|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Dufvis |
Vilket schampoo rekomenderar ni? BMW original eller annat? |
|
Brukar använda ett Sonax schampo utan vax samt ett schampo som min lokala Ditec firma i Malmö använder. |
|
|
Dufvis: Jag tror/hoppas att Bmws orginal medel är speciellt anpassat för Bmw så skjälvklart använder jag bmws medel. Vilket för övrigt är ett mkt drygt medel behöver endast några få droppar för att uppnå bra resultat. |
|
Dufvis |
Använder själv BMWs original. Fint o se att det finns flera.. |
|
BMWs Original eller OKs utan vax. BMWs eget är rejält drygt och en literflaska räcker lätt ett år... Mvh Asken |
|
|
jag kör med smarab´s schampo duet. det är grymmt bra bilen håller sig blank i flera år om man använder det utan vaxning eller polering. det är vad jag rekomenderar. Länk |
|
diamantsvart_bmw |
Går på Asken linje OK´s utan vax är jätte bra och så är det inte så dyrt, skummar bra Nu med nya 17" fälgar och däck nya bilder kommer nästa vecka |
|
Vill utlysa en varning för Turtles Shampoo med vax: i mina ögon totalt värdelöst. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Är det någon som har priset på: Bmw schampo Bmw fälgtvätt _____________________________ Mvh HES Länk |
|
|
HES: art:83120004826=BILSHAMPO 42kr exkl moms Fälgtvätten har jag inte köpt tror att det kostar runt 55-70. |
|
|
Tackar _____________________________ Mvh HES Länk |
|
|
Använder just nu BMW original schampo! Köpte Sonax glansschampo och det verkar misstänkt sammma sak som BMWs. Färgen är exakt samma och likaså lukten.... __ Länk |
|
|
Jag använder självklart också BMWs schampo! Funkar kanon, både bättre och billigare än konkurrenterna! Tvättar polon med den också :) /Stefan Länk |
|
|
Kör med ok utan vax, funkar perfekt. Mvh/Soki Länk |
|
| Jag har testat lite olika schampoo (dock inte BMW+s) men det jag har lyckats få bäst resultat av är faktiskt "YES" diskmedel (med pärondoft eller vad det är) | |
| Deejay - Jag tvättade bilar med diskmedel för några år sen, men någon rekondexpert avrådde mig från detta. Jag kommer inte ihåg hans motivering, men det var iaf absolut jättedåligt att använda diskmedel enligt honom. Asken?? Hasso?? | |
|
Starres fras "Jag tror/hoppas Bmws orginal medel är speciellt anpassat för Bmw" gjorde mig inte så lite nyfiken. Skämtar du eller har du nån aning om exakt hur schampot skulle kunna vara speciellt anpassat för BMW? Det är alltså inte schampots eventuella dryghet, eller pris etc, utan just anpassningen till Bmw som förbryllar mig. Inte en BMW till... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Diskmedel är det sista man ska tvätta en waxad bil med.:)) Det innehåller nämligen fettlösande tensider eller vad det heter som löser fett, det löser alltså upp waxet, Detta har vi som liste säger haft uppe förut till diskussion. Men är bilen inte waxad så gör det väl inte så mycket. ///MVH Hasso Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fick en schampoo flaska med BMW originalschampoo av Asken. Och det är helt OK:)) Drygt och löddrar bra,. Brukar normalt köra med OKs schampoo. Fick även nått schampoo från Strövelkemi, nått yrkesmässigt som kompisen använder i sin jätte automattvätt för 24 meterslastbilar, det var osså drygt:)) Men kanske lite skarpt att använda för sommartvätt. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag använder bmw orginal schampo och tycker att de är en av de bättre produkterna jag provat. man får dessutom en hel liter. De är dessutom så att de är billigare än de schampo som återfinns på mackarna. Rekomenderas varmt. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Givet att använda BMWs originalschampoo. Shampoot har liknande egenskaper som framträdande forumprofiler som ensjälv, hasso, liste, wendtan, olsson mf l dvs drygt, segt och billigt:D Det fina med originalshampoot är att det innehåller glidmedel så när svampen glider över den välputsade lackytan på din BMW går det så fort att svampen får fortkörningsböter:D Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.