|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Behöver byta belägg, vilka skall man köpa till org skiva. Kan man köpa något vassare än org, vad i såfall och blir bromsverkan bättre. Gärna förslag på var man kan best. Mvh Putte | |
|
Bildelsimporten har sportbelägg. Bromsverkan borde ju bli bättre tycker man ju. Du slipper massa bromsdamm på fälgarna iallafall, och det är ju inte fel. ///Johan |
|
| Vad är det för skillnad mellan sport o vanliga? | |
|
Sportbeläggen är hårdare så de behöver komma upp i lite högre temperatur innan de funkar som bäst. Och eftersom de är så hårda blir det knappt inget bromsdamm. ///Johan |
|
| Vad jag har förstått innebär sportbelägg i kombination med vanliga bromsar att vardagsbromsförmågan blir betydligt sämre pga att sportbeläggen kräver varma skivor och belägg. | |
| Är det lämpligst med org då? Eller skall man satsa på sport, är det värt pris skillnaden? | |
|
Hm , finns en mängd olika blandningar , vissa kräver värme , men det finns dom som funkar bra , från start , Ferrodo DS2000 , eller liknande , kolla med firmorna Länk Länk Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
| dalhems har mintex och omp (nästan billigare än original?) | |
|
Jag skulle köpa ett par EBC greenstuffs! Men d kanske är värdelösa! Fått för mig att det är bra grejer till bra pris! Men jag kan även ha fel! Går bra på min Corrado om man törs säga tat man har en sån! Måste bli av med min Corrado så jag får en M3 nångång! |
|
|
Jag köpte mina på Mekonomen, riktig budget... Men jag säger bara att original brombelägg har inte en suck mot dessa... Bättre bromsverkan och dammar ingenting... Rekomenderas gärna.. Längst ränder vinner... |
|
| Hoj, vad fick du ge för beläggen från Mekonomen | |
|
EBC greenstuff rekomenderas. Jag har både EBC skivor och belägg. Enligt EBC så ersätter deras gröna, orginalbeläggen, behöver inte förvärmas. EBC har 4 olika belägg i olika färgklasser där grön är "normalast" sedan röd, gul och slutligen svarta. Grön rekomenderas för lättabilar på bana och tyngre på landsväg medans röda rekomenderas för tungbil på bana. Från de gula och uppåt så bör de köras på bana för att hålla temeraturen. Men EBC slitsade skivor samt gröna belägg så kan du om du vill köra på bana, har själv provat och det funkade perfekt. Iof så dammar det rejält av de slitsadeskivorna, funkar någ som en osthyvel :) Kör själv E36-325. priset var ca 4000:- /Jorge |
|
|
Jorge: 4000:- var det med skivor eller??? Tyckte det lät väldigt dyrt annars! Mina belägg på corradon kostade fram typ 400:- har jag för mig! Det är greenstuff alltså... Har svart bak o d skulle motsvara orginal sa d på affären jag köpte d på! Handlade mina i Örebro på stötdämpar o fjädersservice eller vad d heter! www.shockabsorber.com är deras hemsida iaf! Måste bli av med min Corrado så jag får en M3 nångång! |
|
|
Jo det var skivor och belägg. Lyckades få ett pris och sedan så skulle jag också betala moms, men jag är ju inte företagare sa jag så priser jag diskuterar är ju med moms. Då prutades det till 3200:- så det jag betalat är 3200:- sedan skall man lägga moms på det. Hoppas du blev klokare. |
|
|
jag ska hämta mina greenstuff imorrn, men nu läser jag här ovan att green ska va för lätta bilar...Min M3a med allt el inkl. lucka 0ch 18" är ju allt annat än lätt.... är det fel val ??? Tacksam för svar ... MVH Philip |
|
|
Vart har du köpt dina greenstuff ifrån? Har du något Telnr eller dyrligt? |
|
|
Vanadis Car Design, 08-33 30 12. Philip |
|
|
Att diskutera belägg utan att berätta vad man vill få ut av sin bil och vad man har den till är svårt... Om man tex kör mycket på klubb-banträffar så är det STOR skillnad på vad du faktiskt behöver på en E36 325 och E36 M3 (sorry Jorge... :-) För gatbruk finns det mycket att välja på men original är faktiskt riktigt riktigt bra förutom att de dammar mycket. Men dammar mycket gör även många tillbehörsbelägg. |
|
Kid |
MagnusT: vad rekommenderar du för min 540ia. Jag kommer att köra med 750i 4 kovlsok, 345mm 850CSi skivor. Röda eller Svarta? Bilen väger sina modiga 1.7 ton utan förare har jag för mig. Kravet är ju att beläggen måste passa i en 750i E32 ok. BMW tog 1001 kr för originalbeläggen. /Kid and his aimee BMW 540iA - 93 BMW 318i - 85 Länk Länk - min site. |
|
Kid: Passar E32 oken direkt på E34? Jag vet inte om det skiljer nåt på 540 och M5? |
|
|
Självklart är det skillnad på vad man behöver till olika bilar och ändamål. Själv var jag på min första träff på Midlanda motor park och körde med bra orginalbromsar. Tyvärr eller snarare hoppsan så fick man lära sig vad bromslös var. Beläggen blev för varma och koxsade så att jag hade 1% broms kvar... Jag fick byta skivor+belägg. Men det var så otroligt roligt att köra bana så jag köpte det som både lämpade sig för att kuna köra i vanlig trafik och på bana. Sedan tror nog jag att M3:an är konstruerad orginal för att kunna köra något varv på bana, det är väl det som är tänkt. Så orginal till M3 borde väl räcka? Hade man tänkt sig att köra på gata är det bortkastat att uppgradera tycker jag. Orginal räcker väldigt långt. /Jorge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.