|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
|
Det har varit F1 cirkusens sämst bevarade hemlighet sedan Toyota förnekade att Da Matta skulle köra för dom förra året. Det man undrar är varför det kommer fram nu? McLaren har bara att vinna på att komma ut med nyheten nu, kanske kan DC skärpa sig om han vill behålla sin McLaren styrning (tveksamt) men Montoya har inget att vinna på denna situationen. Kanske vill McLaren sätta press på Williams att släppa Monty redan 2004? Kanske är det då inte helt osant som det spekulerats en längre tid. Monty till Mclaren, Coulthard till Jaguar och Webber till Williams. Hur kul är det att ha Montoya snokandes i Williams garaget när han redan nu är klar för McLaren nästa år? Tråkigt, men det bästa vore förmodligen att göra sig av med Montoya omedelbart. |
|
|
Acey: Precis de jag tänkte, få bort förädaren ur garagen så fort så möjligt. Jag tycker williams ska muta över Raikonen! Hans lön lär inte vara i paritet med det han presterar. Jag kan tänka mig att De är en av huvud orsakerna till att montoya byter stall. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Minst sagt trist ! Har JPM som överlägsen personlig favorit och håller naturligvis på Williams/BMW som stall. Nu blir man ju j*ligt kluven, sånna här grejer vill man ju ha mellan säsongerna och inte en säsong i förväg då känns det ju liksom dubbelt knasigt eller nått. // CB. Länk |
|
|
Jag tror inte att det är en omöjlighet att JPM blir "utlånad" till något lav de mindre stallen under kommande säsong. De kommer aldrig att släppa honom tidigare till McLaren, men samtidigt är det inte troligt att han får köra för Williams heller. Så mitt tips är att han hamnar hos småkillarna.. Eller är jag helt ute och cyklar? |
|
|
Vad trist! Jag som sett fram emot fler säsonger med Montoya i Williamsstallet. Och jag som köpte en BMW-Williams keps med Montoya tryck för några månader sen :( 379 spänn! |
|
|
Mycke tveksam till att Williams skulle göra sej av med honom till kommande säsong. Konstuktörsmästerskapet betyder otoligt mycke och dom kan nog rätt effektivt se till att han hålls borta från arbetet med 2005 års kärra. Men men den som lever får se, det e kanske bara jag som hoppas att så gärna få se min favvo kombination ett år till. // CB. Länk |
|
|
Äntligen Montoya och Raikönnen i samma stall har man väntat på länge Bobby |
|
|
SATAN vad besviken man blir..... Kunde inte williams gjort sej av med "lipsillen" ralf ???? Han kommer precis som Coultard aldrig att bli världsmästare , han kommer bara vara en bra andreförare.... Då hade det ju tex fuunnits plats för Wirdheim.... Som antagligen kan glömma F1 nästa år (trist)... Personligen så tycker jag att Montoya (som jag har som favorit) gjort bort sej lite... Inte för att McLaren stallet är dåligt men när Williamsstallet "börjar" visa denna förm de visat i år ja--- då brukar dom bli dominerande !!!!! Men men.... Billy B-10 |
|
|
Mario Theissen, who is BMW Motorsport's Director, is convinced that Juan Pablo Montoya will be just as motivated to win the championship with BMW Williams in 2004, even if he will switch to McLaren in 2005. "At the end of 2004, Juan will have been driving for our team for four years," said Theissen on BMW Motorsport's web site. "It's quite normal to think about switching teams after that period of time. You doesn't get the chance to win a World Championship title all day. If the chance is there, you must take it. Juan knows that too. I'm convinced that he will be just as motivated in 2004 as he's been up to now." Det låter som att han rattar en riktig bil ett år till ;-)) // CB. Länk |
|
|
f1live.com är bra ! Billy B-10 |
|
|
Länk Ska det va..... Billy B-10 |
|
|
Önskescenario: Björn Wirdheim får Montoyas gamla plats.... (jag vet att det kanske inte är jättetroligt, men det vore förbaskat kul!) Talangfull förare som F1-cirkusen kanske tappar till USA eftersom det verkar vara "segt" att ta sig in på F1-marknaden trots att killen har stor talang..... :o( Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har man inte STORA sponsorer så verkar det ju vara helt kört....även om man är otroligt bra förare........ Det är en stor synd ! Om han inte kommer till F1 , enl mej så är han defnitivt i klass med de bästa i f1... Men men , det är bara att hoppas... Att han tyvärr inte får någon körning hos tex BAR beror ju på honda..Antar att förahndlingarna mellan Honda och BAR lät ungefär såhär... -honda , ingen Sato i stallet = inga gratis motorer nästa år..... -sato i stallet = gratis motorer nästa år.... Billy B-10 |
|
|
Nja de stora stallen brukar oftast skita i både ursprung och vilka sponsorer man har med sig, Ferrari rekryterade inte Schumacher för sina sponsorer (inte Jordan eller Benetton heller för den delen). Anser Williams att Wirdheim är tillräckligt snabb så ska får han platsen (se Button). Frågan är om Ron Dennis gråter när Montoya vinner sitt första race för McLaren som när Kimi gjorde det? Ron har alltid haft en speciell relation med sina förare och även om dom inte har en uttalad nr 1 och 2 så har många personer vittnat om hur Rons favoriter favoriseras (senna, häkkinen och nu kimi). Montoya är inte direkt känd för att vara smidig, dessutom har han gjort lite väl många enkla misstag i år (australien, brasilien, canada, ungern) medans Kimi sällan gör misstag. Dessutom har Kimi varit i stallet längre än Montoya. I williams var Montoya älskad både av folket på "golvet" och av Frank och Patrick, en urtyp för hur en Williams förare ska vara. Men det ligger väl i människans natur att bli girig, min gissning är att folket kring montoya såg chansen att casha in på sin guldklimp nu innan det är försent. |
|
|
acey.. bra skrivet... det är bara att hoppas ang Wirdheim.. Det han hitintills gjort , talar för sej själv , det var ju utklassning... Billy B-10 |
|
|
Nu Startar Silly Season Part II Länk BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Verkar som efterträdaren till JBM finns här:Länk ---- Länk |
|
|
Lite stavfel blev det JPM ska det vara inte bablo Montoya ---- Länk |
|
| Det mest troliga är nog att ni(jag säger ni,för mig kvittar det) får se Webber ersätta Monty-05.Det finns inga andra vettiga alternativ, Webber är ju tillsammans med Alonso,Kimi&Montoya de enda stora namnen inför framtiden inom F1.Nu har ju vi (jag säger vi för det är ju det är det enda stall som räknas) säkrat Monty och Kimi,dessutom snackas det ju mycket om Alonso som Skummis kronprins.Men misströsta inte Webber är ämnad för nå´t stort. Vad gäller Wirdheim har jag svårt att tro att han kommer att få en vettig F1styrning,om han sticker till USA så är risken stor att han blir kvar där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.