AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.443

E36:a tjejkörd?

Sida 1 av 2
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Hur kör en tjej?
Har idag sett den absolut "dummaste" Till SALU skylt någonsin.
"Tjejkörd BMW -96:a" + mobilnummer.
Är det en 316,318 eller 320?
Hur många mil?
Pris?
96:a med ett regnummer som startar på P, importerad helt klart.
Tror han, ja för det är en han som äger den att folk skall köpa den?
Jag blir så trött.

Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar!
Nisse
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Håller med om att annonsen inte är speciellt säljande. Betr. tjejkörd så drar båda våra bilar ca 15% mindre bensin när tjejen kör dem, hon kör helt enkelt mjukare. (och långsammare)
Sedan att det är en kille som säljer den behöver inte betyda något, det är ju "hans" jobb att ansvara över maskinparken i de flesta familjer.

Copy
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Hmm mjukare kanske men inte f*n långsammare =)
Aldric
Måste bara inflika att jag kör snålare och fortare än tjejen, i samma bil. Det ni .. ;)
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Teres:
Du är ett undantag. Fast det blir fler o fler tjejer som kör allt mer aggressivt og snabbt.. Men, många är fortfarande långsamma o klena ;)
Copy: Kör din flickvän verkligen mjukare än vad du gör?
Bensinförbrukningen är dock ett faktum.
sist vi gjorde en 26 mils resa så snitta min bil 0.58 de skulle
jag aldrig klara ens med en nissan micra.
I allra bästa fall skulle min snittförbrukning med mig bakom ratten hamna kring 0.8

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Är det nått min pappa har lärt mig är att man ska planera sin köring och hel tiden ligga steget före. Det ska flyta på i trafiken i stoppas upp.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
wendtan, ja faktiskt. Jag låg i koma när kampanjen "Åke Mjuk" härjade som värst.
Copy
varför måste den vara importerad om regnummret börjar på P?

mvh
Berg - Här är bumsen:Länk
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Killar som äger sådana bilar brukar definitivt prova vad bilarna går för (speciellt unga män). Ofta mer än en gång och detta sliter. Ju hårdare man kör desto mer slits bilen, svårare än så är det inte.

Dom flesta tjejer ser dock bilen som ett transportfordon och inte som någon leksak. Inte konstigt att "tjejkörd" i många fall kan vara en fördel. Finns ju dock självklart undantag från båda sidor!

Vad jag däremot inte kan förstå är hur man kan "glömma" att skriva vilken modell det är i annonsen. Hehe... Är ju rätt så avgörande!

Att det är en kille som sköter affären behöver ju inte alls betyda att det är han som har kört den, precis som Copy skriver.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
P är normalt som begynnelsebokstav på en 96:a.

/Mats
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Hur kan man garantera att den är "tjejkörd" om den är importerad?

Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar!
Nisse
cdabox
tjejkörd betyder ofta (jag menar inte alltid teres) att koppling är sönderslirad, för tjejer har en tendens att vila foten mot kopplingen hela tiden.

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det där med tjejkörd ser jag som mera negativt än positivt... en bil mår bra av att man blåser ur den lite då och då....

några rappa accelerationer och en lite hårdare inbromsning då och då gör ingen skada... sålänge man inte gör det för ofta och för mkt...

När jag bodde hemma så delade jag bil med mamma ett tag och den bilen har aldrig mått så bra som den gjorde då. nu är den bilen helt förfallen, det enda mamma gör är att köra och tanka den... inte tvätta, serva, eller ens att pumpa däcken när det är för lite luft.

Var hemma och tittade på den bilen... för det första så gick bilen på 3 cyl istället för 4, sedan så var de bakre bromsskivorna är så rostiga att de måste bytas ut, ändå så kör mamma 4 mil med den om dan bara när hon kör till och från jobbet. Bytte tändkablar så den började gå på alla 4 cyl, sen var jag ute och "slet ner" skivorna lite men inte ens min körning räckte för att slita rent skivorna helt, även om det en stor skillnad sedan innan.

frågade mamma om hon hade märkt att bilen gick ojämnt eller så eller om bromsarna fungerade dåligt, men nej det var inget fel på den bilen....

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Akta er när ni ser annonser om mammakörda bilar :))
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är faktiskt ännu värre när man ser annonser där bilen påstås ha gått 8000 mil... tittar på sätena , bälten, ratt mm och ser att allt är riktigt sönderslitet....

Var hittades denna annons?
Köpte en tjejkörd 318 nyss.. Det vanliga med vissa tjejkörda/mammakörda bilar var otroligt rostiga bromsar...

Sen hade tjejen kört med körförbud i några månader för hon hade glömt och besiktiga den :)

/Jimmy
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det var en annons i Göteborgsposten i okt - nov någongång när jag letade E34.

Men det är inget ovanligt med skruvade mätarställningar på BMW, På de flesta importerade BMW bilar jag har tittat på under 50 000 kr har mätarställningen kännts tvivelaktig och givetvis finns det ingen dokumentation....

Personligen tycker jag att det är lika tråkigt varje gång man hittar något sånt. Kan man anmäla firmor som håller på med sånt? bryr sig någon om det? Polisen, vägverket, BMW, konsumentverket eller ngn annan?

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Om det fortsätter Importeras och skruvas i denna takt som det gör nu .. så måste nog Bil tillverkare och myndigheter snart ingripa!
Om inte så kommer det ur biltilverkarnas synpunkt ge sämre andra hands värde och sämre Trovärdighet i det långa loppet!
För myndigheterna så sätts säkerheten på spel så att Antigen SBP kommer införa speciella regler för import eller bara höja kraven för en begagnad bil! Historik på bilen i väl dokumenterad form kanske blir ett krav hädanefter.... vem vet! men nått måste ju till snart, om inte hela bil industrin skall tappa andra handen =)

Jag yrkar på Spöstraff för påvisad Skruvning ;)

______
I väntan på nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
Ka
131
Kanada
328i -00
Misstolka mig inte nu!

Vad är det som säger att en importerad bil måste vara skruvad och av sämre kvalitet än en som är såld av en svensk handlare?

Att vissa utnyttjar det faktum att det är lättare att luras med en privatimporterad behöver inte betyda att alla bilar från Tyskland är skuvade eller på annat sätt undermåliga.

Vad är det för nonsen om att SBP skulle införa andra krav för att vissa bilar rullat i ett annat land. Gör de sitt jobb kommer de bilarna som inte är kördugliga inte att cirkulera ovasett om de är sålda i Sverige eller någon annanstans.

Min bil är en importerad och min nästa kommer också att vara det, för den bilen med den utrustningen jag vill ha kommer jag inte att hitta i Sverige.

Jag är innerligt trött på alla insnöade svenssons som tror att vi lever i en skyddad verkstad här uppe i Norden. Att bara för att bilen är första gången såld från en svensk generalagent så är det likamed att bilen är helt fri ifrån att vara skruvad eller ha några som helst brister.
Den enda man lurar är en själv om man tror det.

Eller för den delen att svenska jordgubbar skulle vara bättre än polska. Eller att svenskt kött skulle vara bättre än Irlänskt....

Grrr...

///Nicklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.