AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.262

Provkörning av E38

Sida 1 av 2
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Bild på bilen: Länk

Hejsan!
Nu har vi varit och provkört 740 IA-95 navaroviolettmetallic 16000 mil, provkörning gick bra men ellrollon funkade inte, samt skärmen funkade heller inte utan bara ibland, framvagnen knakade lite på höger sida (låter som högra fjädern är slut)

detta är fel som jag kom på:

-elgardin bak trasig (kugghjul slitet alternativ elmotor bränd)

-navi skärm funkar ej (bildrör trasiga)

-mugghållare fram trasig

-lackskada motorhuv

-rost på listen på vänster bakdörr

-högra grillen fram trasig

-stötdämpare höger fram knakar (kolla länkarmar och bussningar)

-passagerar stol fram läderskada

-rekonditionering på läderklädsel (väldig smutsig)

-läder bakom armstödet bak sprucket

-montera den lösa antennen i bagageluckan på taket

En gång BMW,Alltid BMW
Visa användare
834
don-salvatore87
Nå vad tycker ni, är detta ett bra köp???

En gång BMW,Alltid BMW
Visa användare
834
don-salvatore87
bilen kostar 159000kr , inte 139000kr

En gång BMW,Alltid BMW
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Låter som om bilen har gått mer än vad som anges. Jag hade letat efter ett annat objekt!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Scheckheft
Hej, detta måste vara ett skämt! 159t för en vanvårdad 740 av årsm. 95? Vill du skaffa dig problem så köp.
"BRA BILAR TILL LÅGA PRISER.Vi lämnar 12 månaders garanti på de flesta begagnade bilar." står det att läsa på deras hemsida - jojo!

Mvh
Scheckheft

gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Min 730iA låter också lite vid höger fram, jag vet inte om det är samma ljud du hör som jag hör men på min bil är det enligt BMW inget farligt men det är lika bra att det byts för ljudet som kommer är lite oroande. Det är någon typ av krängnings hammare eller liknande. Ang elrollon, så är den av usel kvalité jag har lagat min två ggr men den fungerar inte ändå. Det verkar som det är glapp. Grillen går lätt sönder eftersom att plasten blit väldigt spröd och när man demonterar den går fäst anordningen sönder. Min 730iA -95 har gått 12300mil så 16000mil låter inte helt omöjligt om jag säger så. Låt BMW kolla upp mil antalet om du verkligen vill vara säker. Annars finns det väldigt många andra 7-serie bilar till toppskick för samma peng.
ta
144
tamtech
750i -00
hallå
ta
144
tamtech
750i -00
Jag hade nog avstått, iofs så är det inte så vanligt med beige skinn men det verkar vara ganska mycket småfel.
det där med skärmen låter inte så särskilt billigt, det lär nog dyka upp mer fel när väl bilen står hemma o då e det försent.
det där med garanti hos en bilhandlare kan bli extremt svårt då all bevisbörda ligger på dig. (trust me)
försök att leta efter en lite nyare gärna med MK2 navin.
då slipper du den fula antennen bla. på bakflygeln osv.
för min del så fick jag svälja en del småfel på bekostnad av att jag fick just den inredningen som "du" har. den e super fräsh när den e ren.
Jag hr funtat lite på att sälja min pga Husköp men det e iofs en 750 -98 om det kan va nått så får du väl höra av dig.

T
39
41
39
M5 2013
Eeeh....

Spontant känns det som tidigare ägare inte tagit särskilt väl hand om bilen. Känns också som att den har gått BETYDLIGT längre. Magkänslan säger "köp en annan bil", och magen brukar ha rätt.

Om du ändå vill köpa bilen: kontrollera historik, miltal, service, dokumentation och framför allt prata med tidigare ägare.

Dessutom: PRUTA! Min uppfattning är att bilen borde kosta betydligt mindre än 159 tusen.

Stefan

li
1.959
liste
535i -89
Jag tyckte då att 139.000 var ett överpris med tanke på felen på bilen, så att prislappen är 20.000 högre gör ju att man definitivt säger: skippa den bilen!
Samma här, Hua tänkte jag när jag läste 139000kr. Mer än detta så tror jag dom får behålla den läääänge.

Jag körde för över ett år sedan en 96:a med liknande bil som var mycket fin och den begärdes 130000kr för oprutat. 119000 skulle jag få den för kontant.

Är det inte denna typ av "halvrisiga" bilar man brukar läsa om i annonser runt 100lappar?

PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Precis som det sades...Vill du skaffa dig problem..så varför inte.Det finns faktist en hel del fina E-38 som bara väntar på en nöjd ny ägare..o du kommer att hitta en sådan.Bara man ha lite tålamod.

PW
Visa användare
834
don-salvatore87
nej men ärligt talat, bilen var fin också och jag överdrev lite men firman har lovat att åtgärda allt!

En gång BMW,Alltid BMW
Visa användare
834
don-salvatore87
och jag ska m-testa den!

En gång BMW,Alltid BMW
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Om jag inte är helt snett på det så är väl denna bilen, om inte nysåld i Kristianstad (Zirkelbach, dåvarande BMW handlaren) så i vart fall lätt begagnad. Otroligt vad folk kan missköta sina bilar..

Visa användare
834
don-salvatore87
vadå,vadå, är det nåt som inte stämmer!!??!
snälla tala om det i så fall

för köpet är nära!!

En gång BMW,Alltid BMW
Visa användare
834
don-salvatore87
bilen är svensk såld

En gång BMW,Alltid BMW
sugen
Jag tycker inte du skall köpa bilen pga alla fel, E38 är inte direkt gratis att reparera. Det vore ju osannolikt att det inte skulle bli några fler fel på bilen efter du har köpt den. Köp hellre en välvårdad bil för lite mer pengar, (eller samma pengar eftersom det låter lite dyrt för just den bilen). Tror att ett av de vanligaste felen många gör när dom köper en exklusivare bil är att titta på priset och inte totalkostnaden över tex 3år, dvs inköpspris + försäkring + service + reparationer/strul - försäljningsvärdet efter 3 år vid en uppskattad mätarställning.

Dessutom kan det vara svårt att hitta en klockren bil i Sverige pga det relativt lilla utbudet, kolla i Tyskland och jämför.

Lycka till!
Scheckheft
Hej, don-salvatore, priset är på tok för högt för en 95:a. Jag uppfattar priset tom som en ren oförskämdhet. Felen du räknar upp säger mycket om tidigare ägare. Lite av "slit och släng" mentalitet. Jag tycker att du inte ens ska bemöda dig att M-testa 740. Bilen är helt enkelt inte värd det.

Mvh
Scheckheft

gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
För de pengarna är en 730iA -96 med 9800mil på mätaren ett bättre köp. (En sådan finns på bytbil.com)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Oavsett om bilen du tittat på är bra (jag tror inte det efter att ha läst ditt inlägg) är det en bra regel att aldrig rusa åstad och köpa första bästa bil som visar sig. Jag har gjort det en gång och det blev en dyr erfarenhet.

Det är lätt att bli förälskad när man letar bil, men fortsätt leta så har du bättre chans att hitta en fin vagn till bra pris.

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.