|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
LNBT: Nu är det precis inna semester men du bör verkligen ta kontakt med Perre på Bil&Motorteknik han är bäst i Stan på BMW... 087110687. Mvh ASken |
|
|
Hade ett liknade problem på en Audi för ett tag sedan, konstaterade där att det var en oljetryckskontakt som pajat. Mycket lömskt fel då bilen inte läckte när den var avstängd. Säkert inte till någon hjälp, vet inte ens om det sitter någon sådan kontakt i närheten av din läcka, men kanske värt att kolla. |
|
|
Nu körde jag bilen på långtur " 140 mil" på 1 vecka och den har dragit 0 ml olja. När jag ställer ner den så kommer den där femkronan på backen nedanför där jag beskrev. Sitter det någon slang el. dyligt till automatlådan där . kanske är den som läcker. Jag ser inte läckaget ens med en liten spegel....!! Märkte också att den läcker lite vid stötdämparen på samma sida det var fuktigt runt benet och den är lite sämre än den högra. Skall nog ringa Askens förslag. Fixade föresten AC:n Blev kanoon. toppen jobb. fast 5000 kr fattigare. Sparar till en.... Länk |
|
|
Kom på att jag också skall byta olja i automatlådan, känns lite segare nu än när jag köpte den. Är det inlagt på servicen? Det har ju sagts att den inte behöver bytas ut men det är fel enl. BMW på denna låda. Antar att det är jäkligt struligt att fylla på o komma åt el.? finns det ett filter med i spelet? Sparar till en.... Länk |
|
|
Angående oljebytet i automatlådan, ta upp det med Per på Bil och Motorteknik om du ändå ska ringa dit. Det finns lite olika varianter på byte beroende på hur mycket olja du vill ha utbytt. Upp till 3 byten behövs för att byta i stort sett all olja. Filter finns och bör bytas också. |
|
|
konstigt konstigt konstigt, nu läcker det inget längre. Detta utan att jag har tagit reda på var det kom ifrån. Jag skall byta olja i lådan och bussningar i framvagnen så fort ekonomin tillåter då skall vi se igen hur det ligger till. men tills dess är jag nöjd över att det inte längre ligger den där femkronan med olja när jag ställt ner kärran. Sparar till en.... Länk |
|
|
Nu vet jag vad det var som det läckte ifrån. Det är de stålomspunna slangarna som går emellan filter o motor. Det läcker inte nu pg.a att nu är oljan begagnad och inte sipprar ut längre. Inget att oroa sig för så länge som det inte läckte mer än det gjorde. Det kommer troligen "andas" en del igen när jag byter olja och mer om jag väljer helsyntet, jag kör idag på halvsyntet tycker det räcker. Ett byte kostar c:a 2500 kr på BMW då man måste lyfta från ena motorfästet, så länge det inte läcker mer motiverar det inte ett byte. BMW själva hade inte bytt det om det inte uppenbarligen hade läckt så det märks, idag ser jag ett par droppar på tråget efter en veckas körning. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.