AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.957

Den skönaste bilen att köra?

Sida 1 av 2
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Satt o tänkte på alla olika bilmodeller som finns o vad tycker ni är den skönaste bil att köra? Då menar jag inte bara kraftiga bekväma soppasnåla men allmänt bara Skönast! =)) Allt från audi till wolksvagen. Vore kul att höra vad ni tycker!
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Ta mig rätt jag älskar BMW :))))
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
M5 E39 är den skönaste bilen jag kört.

Skönast att sitta i är UTAN TVEKAN E65 med komfortstolar.

Roligast att åka i är M3 E46 :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
911:an e förbannat rolig att köra....men skön...ja på sitt sätt

chrille70
Det finns många bilar som är "sköna" men på olika sätt.

En Rover 75 är skön att myspysa fram med på landsvägen. Härligt att burra ner sig i den mjuka pösiga läderklädseln, spegla sig i ädelträet och lyssna till favorit-CD:n...

Min BMW Z3 2,2i Roadster är inte så dum den heller. Det kan vara rätt skönt att cabba ner och åka iväg längs någon krokig väg en sommarkväll och susa fram genom landskapet, känna sommarvinden rufsa om i en håret. Och bara njuta av utsikten, 170 hästkrafter och körglädjen i en BMW!

Två olika tolkningar på ordet körglägje. Vad just det ordet innebär är det nog ingen som vet. Enligt mig behöver det inte bara innebära spinnande bakhjul, 200 hk och sekventiell låda... (ni vet nog vad jag menar) Det kan lika gärna vara lugn komfort, läder och ädelträ!!

Mvh Chrille

Mvh Chrille
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ny favorit: AMG SL55, absolut underbar!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Chrille70. Du har samma uppfattning som jag gällande innebörden av begreppet körglädje. Ibland är det underbart roligt att dundra fram med cabben på någon svensk landsväg. Sen tycker jag det är en speciell känsla av körglädje att i stilla gemak glida iväg i en nytvättad, tyst och komfortabel bil, som till exempel min E39:a. (Otroligt egentligen vilken skillnad en biltvätt gör för körglädjen...)

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
chrille70
Bjoerck.

"Otroligt egentligen vilken skillnad en biltvätt gör för körglädjen..."

Jag kan inte annat än hålla med, puts-bög som man är... :D

/ Chrille
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Jag kan tänka mig att 7-serien är grejjt o köra, men tyvärr har jag inte fått det nöjet =(
Min förra 730 är i särklass det bästa jag kört!

varför sålde jag....
Roligaste jag kört är E30 Turbo,helt underbart!!
M3 E46:an va ju inte heller helt fel....

Länk E30 körmaskinen nr.1
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Skönast att köra är nog min 735a. iaf av de bilar jag ägt hittils. Den är guld att köra landsväg med. Man sitter bara och njuter av tystnaden och bekvämligheten, samtidigt som man både kan höja och sänka farten med en spak på ratten.
Roligast är helt klart min e21 325. Känns som man äger två ultilmata bilar. En stor och bekväm, och en liten och snabb, och fruktansvärt rolig.
Den skönaste bil jag någonsin har kört är en Porsche 996 Carrera 2. Klockren i alla avseenden!
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Skön och skön.....men M Roadstern är nog bland det roligaste man kan sitta bakom ratten i och skönt är den sannerligen om man inte blandar in komfort och sånt tjafs :)

__
Länk
E38an utankonkurenns, Merca Sklass e dock skönast på motorväg.

Mvh/Soki

//Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader//

31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
De skönaste jag har kört är våra bilar på posten Wolksvagen transporter dem är öga och ratten på höger sida....ganska skönt att köra genom att sitta på höger sida...

Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
En av de roligare jag kört var den 325 turbo som jag hade, sen så skulle jag inte säga nej till ännu en B6 3,5. Den var det bra med körglädje i med. Och min BiTurbo går inte av för hackor heller, komfort samtidigt med bra prestanda.

Men av de skönaste jag kört så måste jag säga att det var en Toyota Camry årsmodell 95 med V6 och automat. Den gick så tyst och fint även fast denna var extra-utrrustad med 17" fälgar och lågprofilsdäck.
det skönaste jag kört är en m3 e36 cab.. underbart ljud å väldigt behaglig fjädring.. om man jämför med den jag har! men kan låter lite mycket i 180 km/h när man kör nercabbad.. men den roligaste bil jag kört.

Bekvämaste är 525i openedition -02 med m-paket
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Skönaste hittills blir nog min 328.
Men komforten,och körbarheten i en Cadillac STS, Northstar, Aut, är nog annars 'en' av de skönaste jag kört! Som ett skepp!
Siktar på en M3 ;-)(inom en snar framtid)

///FrIIk///
chrille70
beemer_320i

Någon 525i Stockholm Open Edition med M-paket finns inte. S.O. Edition var en specialmodell i begränsad upplaga. M-paket är något helt annat. =)

Mvh Chrille
min 528 E39 är bland det skönaste jag kört..
Min 728 va inte heller dum, men E39an klår den..
AMG 55 är fantastisk.. men det är nog rätt lika till 528an.. fast Mercan är 1 miljon gånger snyggare =P

- Fanatisk bmwpower besökare -

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.