|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
328an |
Anders s--- Hur många case per år har du egentligen? jag menar man har ju inte så mycket med försäkringsbolagen att göra. Min sammanfattning skrev jag med grund på mina erfarenheter. Det är inget som ska publiceras i en tidning eller så eller att försäkringsbolaget är så som jag har skrivit. Som sagt det som jag skrivit grundar sig på mina erfarenheter. Mitt fall gick inte heller så bra om du läser lite noggrannare. Men i helhet så fick jag iallafall ett positivt intryck ändå. SÅ SKA DET STÅ... |
|
Jag uppfattade det som att det gick så bra som det kunde, du fick väl så mycket ersättning som du hade förväntat dig ? Vad jag menade var att efter en incident dra dessa slutsatser som du gjorde är att döma för tidigt (min åsikt), oavsett om det är bra eller dåligt omdöme. Jag personligen skulle inte lovorda Folksam pga att dom alltid är trevliga mot mig och har ersatt 2 parkeringsbucklor och en trasig front (pga en hare). Jag väntar (men hoppas jag slipper) tills den dan bilen blir stulen eller blir ordentligt bucklig. Det är först då man får veta vad dom går för... |
|
| Varför skrev du inlägget igen, såg ingen skillnad?? :) | |
328an |
Nej det gick inte så bra som jag hade förväntat mig. Hade förväntat mig 100% ersättning för fälgarna´. Istället fick man lägga ner ytterligare 10 000:- från egen ficka för dom nya fälgarna. Jag dömer inte dom. Utan berättar bara min erfarenhet av dom efter den incidenten. Det är sant så som du säger. Det är vid dom värre bilskadorna som man vet vad dom går för. Vart lite fel på andra stycket... |
|
Aha, jag fattade det som att du först fick en del av ersättningen för att sedan bli fullt kompenserad. Det var ju tråkigt i så fall.. Länk |
|
328an |
Fick 100% i ersättning för däcken men bara 50% för fälgarna (7500:-). Så jag la till 10 000:- för att kunna köpa 18" istället. Lika bra det tyckte jag. Men blir lite förbannad när dom vägrar ringa ägaren som kan bekräfta att fälgarna är nya och istället ringer firman som bilen stog hos där försäljaren inte vet ett dugg om bilen. |
|
Har haft SUSAB 1gång, ALDRIG mer. Jag betalade min premie helårsvis, sedan när jag sålde bilen, så hade jag betalt 3 mån förmycket.. Kan säga så här att det var många samtal, och många veckor innan dom pengarna kom tillbaka till mig. Men det var 2-3år sedan dom kan ha bättrat sig. Har många polare som har SUSAB, och dom är nöjda. MVH Danne. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.