|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Nu är försäkringen betald och blev, hör och häpna, nästan 2000 kr billigare(!) än det pris jag fick per telefon. /Nybliven M3-ägare med pengar kvar till rekond :) Jens |
|
|
Bara att gratulera! :) Länk |
|
|
MrMarsupilami: Och att lägga upp den i galleriet så vi andra kan njuta av den mkt fina vagne som herrn har införskaffat. |
|
|
Klart det ska fotas! :) Idag bär det av söderut men jag räknar med att hinna ta lite fina bilder efter semestern! /En som hoppas slippa "Stau" Jens |
|
|
Jag blev också överraskad! 27år ,stockholm 14500 hos th. |
|
|
Verkar som att TH har bland de lägsta premierna på E36 M3 just nu. Jag betalar ju lika mycket för M3:an som jag gjorde för 328:an, ibland undrar jag hur försäkringsbolagen egentligen fungerar... Jens |
|
|
Jag med, kollade häromveckan på 528 touring 98,Det skillde en tusenlapp??540 touring var ungefär samma pengar som för m3:an |
|
| Hmm.. var säker på att det var TH som gav mig en premie på 95.000. 24 år, Borås.. Låter ju sanslöst!! Måste ringa igen å kolla det här.. | |
|
Tog en beräkning på TH's hemsida. På min 325:a.. 23000 om året!! Betalar 12000 på OKQ8. Hur kan ni få så låga premier på en M3:a? Hot? *s* :) För mig mkt svårt å fatta.. |
|
|
Anledningen var till viss del att min flickvän var med i sif,det gav faktiskt 10-15% tror jag .Men det var inte med i beräkningarna för 528/540 som jag fick förra veckan. Så glöm inte bort det om ni är med där! /bmwandy |
|
|
Eivind; Jag fick också pris på omkring 20-25' på hemsidan. När jag väl ringde upp TH och pratade med dem blev priset ett helt annat. Kan inte säga säkert varför men jag har bl a SIF-rabatt och hemförsäkringen hos dem. Jens |
|
|
MrMarsupilami: 20 -25' på en M3:a? Jag fick nämligen inte kollat M3. Hittade ett regnr (till en M3) av en slump, men det gick inte att göra en sådan check. "måste ringa sto det". SIF-rabatt har jag inte. (vet hällre inte vad det är). Men, har min hemförsäkring hos Folksam (fick ingen rabatt). Men, vad förväntar man sig när man bara har en pytteliten lägenhet ;) |
|
|
Du måste hitta ett regnr på en svensksåld M3:a för att du ska kunna kolla på nätet. Sök på BMW.se, BMWBörsen, Aftonbladet, Blocket m m på "M3 svensksåld" och hoppas på att det går att se regnumret på bilderna. SIF-rabatt får man om man är medlem i SIF (Svenska Industritjänstemannaförbundet). Har du provat Länsförsäkringar också, de var näst billigast för mig? Jens |
|
|
En m3 är inget för en vanlig arbetare.. Är det meningen att försäkringsbolaget skall ta preimier så man betalat bilen till dem efter 7år?=) hel sjukt.. By Honkies the one and only =) |
|
|
Hittade lite svar nu, med svensksålda: BMW M5 - 1999: 19100 helår /2000 mil / Stereo 30.000 Måste vad nåt fel här. För det här är 3000 LÄGRE en prisuppgiften jag fikk på min 325:a.. Sökt 5 stk andra M3-M5 som är svensksålda, men får bara upp "Vi har särskilda regler gällande detta fordon". Märkligt. Honkies: Vem har sagt den skal va för vanliga arbetare? Det måste vad lite skillnad på folk. Sverige är tilräckligt med jante-land tycker jag :) Orsaken til hög premie är stor motor, krockar oftare, dyrare delar, större risk för stöld mm. Tyvärr e det bara så. Det får vi leva med.. |
|
|
Så här såg det ut när jag fick prisuppgift om BMW M5 -99: Länk kolla sänn: Länk /Eivind |
|
|
Jag betalar också 15 tKr/år på min, 31 år, Göteborg, T-H (SIF) (För övrigt samma bil CBM3C betalade 6000:- för..) |
|
|
(Ser at min länk inte värkar funka. server nede) Blir inte riktig klok på prisuppgifter på nätet. Båda på LF och T-H. Några sv-sålda M5:or får man upp andra icke. En M3-03 Cab skulle kosta mig 32.000 hos LF. Inte så farligt om man har den halvår. Men, först skall man ha bilen *s* Jag har fått känslan av att M5 är billigare och försäkra änn M3. Någon som har nån synspunkt om det ? /Eivind |
|
sacke |
Jag skulle betala 9600:- helår/helf hos T.H för en M3 -95, det är ju ''bara'' 2000:- dyrare än min 328......positiv överaskning ! |
|
Jag ringde precis trygg hansa om en försäkring för en m3 -93, fick priset 12000:-/år, låter dyrt tycker jag med tanke på att jag hade en m3 -93 försäkrad för 8142:-/år hos dem till för ett par månader sedan. Skaplig höjning sedan dess alltså. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.