|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Är inte denna lite väl billig för att vara "ärlig"? Länk ..coh vad menar han med "nicht verheizt" ?! (=inte använt till uppvärmning?) | |
|
Det är oseriösa säljare som denna som förstör andrahandsvärdet på våra bilar! Hur kan man sälja en -99 med 9600 mil för 25.000:- euro? Helt hål i huvet. |
|
|
Den ser ju ärlig ut, svårt (eller korkat)att mickla med mätare och dylikt när det bara är säljaren som har varit ägare. Det är väl så att dessa bilar inte är så attraktiva när de närmar sig de 10 000... Hur han kan sälja den? antagligen så har han försökt ett tag och behöver bli av med den. |
|
|
Heizen="busköra" typ.... Nicht verheizt borde då betyda inte buskörd..... |
|
|
Någon ska väl vara billigast. Har dom gått lite så börjar de billigaste på ca 250.000:- i Tyskland och ca 280.000:- i Sverige. Den du syftar på kan vara skum eller helt ok precis som alla bilar, vad vet vi? |
|
|
BjörnB: Detta blir c 226 tKr, den näst billigaste kostade väl 261 tKr om jag inte minns fel, så lite udda glapp är det allt... |
|
|
Jag hittar 6 st M5 -99 under 27.500 euro (249.000:- kronor) på mobile.de Om dom är fina eller inte är en annan diskussion. |
|
| Man kan säga att M5 börjar komma ner i pris... man kanske skulle köpa en som andra bil :) | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! jag är väl lite part i målet, eftersom jag äger en M5. jag blir dock lika ledsen varje gång någon tror att den billigaste bilen på mobile.de sätter priset för de övriga, eftersom det är helt fel! de billigaste bilarna brukar vara skämt eller felskrivningar, följt av nästa grupp som är vrak. de som liksom jag har köpt bilar via mobile.de känner säkert igen mina erfarenheter. det är klart det kan finnas klipp bland de fem billigaste på mobile, men oddsen är inte stora. personligen har jag stora krav när jag ska köpa en M-bil, och då kostar de pengar. tex skulle jag aldrig köpa en krockad bil, med undantaget om den bevisligen är reparerad på BMW. för att få fram priserna på en BMW brukar jag kolla på bmw.de istället. de billigaste där brukar ha tveksam historik även på BMW (de måste ju också bli av med dem), men om man tar bort de 5-10 billigaste och kollar så ser man ungefär vad ett hyfsat ex kostar. nu tex ser man direkt att en med rätt utrustning (navi, telefon, DSP, PDC) och färgkombination går att hitta för 35-40000 euro, beroende på mätarställning. en fräsch M5 kostar alltså INTE 225000 kr, utan lägg på en hundring för att bli nöjd. det är ju inte kul att komma hem och hitta fel som kostar tiotusentals kronor att laga. att lura i sig själv en felaktig prisbild anser jag vara självbedrägeri! Mvh Johan |
|
Johan: Väldigt kloka ord. Tänk om alla tänkte till lite och analyserade läget lite djupare! Man kanske inte skall köpa allt som finns på nätet med hull och hår? Jag är ju också part i målet men man kan ju inte annat än tycka att prisbilden på begagnade M5:or är lite sned. Kanske har M5:orna fått lite oförtjänt dåligt rykte som begagnade, eller så är de för dyra att äga för de flesta. Sedan har vi ju detta med det ekonomiska läget. Det hjälper ju inte upp andrahandsvärdet precis. |
|
|
Sen får man väl börja inse att priserna faktiskt sjunker på dessa bilar, priset är ju inte högre än vad folk vill betala. Hur gärna ägarna än vill hålla priserna uppe så sjunker de som gråstenar, de som säljer har ju inga andra medel för att få sålt än att sänka priset till nivån där köparna finns. Ex. en M5:a stod i en bilhall här i närhetn först till priset 415 000kr, sen sjönk den varje månad och släpptes iväg ett halvår senare för straxt under 300k. |
|
| Jag tycker ocksåatt det är för jävligt rent ut sagt.... hur kommer det sig att MB och Audi står sig så mycket bättre än en BMW???? dom ligger ju i samma segment... men BMW är ju helt klart billigast i andrahandsvärde... | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej Hubbe325, ingen säger emot dig, min har tappat från 850' till runt 350' på tre år. Det är värdeminskning det! men att det skulle gå att hitta en ärlig, fin och välutrustad M5 E39 för 225000 kr hoppas jag ingen tror, för det är fel. Det går säkert att hitta dåligt utrustade M5-or på firma här i Sverige för under 300', det tvekar jag inte på. Men som köpare måste man förstå att spännvidden på skick, ärlighet och utrustningsnivå är otroligt spridd på M5:orna, både i Tyskland och i Sverige. En av de mest prisvärda på marknaden just nu måste ju vara Anders W:s M5:a, om den inte redan är såld. Finns på börsen för knappt 300' om jag minns rätt. Mvh Johan |
|
Det är ju så att tyvärr så drar ju de sämre utrustade och i bruksskick ner även priserna på de finare exemplaren. Så är det oavsett modell. Men det finns köpare som är villiga att betala för en fin bil men de växer inte på träd direkt, de flesta stirrar sig blinda på priset och prutar hejdlöst redan över telefon på de bilar som ligger högre än "vraken" så vill man få bilen såld snabbt så får man nog prisa ner sig. Det som är tråkigt med att priserna sjunker (förutom för ägaren som bokstavligen ser sina pengar gå upp i rök) är att ju billigare dessa bilar blir desto större risk att de hamnar i händerna på folk som inte riktigt har råd att sköta om dem och raset startar.... Jag hade jättegärna köpt en m5:a hjärtat säger KÖP, KÖP KÖP. Men mitt ekonomiska sinne förbjuder mig..... även om jag har råd så kan jag inte bara sitta och se på när pengarna rullar ur händerna på mig. |
|
|
Johan (BMWPower): Dina teorier är fungerande just i teorin. Den tråkiga sanningen är att de bilar som omsätts är de allra billigaste. Har själv studerat priser och utbud av en till M5 konkurrerande bilmodell på mobile.de. Det visar sig konstant att de dyrare bilarna verkar snudd på osäljbara medan de billigaste "vänder i dörren". Personligen skulle jag aldrig köpa den billigaste bilen av en specifik modell. Det är ingen välgörenhet bilhandlarna sysslar med. Är bilen riktigt billig så finns det i regel en orsak. Jag försöker just nu sälja min touring. Det är en svensksåld bil som gått mindre än 9000 mil. Trots att bilen är i kanonskick och helt felfri är det ett svalt intresse. Tydligen skall inte E39:or kosta mer än max 120kkr enligt många. Tyvärr är det helt omöjligt att konkurrera med alla importerade bilar med "garanterade" 9800 mil på mätaren som slumpas bort för struntsummor. Köpare vill uppenbarligen ha det absolut billigaste. Jag får väl börja köra folkrace med bilen och sälja den billigt sen... Ur led är tiden... "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Precis, de billiga bilarna omsätts direkt. De dyrare vill folk inte ens titta på. Skall man sälja en bil privat, så måste den vara billig, annars kan man lika bra köpa på firma. |
|
|
BMW´s låga andrahandsvärde har man ju funderat på under lång tid. Hur kan det vara så mycket lägre än motsvarande MB och i viss mån även Audi? Är det kanske så att BMW bygger bilar med ett sånt habegär att väldigt många köper en med hjärtat istället för med hjärnan? Sedan kommer man på att det här var lite för dyrt för min plånbok och så måste man säja alldeles för billigt! För inte bygger väl MB bilar med så mycket högre kvalitet ,eller? Har bara ägt en ( 350SE ) och den var inte speciellt mycket bättre kvalitetsmässigt än någon BMW jag ägt. Eller är det en image grej. BMW - körglada bilar som körs av aktiva förare som utnyttjar bilen fullt ut. MB - tråkiga bilar som körs lugnt av medelålders/äldre försiktiga förare. |
|
| Volvos värde varar.... | |
| Bjoerk: Jag är intresserad av en E39 kombi. Maila mig med lite bilder och info så får vi se. | |
| Ja.. som sagt... vad ska man säga... det är väl så att man är torsk när det gäller andrahandsvärdet... Som sagt, så är ju verkligheten.... Anders.W M5 är det abolut inget fel på (känner han personligen) och den är ute för 289 000Kr... men han får inte den såld heller verkar det som... det är i alla fall ett svalt intresse.... så det är bara att ge bort dom. | |
|
Är det verkligen sant att Audi håller värdet bättre än BMW? Jag tycker att S-modellerna rasar lika friskt som M-bilarna vid en spontan koll på nätet. Men jag har ingen statistik som bekräftar detta. MB är lite annorlunda. De sjunker inte lika snabbt, men värdetappet på de exklusiva bilarna är ändå skrämmande. När det gäller M5 E39 är det ganska logiskt att det kommer ett värdetapp nu. Modellen börjar bli gammal, ersättaren kommer ganska snart och importen har suddat ut mycket av exklusivitetsstämpeln. Det påverkar priset starkt utan att det blir en mindre fantastisk bil för det. My Bimmer is my mistress |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.