|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Roadkill: Visst finns det större utbud i tyskland vilket gör att priset är något lägre men att det skulle skilja 100k på en bil i Sv och en i Tys med likvärdig utrustning låter lite väl..... Nu skulle detta i och för sig hamna om M5 men ser att du söker en M3 kolla på bil börsen om du redan inte har gjort det dvs:)) |
|
| Ang. Schweiz; De tillhör väl inte EU, så det där med helbilsgodkännande kan man nog glömma isf - därav låga priser på dylika? | |
| Jag undrar hur många va dom E39 M5n som fins i Sverige är svensk sålda??? Jag tror ju att merparten av M5 är importerade. Om det nu skulle vara så, så förstår jag varför. Jag skulle aldrig ge mer för en bil bara för att den är Svensk såld. Alla BMW bilar byggs ju på samma ställe... jag vet att det är det är med historiken...men kollar man upp bilen rejält på BMW eller på en Motormänen verkstad och dom tycker att bilen är okey.... då är det ju bara att slå till. | |
|
S 328 R: Svensksåld eller importerad har diskuterats i oändlighet, personligen skulle jag inte tveka en sekund på att välja den svensksålda om man jämför två identiska objekt. Läs mer på denna Länk roadZter |
|
| Jo, jag vet att det har diskuterats mycket... och jag skulle ocså välja en svenskåld om det vara samma pris för lika danna bilar. | |
| Men den enda anledningen till att ni skulle välja den svensksålda är ju för att den skulle bli lättare att avyttra senare. Är bilarna likvärdiga i skick och pris så är de ju lika bra. Den importerade har ofta en fördel i att den inte rullat lia många vintrar i saltslask som den svenska, och den svenska är lättare att kolla upp historiken på. Men i det hypotetiska fallet så var ju bilarna likvärdiga. Dvs samma mil, samma mängd rost, likvärdig historik m.m | |
| Personligen skulle jag vid 2 identiska bilar välja den svensksålda. Tyvärr är det fortfarande så att import är lite fult och ett hot mot det auktoriserade handlarna. För mig är det ingen prioritet men rent hypotetiskt så skulle jag välja den svensksålda. Nu handlade ju inte tråden om detta så ber om ursäkt för utvandringen. | |
|
Men är inte begreppet "två identiska bilar" ganska akademiskt. Visst, de kan vara identiska när det gäler färg, utrustning, miltal et.c. men hur vet man att de är maskinellt, elektroniskt mm identiska och att de skötts och körts identiskt lika? Eftersom det är kostsamt och svårt att ta reda på alla detaljer tillåter man förenklingar, t.ex. väljer den svensksålda bilen eftersom det förmodligen är lättare att finna information om den än den direktimporterade. Personligen tycker jag att frågan "svensksålt eller importerat" är ointressant. Det handlar om att hitta en bil som är trovärdig både i skicket och i dokumentationen. Om den sedan spritt körglädje bland tidigare ägare i Kumla eller Koblenz känns inte lika avgörande. Nu blev den här tråden ännu mer OT. My Bimmer is my mistress |
|
| Tretretti... det är det jag också menar... jag har åkt svensksålt men M3 och 540 är importerade... och jag har inga problem med dom bilarna, ja 540 då för M3 har jag ju inte längre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.