AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.488

BMW träff i Uppsala

Sida 3 av 6
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag hakar på från Stockholm (Huddinge). Bestäm någon bra mötesplats på norrort efter E4. "Glädjens Trafikplats" i Upplands Väsby är en bra ställe att samlas på för karavan åkning mot Uppsala (OK-mack samt någon korvkiosk ligger där).

Mvh. Patric
BMWCS #4598

Min E32/38:a Länk

PJ:

Är det där man svänger av till höger om man kommer från stan?
vid Macdonalds,Bilia?

Ce
48
CeDEe
323i -79
För er som kommer från sthlm så svänger ni av första till höger efter den stora rondellen. Det är vid en Hydromack, sedan tar ni första vänster, sen ca 100 meter fram ligger novation på vänster sida. (efter Mekonomen)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Precis där är det starre (även MC Donalds ligger där). Ännu enklare är kanske Shell vid Stora Wäsby Ligger på en egen avfart efter E4 norrgående. Som sagt två förslag att ta ställning till.

Mvh. Patric
BMWCS #4598

PJ:

Shell är taget vilken tid passar oss storstadsbor:))?
Ni som bor i U-sala finns det någon trevlig bilväg med att fik som mål på samma sett som Göran hade ordnat i Eskilstuna?
Man kanske skulle hänga på och inviga semestern in style..... Vilken tid vid shell??????
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tid, tja varför inte kl. 16.00 med avfärd kl. 16.15. Då kan vi ju ta det lite lugnare än förra gången ;) Det finns ju även en McDonalds där om någon behöver få något i sig före avfärd.

Mvh. Patric
BMWCS #4598

PJ:Perfekt

m5 nicke:

Vore trevligt och se din M5
16.00 är taget, om inget oförutsätt inträffar så kommer jag :)
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag kommer också.
Måste bara försäkra mig, ni menar Shell efter U-väsby. Det ligger ett Shell och McD på båda sidorna av motorvägen, är jag på rätt plats?

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3mpower:

Vi tar väl den högra:))shell macken
eF
900
eFx
520d Touring -09
Eller kanske uppe på slottsgården? Fint ställe för att ta kort och annat, får plats bra med bilar där också. Dessutom blir det en fin cruizing-bit att åka dit. Tyvärr är det ju utan fik, om man inte först/sedan åker ner till svandammen och belägrar gatorna med BMWs.. :) Där finns fik iaf!

Annars är ju Ulva kvarn fint och har dessutom fik, dock tror jag fiket där stänger 18, men om man vet att många kommer så kan man kanske ringa och be dom hålla öppet ett tag till?

/eFx
eF
900
eFx
520d Touring -09
Apropå har jag fått ändrade planer så jag kan tyvärr inte komma =(

Dock vill jag bara önska alla som kommer en trevlig kväll i Uppsala och hoppas ni får bra väder!

/eFx
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Halkar in en halvtimme senare....
BM
37
BMW 328
BMW 328i sedan 1995 cosmos svart
jag kommer va där i uppsala...ska bli kul min första bmw träff
dunstan
Ser ut att bli regn på Söndag... Hoppas det inte håller i sig på Måndag...

Hur är det med ställen efter Novation?
dunstan:

Vore trevligt och se din bil live,hakar du på vid shell macken?

Jag har ställt frågan tidigare till u-sala borna så jag hoppas att det är någon där uppe som har en bra idé.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Ni som kommer från Stockholm, jag tänkte bara tipsa om att antingen åka in vid Märsta eller Knivsta och åka gamla Stockholmsvägen istället för motorvägen, de e bra mycket trevligare! Köra fort kan ni väl göra vilken annan dag som hellst menar jag ;)

/eFx
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Precis som eFx skriver, gamla stockholmsvägen e kanon å köra, fin asfalt e det oxå...

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.