AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.143

Lackade lister eller inte på E46.

Sida 1 av 2
Min bil ska in på lack hos BMW första veckan i Juli och jag tänkte passa på att lackera mina lister runt om bilen samtidigt.
Blir detta snyggt? Hade varit kul med lite bilder på E46or sedan med detta.
Är även inne på att lackera listen som sträcker sig på bredden strax ovanför slutrören vid bakre kofångaren.
Synpunkter?

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Orginal är snyggt. Vill du att det ska se ut om en 316, 318? Gjorde detta på min förra 320 E46a och ångrade mig sedan. Om du gör det får du köpa något M paket också. Men det är bara vad jag tycker.
varken 316 eller 318 har lackerade lister orginal. dock har couperna det och där är det väldigt snyggt.

chrille70
Jag tror bilen kan se lite "tam" ut med lackerade lister. Speciellt när din bil är lackerad i en så ljus färg som titansilver. En mörk bil, t ex orientblå eller svart hade nog däremot blivit väldigt fräck med hellackerade lister.

Original är klart snyggast, det är min mening.

Mvh Chrille
Gustav2
Hej

Jag tycker att du ska lacka listern, men inte listen ovanför avgasrören..
detta ger ju lite bild av hur de kommer se ut, minus all plast då :)
Länk

Da
9
Dannen
328i -98 (E46)
Hittade en annons på blocket med lackade lister:
Länk

Jag tycker att det är klart snyggare! :D
Visa användare
167
HES
CLK -03
Även jag funderar på att lacka listerna runt om (ej bakpartiet vid slutrören). Har inte riktigt bestämmt mig.

Tråkigt om man ångrar sig, men idag tycker jag det är snyggt.

Någon som har en ungeförlig prisbild för detta, med och utan kvitto.

HES
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag tycker att du ska lacka rubbet och stubbet!

Extra snyggt tycker jag det blir efterssom din bil är silvermet. med vita blinkers.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
wendtan: Jeg synes at sorte lister er et stort minus, spesielt på lyse (silver) biler. Virker litt gammeldags? Om resultatet blir bra kvalitetsmessig, synes jeg absolutt du skal lakkere. Utseendemessig blir det et lift, uten tvil.
da
25
danielzxz
523i -97
318i -98
528iA -96
Självklart ska du lacka listerna!

Varför tror du att alla biltillverkare släpper sina nya bilmodeller med gula blinkers och svarta plastlister, inte helt utan anledning att de gör det... Väldigt lätt att göra en "facelift" som gör att bilen blir mycket snyggare och på så sätt kränga några extra bilar. Bara se på de "nya" volvo S80 och V70 med lackade lister.

Tycker vi ska överlåta de svarta plastlisterna till Skoda, Kia och Renault!
Hej!

Jag tycker inte att du ska lacka listerna, håller med Alf och Chrille att ifall bilen varit svart/orientblå så skulle det se snyggt ut samt ett M paket. Silver är elegant och då ännu mer med krom. Men du avgör själv som sagt, det enda som räknas är att du själv blir nöjd. =)

Mvh/Soki

//Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader//

Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Ja du det här blir inte lätt.
Jag tycker inte att du ska lacka listerna.
Som sagts i tidigare inlägg hade det kanske kunnat vara snyggt på en mörkare bil, men inte på en titansilver. Min är titansilver, och min fru har en arbetskamrat med en titansilver 318 E46 m lackade handtag och lister, och den ser liksom klumpig ut när det inte finns nåt som accentuerar linjerna. Handtagen och bakluckelisten har du ju redan i silver, vilket är ett rejält lyft, men mer än så blir inte bra i mitt tycke.
Det behövs liksom nåt som bryter av.
Testa med matt silvertejp eller nåt, så kan du bilda dig en egen uppfattning.
Mr Shh. Om du tittar på bilden från blocket på en moderat sänkt 328 med lackerade lister, tycker du den ser tam ut?
De finns även andra fabriks skillnader på 316 och 318 jämntemot 328 som får de 4 cyl att se tama ut.

Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Lacka inte, det finns så många klåpare i trafiken och speciellt på parkeringar. Ett dörr uppslag syns mycket mer på lackade lister.

Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar!
Nisse
AIex
Jag lackade alla mina liter på min e30. Vart hur bra som helst men det var ett helvete att sätta ditt vissa bara ;( Men det ordnade sig till slut!

Mvh/Alex
Wi
3
Wingman
328Ci -00 E46
Min Coupé har lackade lister och är guldfärgad, tycker inte det ser tamt ut snarare bättre så lacka på du....

Mvh/Jocke
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Bäste Wendtan: notera mitt ordval, det är sällan helt lämnat åt slumpen!
Jag sa att jag tyckte att den såg "klumpig" ut. Inte "tam".

Jag tycker ärligt talat ingen E46, 316 eller M3 ser särskilt "tam" ut. Sen ser ju vissa bättre ut än andra, visst är det så.
De fabriksskillnader mellan fyror och sexor som du far efter är dock tämligen marginella, inget som liksom slår till en på käften precis. Jag tror knappast att lackade lister för en viss given bedömare lyfter en 328 till skyarna om de lackade listerna inte gör åtminstone nästan samma sak med en 318. Sen får du naturligtvis tro vad du vill.

E46-ans vackra linjer accentueras i mitt tycke av karosslisterna om det är en silverfärgad bil. På nåt sätt tycker jag den ser ut som en krympt E39 om alla lister lackats, det fattas liksom nåt i formspråket. (Lät lagom högtravande, eller?)

Ett annat uttryck jag definitivt kommer att tänka på när jag ser en silverfärgad E46 med lackade lister (och förlåt mig nu alla som tar illa upp) är "Taikon", som vi sa där jag växte upp.

Vi sa också följande visa ord: "Smaken är som baken. Oftast delad." (Eller egentligen sa vi "Smaken är som röven. Klöven." Jag växte nämligen upp på landet...)

En metod som jag funnit vettig (dvs om du själv är osäker, om du vet vad du vill så är det ju bara att sätta igång) är att rådbråka en människa vars tycke, smak och omdöme man genom åren funnit att man kan lita på, då blir det oftast rätt på nåt sätt.
Du ska alltså inte tillmäta min uppfattning nån större tyngd, eftersom du inte känner mig, utan lyssna istället på den där killen (eller tjejen) som du tycker brukar ge vettiga råd.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Nu såg jag ju att det var Chrille som använde ordet tam. Nåväl.
Glömde tillägga att min 318 har de sedvanliga svarta fönsterlisterna etc, medan min frus arbetskamrat har kromade sådana. En smaksak naturligtvis, jag ska inte säga vad jag föredrar, men det kanske bidrar till det klumpiga (obs just klumpiga) intrycket, tillsammans med de lackade listerna etc.
Ki
14
Kilronan
E46 318i -99
Her er et godt bilde av en 318 med lakkerte lister

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Kilronan: Ja, og bildet viser at lakkerte lister -er- mye finere :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.