AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.288

Montoya F1 Kung?

Sida 2 av 9
Scheckheft
Hej, frågan om vem som felade när Coulthard körde av kan man diskutera länge. Som alltid finns två versioner. Poängen är att man håller sig på banan. Att han hade Schumi i växellådan i sista kurvan - so what - han höll undan. Min poäng är att Alonso gör ett starkt lopp med en underlägsen bil.

Mvh
Scheckheft

Scheckheft:

Alonsos bil har nog ett av de bästa chassin inom F1 just nu sen att den saknar lite motereffekt må ju vara hänt.
Scheckheft: Du har en klar poäng med din poäng ;) Det kommenterades vilt om att tjuvbromsa honom av banan ju ...

Men F1 är ju att hålla sig på det svarta först över linjen ...
Om Alonso har så vansinnigt dåliga däck att bilen e väldigt instabil i inbromsing så får han ta ett annat spår istället för att tokbromsa 140 m innan hårnålen. Alonso kan tacka Coulthards reflexer för att han inte har en wiplash skada idag.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Scheckheft
Hej, jag minns när Schumacher körde för Benetton Ford. En del tyckte att han var vårdslös i sin körning. Men teamet och bilen utvecklades enormt under de fem åren Schumacher körde för Benetton. Jag ser vissa likheter mellan Alonso och Schumacher där. Sen är det ju så att snälla killar vinner ingenting :(. Både Schumacher och även Ayrton Senna på sin tid anklaga (des) för att vara rätt så hänsynslösa. Besök förressten Länk för mer läsning om Senna.
Loppet i Silverstone ska jag se på tysk TV förresten. De börjar sina sändningar redan på förmiddagen... .

Mvh
Scheckheft

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wendtan: Kan inte få wiplash idag iom HANS :o)

Alonso är lovande men det är många som har varit utan att bli världsmästare. Att jämföra med Schumi och Senna är nog att ta i. Dom har alltid krossat sina teamkamerater redan från dag 1. Förrutom när Senna körde med Prost då förstås, men det är ju en annan femma :)
Acey: Jag tänkte på HANS när jag skrev mitt inlägg men sen komma jag och tänka på fysikens lagar som säger att när något kommer i 300 km/h och kör in i något som kör i 100 km/h då finns de ingen plastbit i världen som kan rädda ens ryggrad eller nacke från skador.

Jag tycker att Alonso e en klar talang, som har framtiden för sig. men han måste förstå att alla inte har dåliga däck på banan bara för att han har det.

Om Micheals poäng kvarstår kommer jag hata FIA så länge de existerar.

Det verkar som williams hittat formen tillslut. Ralf visar var skåpet ska stå med en halv sekund ner till the prancing horse team i kvalet. Hoppas dom inte kör med toklite bränsle bara.
Jag ser fram emot ett väldigt blått lopp imorgon med mycket bmw power reklam i Michaels och alla andras vy (utom Montyoa då)! En till 1-2 seger och poängtabbellerna kommer bli klart intressanta.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
1-2 samt att schumi bryter vore perfekt :) Han såg minst sagt lite orolig ut på presskonferansen idag.
Acey: Skönt att höra, sitter på jobb och glädjer mig åt resultatet och tackar livef1 för deras liveupdate.
Ja att schumi skulle bryta hade varit drömläge men föga troligt, de ska hända något väldigt drastiskt om han inte skall ta några poäng alls imorgon.

Jag önskar att ni alla skulle kunna se F1 på Engelsk tv. (ITV 1) (www.itv-f1.com)
Det TV4 producerar är ju inte det bästa… I England visar dom Fredag, Lördag & Söndag.
Skillnaden är ju att dom har ju några förare i F1 och Sverige har ju inga så intresset är väl större här. Det som jag tycker är så synd med svenska versionen är ju att sändningen börjar ju bara 5 minuter före race. Här börjar dom 45-60 min innan och dom tar upp vad sam har hänt sedan förra tävlingen intervjuer med förare & stall.
Varje race helg följer dom ett team bakom kulisserna så man får se hur det ser ut på fabrik mm. Det är ju en helt annan uppbyggnad runt programmet innan och efter race är det studio snack med race klipp & intervjuer, under själva race är det 2st som kommenterar + att dom har 2st i pit stop var av 1 håller koll på bensin & däck med den andra gör live intervjuer med förare som har fått bryta.
Tyvärr kommer vi aldrig få se en liknade produktion i Sverige.
Skulle tro att 1 sådant program kostar mer än vad TV4 betalar för en hel säsong.

----
Länk

Motorjournalen är tillbaka i höst! :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tur att RTL finns då :o)

Ska bli intressant att se hur Bernies ppv digitallösning kommer att se ut nästa år.

wendtan: Ja, schumi bryter nog inte, fast vi kan ju alltid hoppas att lollipop killen gör samma misstag om på träningen ;)
Doggeli,acey:

Det var bättre när man kunde beställa hem alla F1 loppen via Canal Digital. Sen kunde man via soffan växla mellan 7-8 kameror som precis som tv-producenten.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
starre: Ja det var bättre förr.
acey:

Nu börjar man låta som gamla gubbar men det var nog bättre förr:))
bo
282
bobbby
320i -91
Drömmen är om schumi bryter och Kimi vinner. Men chansen att han bryter är väl dessvärre ganska dålig.

Bobby
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Drömmen är väl att Schumi blir utan poäng utan incidenter. Att Alonso och resten av uppstickarna/utmanarna helt enkelt är snabbare! Vore bra för spänningen...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Hmm, drömscenariot är att båda williams bilarna går ut ur första svängen utan att Schumi prejat någon av dom av banan. Klarar dom bara det så tror jag det ska gå bra idag.
Mclaren kommer troligtvis få de ganska svårt idag.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Får hoppas teamwork från williams från start hela vägen in och igenom adelaide hårnålen sen är det nog ganska lugnt.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Ser ju bra ut än så länge! Hoppas det håller.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.