AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.998

Kan jag få en Cab för max 140000?

Sida 3 av 3
NOLL7NOLL
AndersS: Rätt av dig.. formulerade mig fel... han ska inte vänta på räntorna.. han ska vänta med lägenhet.... bil e roligare nu och det är dyrt att bo i sthlm själv som 19 åring o studerande.. Förmodligen dyrare än bil... Därav: Köp bil...Syftet med att jag skrev 4 år så är det kanbske då han pluggat klart och förhoppningsvis så har räntorna höjts. Men inget man ska hoppas på.. helt klart....

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
NOLL7NOLL
Starre: jaja vänta bara... jag är uthållig... :)

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
Starre> jag skriver bara vad jag tycker men vill man bo hemma men ha fin bil så självklart.....prioriteringar..
För er som frågar sig om jag väljer mellan att flytta hemifrån och att köpa bil..
Svaret är att jag precis tagit studenten och hade tänkt bo hemma iallafall ett år till... Känner inte direkt att jag har bråttom hemifrån... När jag känner mig redo att flytta hemifrån fixar mina föräldrar eller den hockeyklubb jag spelar för en lgnhet... Jag kommer att flytta hemifrån den dag jag börjar plugga på universitetet! Så före er som sammankopplar eventuell flytt hemifrån och köp av bil har alltså fel... Ber om ursäkt om jag formulerat mig otydligt vid ngt tidigare inlägg!

Det jag behöver bra råd till är om jag skall köpa en z3 eller en 3-serie cab...

Jag tycker jag fått bra råd, tips osv från Er, tackar så mycket!!

//Monir
Är du lång så är det dock E36 ab som gäller... Jag gillar Z3 från 2.8 litersmotorn men kan tyvärr inte sitta i den då jag är för lång.

Mvh
john
Ok.. Jag e 186.. Borde få plats i z3:an eller??
Jag överlåter det till någon annan. jag är 2 meter och är inte ens i närheten av att kunna sitta ok i den. En vän tror jag är dryga 1.80 och han säger att det är på gränsen.. men han kanske är en aning längre när man tänker efter, nån annan som vet?

Mvh
John
Z3
76
Z3-MANNEN
Z3 M Roadster -97
Estorilblau
Kör man sätet i botten ska det nog inte vara något problem.. men det är ju ingen direkt rymlig bil. Hockeybagen och stickorna kan du nog glömma, då får du nog sätta på en dragkrok. :)
mackan325
>>>Mackan325: Menar du att om man har möjligheten att köpa en E36 cab eller Z3cab ska man istället köpa en E30cab? Visst försäkring,värdeminskning etc.. Men du kan aldrig jämföra känslan,prestandan,körglädjen med en Z3cab, iallafall inte med 6:an i. Och du menar att vi bara har 10 soliga dagar i Sverige?<<<<<

Z3MANNEN: Japp helt rätt, har du kört en e30 325 cab? Vad gäller vädret är det förmodligen inte mer än tio soliga dagar då JAG har tid/lust et.c. att verkligen bruka bilen. Räkna efter skall du se!

Z3
76
Z3-MANNEN
Z3 M Roadster -97
Estorilblau
Mackan325: Ja, Jag har kört E30 325 cab, men det verkar inte som du kört Z3 2.8an då borde du haft en annan uppfattning. Okej, det verkar som du har högre krav på SOLIGA dagar än vad jag har. Vad gäller mina soliga dagar räcker varken händer eller fötter till.
Men nu känns det som den här diskussionen har spårat ut lite, eller.. :)
Jag kan sitta helt OK i Z3, och jag är 1,90.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag är 186 och sitter definitivt INTE bra i Z3, knappt heller i E36. Det känns som man har halva skallen ovanför vindrutan. Bättre i E30.
Mvh
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Tjata inte om längd nu grabbar, var och en som är nyfiken på en Z3 får väl helt enkelt provsitta. Alla som är t ex 1.90 m långa har inte lika långa ben respektive överkropp - därför har långa personer olika uppfattning om hur bra man sitter i en Z3'a. Ok?

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.