
BMWCS #4598
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
ja, ett slott låter inte helt fel. Kommer inte på något annat bra ställe, är trots allt 3 år sedan jag flyttade från uppsala :)
Deliq
Ulva Kvarn hade någon föreslagit, eller kanske Eklundshof eller Skarholmen. Jag har ingen större koll på eventuella café- eller samkvämsmöjligheter på dessa ställen men någon "lokalpatriot" borde väl ha lite koll ?!?
Det verkar vara ont om dessa i denna tråd...

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
eF
900
eFx
520d Touring -09
- Ulva Kvarn ligger fint beläget och har som sagt café, men det stänger ganska tidigt på vardagar, så man bör nog förvarna om man tänker åka dit.

- Eklundshof ligger förrhållandevis centralt, dom har café och mat, ingen aning om öppettider dock.

- Uppsala slott, funkar alltid, stor parkering å enkelt att ställa upp bilar. Dock finns inget fik i närheten.

- Skokloster slott är också ett bra utflycktsmål. Ligger mellan Uppsala och Stockholm rakt söder om Uppsala, dessutom är det en trevlig väg att åka, ivf om man kommer från Uppsala (ca 4 mil). Café och resturang finns, hur öppettiderna är kan jag inte i huvudet, men det finns på deras hemsida.

- Skarholmen i södra Uppsala, precis intill Mälaren är också fint, finns resturang och café. Dock kan det vara mycket folk eftersom det ligger småbåtshamnar runtom.

- Hamnplatsen, centralt belägen vid islandsfallet och fyrisån, dock är parkeringen inte så stor (den till vänster när man åker ner menar jag) men å andra sidan är det nära till det mesta. Dessutom åker det förbi mycket folk som säker blir intresserade av att komma ner och titta.

Nu har jag nog slut på förslag... pick a choose!

/eFx
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hur åker man bäst vilse från Novation till Skarholmen? Vissa kanske programmerade Skärholmen utan ä i navin med tanke på tiden det tog att hinna upp oss andra:))
Tack Göran och alla som kom för en jättretrevlig träff.
Asken
Som rastade 3liter BMW rejält på både dit och hemvägen
dunstan
Ja tack för en trevlig träff! Många fina bilar var det! Det enda som saknades var en cab!

Asken: Hur många bilar har du egentligen? (gasglad är du!)

Det gick rätt bra på hemvägen! ;-) Fort men med marginaler! Vem var det med E36 på hemvägen?

Och nu har man sett 22" på en X5 live! Brutalt!!!

Hoppas det hinns med någon mer träff innan det börjar snöa!
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Jag kan meddela alla att bensinkriget pågår fortfarande i Sala, 8.70 kostar en liter 95 oktan :). Tankade på hemvägen ;). Dessutom verkar dom där Mazda 323 4wd turbos'arna slöa.... killen vid sista rödljuset ut från uppsala hänge inte på den gamla E30'n iaf ;)

Annars va det najs o se lite Alpinor o grejjer... lite synd att fiket va stängt bara...

Even alcohol can bend the room...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.