AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.540

Hur många har körkortet kvar?

Sida 1 av 2
mk
105
mkall
530dA Touring-01
Hur många med M bilar o diverse andra snabba bilar har sitt körkort kvar? Jag klarade mitt i ca 3 veckor. Hade i o för sig lite otur, då jag körde om en civil mc. 137 km på 90 väg, o inte en chans att han kunde dra av nåt, trots att han började mäta mig i en omkörning. Jag hade väl på känn att lappen inte skulle vara så länge när jag köpte m-5:an men 3 veckor var lite tufft?? Dessa bilar inbjuder ju verkligen till att köra fort, så jag undrar vad ni andra har för erfarenheter??
Har haft M3 (E36 och M46) i drygt tre år nu och har inte fått fortkörningsböter eller ens en perkeringsbot (förutom i Frankrike då om jag ska vara ärlig men den är inte dirket betalt om vi säger så).

Kanske beror på att jag håller hastighetsgränserna (eller så är det så att jag är uppmärksam då jag är ute) eller så är det ett täcken att jag är för gammal ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
CBM3C: Jag säger bara en sak - TUR! ;o)
mkall:

Har mitt körkort kvar än så länge har haft bilen i 9mån och har kört många underbara mil. Som tur var så åkte jag fast(endast böter) ganska tidigt vilket gjorde att jag kör ganska lungt. Sen att jag åkte ner Tyskland för att köra av mig kanske inte var så dumt om man tänker efter.....

Nu har jag inte haft glädjen att få testa/åka i en M5 men jag kan tänka mig att den skricker efter mera pisk på samma sätt som M3??

Att jag sedan (som vanligt) inte läser igenom och kollar min stavning är allt annat är tur ... ber nu om ursäkt för mina senaste 173 inlägg med stavfel i.

acey: Vad är en Z4:a mot en M3:a .... hmmmm
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
CBM3C: Sluta retas nu när jag bestämt mig (eller har jag det?).

Bär faktiskt av till landvetter för att kolla in en m3 ti smg II under veckan. Kanske blir en trip till malmö om m3 begäret blir för stort ;)

CBM3:

Om du inte har åkt fast på så länge då kanske det blir annurlunda nu när du går och vänstrar med andra märken snart:))

Eller börjar du bli gammal......

Ps.För jag provis om affären går i hamn för du har väl mitt konto nr....

acey:Har du länk till bilen i landvetter?Skicka den gärna på min privata mejl/Tack
Acey: Det är väl bilarna på Automan eller?
Tycker att det är skumt att en Volvohandlare har 2st E46 M3:or till salu... En var dock importerad.
viobebe
Är det inte dom M3 orna som Volvo PV har haft som testbilar?
Nja, det vet ja inte.
När jag köpte min M3:a på BMW Group i Mölndal så stog det en Phoenix gul 02:a där som Volvo PV hade hyrt av dom några dagar tidigare för att köra mot S60R. De sa att Volvo ganska så ofta hyrde bilar av dom.
Har fått forkörningböter, men då har det varit i andra bilar än BMW. Har valt mina tillfällen att använda bilarnas resurser + massa tur :)

/Wille
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Den enda vi haft (ägt) på Volvo PV är en carbonsvart -01:a med 18-tummarna och den manuella lådan. Hajfena på taket o svart skinn.
Hade inte köpt den bilen ens för 200000:-....den har körts av vägen minst fyra ggr (vad jag vet) samt den har utgjort demobil på sk "powertrain-days" då alla som jobbar med drivlineutveckling får leka av sig=plåga skiten ur bilar.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Imola: Den jag ska kolla på är försäljningsuppdrag och har stått på automan, dock inte längre har jag fått höra. Maila gärna om du har någon info om denna bil.

starre ->> mail.

Kollade in Landvetter M3:an, bra pris om allt ser OK ut. 1500 mil är rätt lite för en 2001:a, en finåkarbil alltså.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Jag blev stoppad tre gånger förra sommaren (fortkörning på E4:an) så jag borde väl ha blivit av med mitt kort... Kanske har de glömt bort mig? Skvallra inte =)

/Fredrik
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
lyckan ler mot er som har kortet kvar ,,själv håller jag på o bråkar med läns för att få tebax den

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Har efter att ha ägt M3'an i snart ett år också klarat mig (pepparpeppar!). Dock åkte jag dit vid Brostugan för snart 2 veckor sedan vad gällde min främre reg.skylt som var för liten, fick ett föreläggande om att 'snarast' byta, men inga böter;)

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Acey: Har ingen övrig info. Kollade bara på dom innan jag köpte min ny istället. Fick den billigare som ny!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Imola: Det var ett bra pris! :o)

Jag får återkomma med mer info om någon är intresserad i mitten av veckan.
Acey: Hehe... Har man rabatter så är det en fördel.
Du skall väl ha M3:an själv... En Z4:a gör ju ingen glad!
ga
28
gasse
M3cab-94
jag blev av med mitt kort 10 maj 183Km på 90 väg. Min sommar är helt fördärvad.fick6månader spärrtid o2000 i böter .va rädd om era kort.PS vi ses nästa sommar

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.