AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.578

0-100 Kmh Vad gör era 540:S på

Sida 3 av 3
jag ska genast ut och prova med min ap-22

V40 T4 fick stryk iaf...
En AERO oxå.....

Länk
Provade idag med riktigt tidtagarur.
Körde fyra gånger 0-100.
Bästa tid 6.45s sämsta tid 6.56s

95 Oktan 20 liter i tanken rak och plan väg.
Är ganska nöjd med det resultatet.

Bmw är rätt okey!!
närmare 6 blankt måste jag nog säga med manuell låda och asc urkopllad har dratt två m3:or själv och nielssen här på forumet har drat en så avgör själva har inte klockat seriöst än men det kommer

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
JAha, då var det klart... mätt lite med min ap-22 ikväll

Jag åkte först 2 repor 0-100 utan antispinn i manuella läget. 6,79 och 6,77 blev det. Jag stod på bromsen och låg på med gas så det var precis i dragläge, eller snarare precis innan hjulen släppte.

Sen provade jag med antispinn, 6,28!!! blev det. Kunde ha ett mycket högre stallvarv och klara mig från hjulspinn i starten. Det är bara 8 hundradelar sämre än fabriksuppgiften på en 97:a så jag är nöjd som fan.

alltså: Manuella läget på din steptronic. antispinn på, full broms, bra med gas och sen bär det av.

Bör tillägga att polaren åkte 6,33 med sin 3,0 m3:a. Så vem är nöjd nu då?!! jo det är jag. både jag och han åker med 18" han har 235-40 och jag har 265-35.
M3 är en snabbare bil men det var kul att jag vann idag iaf.

540ia -97 fullsmetad med tv/navi och skinn ska det va om man vill åka fort. 1900kilo muskler... (mina inräknat =)

det e ju det jag har sagt vid ett par tillfälle nu m3 3.0 e inte så snabba som det utlovas har fått bekräftelse nu tack cannonball

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
bo
37
bowhunter
540i Touring -95 6-vxl

Runt 6.0 med manuell låda....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.