AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.025

Ni som har SMG2 M3 Har ni haft några problem med lådan?

Sida 3 av 3
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Slipper jag fundera mer då :o)
acey:

Vem har sagt att det skulle vara enklet:))

Fick veta att skillnaden på M6 och 645 är "ganska" lite om man pratar pengar men om man pratar styrka så var skillnaden ganska stor.....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Pengar är väl ändå till för att spenderas? Bara 6,5 timmar övertid denna vecka än så länge...

Jag har dock begravt planerna på M3an. Z4 3.0i mchassie, smg och 18" står numer på shoppinglistan :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
För övrigt. Inte kan BMW prissätta 6-serien högre än 7-serien?
Det skall väl inte vara lätt att bestämma sig om man ska köpa bil, right ;)

Skillnaden på en E46 M3 och Z4:an är ju rätt rejäl även om man har ett väldigt bra chassie, bra eller bättre än orginal E46 M3 om man tror johann vilket man ju bör böra av självbevarelsedrift ;)

Drawbacks är väl att man inte kan ta Z4:an till bana för att testa egenskaperna på gränsen utan en massa problem eftersom man inte får köra cab:ar på de flesta klubbars banträffar.

När det gäller utrymme är ju M3:an för 4 personer medans Z4:an får lite problem att få in fler än 2 om det inte är skolavsluning och man har en massa ballonger på bilen ;)

Det kan ju också vara såatt jag pratar i egn sak ...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Micke: Jag tror inte att någon påstår att Z4an skulle vara en bättre bil, däremot är det en helt annan prisklass och en nyare bil. I mitt fall så kan jag fortfarande spara pengar och köra en rolig bil i 2-3 år innan 6an kommer. Med M3a så hade det blivit mer pengar direkt, högre kostnader per månad och en betydligt äldre bil om 2-3 år.

Hade jag haft pengar på hög i ett valv hemma så hade jag utan tvekan valt M3an :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.