|
Sida 1 av 9
|
|
|---|---|
|
Jag måste bara få berömma Montoyas omkörning av Schumacher, den killen har verkligen Balls! In i en hårnål kör han om på yttern! Oavsett hur loppet slutar så e han min klara hjälte. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. | |
|
Jepp, grymme Montoya! Går bra för BMW idag. Hoppas det håller in i mål... /Micke |
|
|
Det är bara att gratulera BMW Williams. Lite tur spelade nog dock in denna gång med diverse avkörningar o.s.v. |
|
|
Dubbelseger... BMWCS Nr: 4798 |
|
|
Snyggt kört av Monty helt klart, imponerande uppryckning av ralf som dessutom kvalade med mer bränsle än Montoya under kvalet! Williams är på gång nu! |
|
|
Gött, säger jag bara :) Hur ser tabellen ut nu då? Tredjeplats för Dirk Müller på Donnington (ETCC), de där jäkla alforna verkar snudd på oslagbara även om han var nära att knipa en andraplats. Jörg Müller blev fyra, bägge i BMW 320i. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Race 2 på donnington: 1. Jörg Müller - BMW320i 2. Duncan Huismann - BMW 320i 3. Rickard Rydell - Volvo S60 Sammanfattningsvis: En UNDERBAR BMW-Racing-Helg :)) |
|
|
Nå´n som har koll på om "Schumi" fick behålla sina tröstpoäng? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Ja det verkar som så. FIA Ferrari biased som vanligt... | |
|
Tycker bara så jäkla synd om Kimi... :(( ____ En bil skall ha minst 6 burkar Länk |
|
| Enligt resultatlistan på f1.com så fick han poängen. Kass... | |
|
Enligt dailyF1.com utreds saken fortfarande... men det skulle som sagt inte förvåna om han fick behålla poängen =( /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Som vanligt missade jag F1 Vad hände med vem och när hade det?? |
|
|
starre: Montoya körde om Schumi på yttern och schumi "understyr" in i montoya och dom touchar lite lätt, inget mer med det raceincident schumi snurrar med halva bilen in i en graveltrapp och kommer inte ut. Istället för att gå ur bilen så roppar han istället på marshallsen att putta ut honom på banan. Sagt och gjort och han kommer igång igen. Detta är enligt reglerna förbjudet (att ta hjälp utifrån för att komma loss från en graveltrap, eller någon slags hjälp utifrån i huvudtaget). Straffet bör rimligen bli att han diskas eller stop and go i racet men inget av detta verkar inträffa. Bra race för övrigt! :) |
|
|
Reglerna säger samtidigt att man får hjälpa en bil igång som står placerad så att den är en fara för säkerheten. Problemet är väl att Schumis bil inte stod värre till än många andra bilar (som Panis bil tex). FIA har ju en tendens till att vara byråkratiska utan dess like så ett beslut kan dröja, det tog väl ganska lång tid för dem att utdöma straff förra gången Ferrari/Schumi var i blåsväder (stallorderincidenten för två år sedan?). Själv tycker jag att Montoya var väldigt snäv i sin linje, men det kunde lika gärna ha varit han som hade råkat illa ut, inte mycket att klaga på med andra ord. Nåja, kul för tabellen att Williams är med i fighten. |
|
|
davidvpt: Ja, dock så kan inte en förare som håller på att bli omkörd (montoya har en halv billängd in i kurvan) tro att han kan köra sin normala linje. Det ser ut som att schumi bromsar för sent och håller en snäv linje till att börja med men glider ut och nuddar montoya. Och för att citera Scumacher själv: "It was a pure racing incident," said Schumacher. "I'd have done exactly the same thing. That's what I told the stewards and we had a look at it. Maybe he could have given me a little more space and it would have been nicer but I'm not complaining. In an ideal world I would have liked more points and a better result but I have a bigger lead in the championship now so I'm not complaining. It was a good move." Montoya kan inte ge Schumacher hela banan när han ska köra om... |
|
|
På tiden att BMW tar både 1a o 2a platsen ju ;) Go BMW =))) ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Ja, det var verkligen en underbar omkörning. Satt framför TV:n med gåshud :) __ Länk |
|
| acey: som jag skrev: "...inte mycket att klaga på med andra ord." | |
Scheckheft |
Hej , visst var det en snygg omkörning av Montoya. Men någon F1 kung är han inte. Killen har mycket kvar att bevisa. Visst är han snabb och gör (ibland) spektakulära omkörningar men han saknar jämnheten. För mig är Montoya ingen framtida världsmästare. Jag är mer imponerad av Alonso. Starkt att hålla undan för både Coulthard och Schumacher. Renault är helt klart på gång. Årets världsmästare: M. Schumacher följd av Räikkönen och Alonso (hoppas jag). Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Alonso, stark?? Han höll ju på att ta livet av Coultard (eller sig själv) då han körde 100 km/h långsammare in i chikanen än på varvet innan och också i fel spår, livsfarligt. Dessutom höll han ju på att på Schumi planterad i växellådan i sista kurvan då han körde avsevärt långsammare än vad men "borde". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.