|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Cyberkallen: Den spinner ju mellan de växlingarna och DSC bryter ganska abrubt just då. Så visst går den bra mycket bättre utan det inkopplat. Särskilt mellan 1-2, med DSC så accelererar ju knappt bilen när 2:an kommer i... | |
| cyber: 996 | |
|
Cyberkallen,Imola: Är det bara jag som inte har testat att koppla ur DSC eller testat LC? CBL3:Åkte med en Z4 i går kanske en sådan med fläkt kan passa herrn?På så sett slipper du byta ner..förlåt byta märke. |
|
| starre: Fick ett samtal av en lyrisk Ask som berättade om Z4:an som om det redan stod en på hans uppfart. | |
|
CBM3: Fråga lite fint om vad de två damerna tyckte om bilen i går kväll:))) Eller den röda japanska bilen:)) |
|
| En viss ASK var mkt skeptisk när jag berättade om vissa Z4 planer för ett par veckor/månader sen.... :) | |
| Starre: Har du aldrig testat? Får man fråga varför? | |
|
Imola: Ja det får man:)) Man är för försiktig helt enkelt tänk om något händer, vill inte slita på bilen.Det finns säkert 1001 olika bort förklaringar..... Ja vet nu får jag säkert många ord om att det håller bilen är byggd för att köras hårt men....... |
|
|
OK, men du tappar en hel del i körglädje. Kan hålla med om att det känns om att bakaxeln går sönder varje gång men gör en LC, men det är förbannat kul! Men att kopplar ur DSC när man skall trycka lite är ju ett måste! När du t.ex trycker ifrån ett rödljus så står ju bilen still när 2:an går i ifall man har DSC inkopplat... |
|
|
Imola: Är inte mycket för rödljus race tror att det har hänt en gång mot en mc med dsc och det gick bra:)) |
|
| Starre: Det är lugnt! Alla är inte lika galna som mig ;) | |
|
Starre: Jag har inte testat LC:n än heller men ja tänkte att pärlan skulle få ett par mil till innan man testar! Imola: Vilket "läge" bruklar du ha lådan i när du kör? Har du provat vad din toppar? |
|
| Den toppar knappt 270 på mätaren med fartspärr och 300 km/h på mätaren med nerförslut utan fartspärr. :) | |
|
Håller med johann, 271-272 kommer den karaktäristiska lilla "dutten" då spärren går i. Jag var ganska förvånad hur snabbt den tar sig dit plus att det finns en hel del kvar att ge av 6:an. Fartspårren är dock kvar på min så jag har inte upplevt 300 på mäteren som vissa andra lckliga ;) OT: Har för mig att E36 M3 toppar på 5:an men kan ha fel där. |
|
Agge |
CoolBlueM3Coupe: Min går till 243 km på femman. MVH //Agge Min bil: Länk |
| 259 km/h enligt GPS, vilket blir dryga 270 på mätaren. | |
|
CoolBlueM3Coupe: Ja, en 996 är jag också sugen på men kan inte motivera mig riktigt att skaffa en dylik tingest. Var f-n gör man av golfklubborna? :) |
|
| starre: LC är överskattat tycker jag. Har bara testat en gång för saken skull. DSC kör jag utan då vädret tillåter, diffen räcker mer än väl. | |
|
En viss Ask var rätt skeptisk till Z4 tills dess han kört den under en längre kväll. Ett chassie som itne står M3 E46 långt efter och short shift från fabrik samt ett UNDERBART sound från 3liters sexan... Eller vad säger herrarna starre och johann?:)) Vissa röda japanska Kivik R-typ hänger visst inte med varken på bromsar eller gaspedal:)) SMG2 på E46 M3 är en suverän uppfinning skön att köra och om man itne är räserputte som gillar att röra runt bland bensinen ett självklart tillval:) Mvh Asken |
|
| Z4 med M-chassi är bättre än E46 M3. Ljudet är mkt bra väl i klass med M3 men annorlunda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.