|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Måste säga att jag inte riktigt förstår trygg hansas premiesättning. Jag som bor i hus i Falun ska alltså betala bara en tusenlapp mindre per år än om man bor mitt i Sthlm och parkerar på gatan, underligt är det iaf. Skall tillägga att jag har full bonus hos trygg hansa. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Jag har haft TH tidigare och när jag blev kund på nytt kunde de "återaktivera" min gamla försäkring hos dem. På det sättet skulle det bli billigare än om jag hade skaffat en helt ny försäkring där. Enligt han jag pratade med så känner inte alla handläggare på TH till detta och därför kan det skilja i pris beroende på vem man pratar med. Du kan ju fråga om återaktivering av gammal försäkring nästa gång du pratar med dem. Jens |
|
|
Jag ska göra det för jag har alltid haft trygg hansa, både på bilar o mc så jag har tre olika "gamla försäkringar" där varav en utav dessa har "full bonus". Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Har ringt trygg hansa nu och fått ett exakt pris på 10305:-/år för helförsäkring. Inte direkt billigt, men smakar det så kostar det. Har även ringt runt till en massa andra bolag och trygg hansa visade sig vara billigast. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Nu har man köpt sig en m3:a. Blev helförsäkring med merförsäkring hos LF för 12200:-/år. Tyckte att det blev bäst så istället för att ta trygg hansa som krävde att jag skulle installera en utav dem godkänd startspärr för ca 1500:- samt vänta på att få bilen helförsäkrad tills de hade besiktat den. LF hade däremot inga krav på startspärr och besiktning. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Gratulerar till bilen!! :) Vad blev det för nån färg, utrustning? Har du kanske lite bilder? Startspärr är i och för sig ganska bra att ha oavsett vilket f-bolag man använder. Nästan bättre än larm om du frågar mig. Men förstår att du tog LF för att slippa allt jobb med montering och besiktning. Jag har gjort besiktningen hos TH på två bilar och det har gått bra båda gångerna men man är ju lite nervis innan.... Lycka till med bilen! Jens |
|
|
det blev en diamantsvart 93:a, eller 94:a kanske eftersom den såldes 9/9 -93 och var en 94:a i tullpapprena och i papprena ifrån regbesiktningen. Nu verkar den dock klassas som en 93:a i bilregistret. Den har det mesta i utrustningsväg såsom; svart helskinn med nackstöd bak o armstöd, stora datorn, ac, lucka, all el, rollo, osv. Den har gått 16900 mil men är i ett otroligt fint skick, få ägare och mkt välservad, känns nästan som om den vore typ 3 år gammal, helt klart den finaste m3:an jag haft på alla sätt och vis. Utvändigt är den nästan orginal förutom 6x vita blinkers, 17" ac schnitzer fälgar samt sänkt med Eibach fjädrar och Bilstein dämpare. Ska ta lite bilder nån dag då det är lite bättre väder, regnar för fullt just nu. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
JN, är nyfiken....du hänvisar till "tullpapprena" kommer din bil utanför EU eller är den importerad innan vi gick med i EU, har aldrig haft några "tullpapper" själv när jag importerat bilar eller när jag hjälpt andra att göra det.....? /En som undrar och är förvirrad |
|
|
"Tullpapprena" består utav en registreringsanmälan som är stämplad utav tullen i Göteborg samt ett litet tullkvitto. Dessa papper är stämplade den 22/9 -96 när bilen togs in i Sverige. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Låter som en väldigt fin bil! Grattis! Ser fram emot att se bilderna på skönheten. Jens |
|
|
Jag bor i en lite kommun i värmland och är 27år. jag hade en M3 -93:a förut och betalade 9800kr hel/år hos länsf. Krav: garage, larm, ingen under 24 som fick köra den. så det har grymm betydelse vart man bor! MVH.Jörgen second place is the first looser!!! |
|
|
Hälsningar från landet i Skåne! Tycker synd om er! Visst ska det skilja men inte så mycket. Sålde min M3-98 för ett par veckor sedan. Är 30år och hade en helförsäkring på 6800:- / år med körsträcka 1000mil. Mitt råd - FLYTTA!!! Hälsningar Fire_Blade |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.