|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
cdabox |
Nu är det så här att jag har ett test av M3, B3 3.3 och Hartge H50 (E46(det är en film, säg till om ni vill ha den)).... Och jag ska bara ha en Hartge H50 vaaaaaaart köper jag ??? En 5l V8 på 400 HK i en apsnygg 330 (Den bygger på 330) är bara något jag ska ha så fort som möjligt, jag kan om så krävs bo i bilen....nå vart köper jag den ? In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Länk testa denna |
|
| Dom bygger på M3 e46 | |
cdabox |
hmm....de säger på filmen att de bygger på 330 In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
cdabox |
det där va inte den.... Det är denna Länk In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Hartge H50 kan byggas på en vanlig 3-serie E46 eller en M3, det är upp till dig när du beställer den. Mig veterligen så kan du skicka in din 316 och få den ombyggd till en H50. Jens |
|
|
Provkörde den här: Länk Den var grym! |
|
|
Gustav, med tanke på alla roliga bilar du provkört kan man tro att du är motorjournalist i klass med Tiff Needell... Hur kändes viktfördelningen på H50 egentligen? Märkte man av den marginella snedfördelningen på 53/47? Med så mycket kraft och bakhjulsdrift så blev det väl inte understyrt i a f :) Jens |
|
|
Haha, njae var ju ingen riktigt Tiff Needell provkörning det där, kunde bara köra på en stor parkeringsplats för de hade temporära plåtar. Lite över 100 km/h kom man upp i allafall :) H50 hade ingen fungerande DSC eller ASC vid tillfället så den var brutal. Kändes helt rätt, kraft överallt precis som en 911 Turbo. Körde även en Hartge M Coupe med 5 liters trimamd 540i motor med 350 hk, den ingav ännu mer respekt jämfört me H50. Det vore kul om BMW byggde en M3 med M5 motor i! |
|
| Gustav... man bli inte lite avundsjuk på dig... eller kanske en hel del!!!! | |
|
Killen har ju blivit en riktig VIP i bilvärlden :)) M Coupe med V8 och vrid i överflöd låter väldigt respektingivande i mina öron... Jens |
|
V12 LeMans |
Snackar vi Hartge, så är väl Z4 5.0 inte fel heller . Är annars mest svag för Alpina-bilarna . |
|
Går en bil som H50 baserad på M3 igenom besiktning här, utan några som helst konstigheter? Tror mig ha läst lite i trådarna att visa bilar får problem. Gäller det även detta? För jag vet att det rullar en del hartge bilar här i sverige. |
|
|
H50 går inte igenom enl. SBP. Hartge är en "för liten" biltillberkare? E30 H35 såldes några på åttiotalet i Sverige, vet inte hur det var då. Z4 med m5 motos ka provköras, men det blir efter bmwm5.com problemet är löst. Vi får se vilken domän det blir på då... |
|
| Gustav: hur går det med domännamnet??? får ni någon ordning på det??? | |
| Vi får se. Har författat ett brev till BMW som skickas nu snart. | |
| Okey... hoppas att det löser sig. | |
|
Gustav: Får man fråga vad du jobbar med och var du bor! Att ha kört de bilar du skriver om låter inte som att du bor i Sverige, eller? Kanske kör du inte heller dessa bilar i jobbet utan på fritiden? Hur som helst håller jag med den ovan som sa att han var lite avundsjuk på dig. Sen sa du något om en Z3 M coupe med V8! låt mig höra mer! har du bilder, kanske ännu bättre film!? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Hej! Ja, det är ju inte så att man äger dom, man har ju bara provkört dom. Och det var på plats i Tyskland. körde ju en Nowack N500 i samma veva men den kändes inte för märkvärdig jämfört med standard M5, men de verkar ju snäppt upp sig efter man såg Saudi-M5an: Länk Bilder på Hartge H50 var här: Länk samt provkörde en Hratge 540 med 5,0 l motor här: Länk samt träffade Herbeert Hartge vilket var "intressant". Jag måste ned och testa Z4 med M5 motor men måste ju reda ut bmwm5.com problemen först. |
|
| Jäklar vad det går... var är detta någon stans??? skapligt lång raka. | |
| Jeddah, Saudi Arabien. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.