AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.990

Överraskande låg premie på M3 E36!

Sida 1 av 3
Har frågat olika f-b om försäkring på M3 E36 några gånger nu och har som bäst fått uppgifter på ca 20'/år för helförsäkring för en 95:a. Nu ringde jag igen och helt plötsligt ska jag betala 15'/år för en 95:a!! Eftersom jag endast är 28 år gammal, bor i Stockholms innerstad och parkerar på gatan så är detta ett otroligt bra pris för mig. Kan nämna att jag betalade lika mycket för en 328 som jag ägde tidigare.

Kan jag ha hamnat hos en ny säljare som vill ha bra säljstatistik första månaden eller?? Om han gör något fel i sin beräkning kan jag råka illa ut p g a detta när jag väl behöver använda försäkringen vid skada etc?

Jens
Asken (AutoPower)
Har du bara en skriftlig offert i handenså är du säker ett år. Välj inte månadsbetalning, de tar 3-5% exktra för det, står oftast bara i marginalen. Iofs blir bankkontot tömt en gång per år pga försäkringen men det är bättre ränta på det än att pynta räntan till fb:)
Asken
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Som sagt, får du det skriftligt vill jag bara gratulera. Har fått offert som du, på runt 25'...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Grattis!
För mig, 30år, körkort i 12år utan en enda försäkringsskada, boendes i villa 3 mil norr om stan kostar det 2811kr/månad....
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Hubbe325, dax att byta försäkringsbolag eller?? Måste gå att hitta mycket billigare....

/Henrik
Det låter som jag sa på telefon mycket bra, samma premie som jag fast jag bor utanför Stockholm med låst / larmat eget garage på tomten.
Se till att få det skriftligt som sagt.

Mvh,

/Wille
Vet ej till 100% men visst klassas alla M3:or som ett kollektiv, eller hur? Vet ej om det skiljer på premieklasserna för, innan -95, mellan 95-99 och 00-03. Klart att de importerade 01-03 är dyrare då inte vagnsskadeförsäkring finns.

Antar att du har ett regnr som du kör med så att inte försäkringsnissen lyckades kanppa i en E30 M3 eller något sådant, låt dem aldrig "välja" biltyp, det blir garanterat fel.

Kan också informera att det kostade mig 500 kronor extra per år att flytta 1km i Malmö innerstad. Att sedan bilen står på exakt samma ställe har ju inte med saken at göra ;)

Jag hade 6000 spänn i helförsäkring på min M3 cab i Sthlms innerstad (erkerad i garage) men det berodde på helt andra saker än var jag bodde ;)

15kSEK borde ju inte vara helt uppåt väggarna, har du som du skriver knappt kommit under 20k innan skulle jag ringa igen ...
Har ringt igen och tydligen är detta en försäkring som bygger på att jag har en tidigare bilförsäkring hos dem som är "vilande". I och med att jag aktiverar min tidigare försäkring, fast på en annan bil, så blir det billigare än om jag skulle ha den som en helt ny försäkring. Jag förstår inte riktigt skillnaden men så länge priset är ok så är jag nöjd :)

Han kunde heller inte skicka en skriftlig offert eftersom det var just en gammal försäkring som ligger vilande. Detta förstår jag heller inte riktigt men han sade att det är detta priset som gäller och att det bara är att ringa honom igen när jag vill aktivera försäkringen.

CoolBlueM3Coupe; Jag angav regnr och han hittade ju bilen i bilregistret så det måste ju vara rätt.

Jens
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hur som helst måste du ju kunna få skriftligt vilka vilkor som gäller med den nya försäkringen !?
Jag förstår heller inte fullt ut varför det inte går ska jag säga. Villkoren kan jag nog få men kanske ingen offert eftersom försäkringen redan existerar i deras system. Det blir ju som sagt ingen ny försäkring ur deras perspektiv.

Jens
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nej, men se bara till att få skriftligt vilken premie du får, vilka villkoren är och förfallodag etc..
Jobbigt om man tecknar och man får en räkning på det dubbla för att en klåpare suttit i luren! :))
MrMarsupilami:

När jag frågade mig runt om premien på TH så fick jag endast ett ca pris per tel, sen när jag hade ett riktigt regnr så kunde ja få ett exakt pris.Så jag ordnade fram det rätta regnr och fick då ett pris på försäkringen endast på tel ej via fax. Frågade inte om jag kunde få det via fax utan litade blint på damen på andra sidan änden:))

Sen när räkningen kom så var den faktikst något lägre än vad damen hade sagt via tel.
Ok, låter ju lovande :)) Fast om den kan bli lägre, så kan den antagligen lika gärna bli högre... :(

Jens
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

så sant så sant............... :)
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
När jag köpte min första m3:a fick jag priset 14500:-/år i telefon när jag tecknade försäkringen. När sedan försäkringbrevet med inbetalningskortet kom hade priset hoppat upp till 18800:-/år.

Var alltså försiktig när du endast får muntliga prisuppgifter.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Jag har fått priset skickat till mig per mail nu. I mailet står regnr, pris o s v. Detta borde väl styrka det pris jag fick per telefon?

Jens
Vilket bolag är detta?
Det är Trygg Hansa det handlar om.

Jens
MrMarsupilami:

Jag har TH och är mkt nöjd med dom kan klart rekomenderas.
Helt unikt. TH vill ha 30.000 per år av mig. I årsta, jag är 30 år. Koonstigt.
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Jag har kollat runt oxå ang en M3a typ 96 bor i sthlm. det billigaste jag hitta är 20k, det tycker jag är på tok förmycket för en försäkring.

Men dåligt det där med att dom sa ett pris på telefonn sen annat på fakturan!

JAg får billigast premier hos tennant susab, nån som håller med?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.