|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
| Var det inte den bilhandlaren som det stod om i Sydsvenskan häromdagen. Någonting om att det pågick bilförsäljing som grannar klagade över? | |
|
ser att nåt fruntimmer på Adelsö har köpt detta "lik" kom och tänka på det då jag läst en intressant artikel i sydsvenskan Länk Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk För oss Bmwtokar! |
|
|
Nuvarande ägare fr o m, 2003-08-12 Noterad mätarställning 2003-12-16, 101843km. |
|
| Tyckte idén med att göra en "svart" och "grön" lista över bilhandlare låter som en helt utmärkt idé! En funktion där man kan rösta på bilhandlare där man köpt bil och även skriva ner personliga erfarenheter ungefär i pricerunner-stil vore helt utmärkt för den som letar beg., särskilt importerat. | |
| hur kan man kolla med tidigare ägare på en bil från tyskland ? vart kan man få reda på info om importerade bilar om tidigare ägare osv . | |
|
En på mitt jobb hade skrivit kontrakt med en snubbe som lovade att bilen ej var skruvad (miltal) alltså miltal ingick i bilköps kontraktet. Efter en vecka testade han bilen och fick oxå ta reda på att i tyskland samma bil hade gått typ dubbelt så mycket som det visades på mätaren! Innan han polisanmällde han så krävde han 28000 papp tbax. men säljaren vägrade (en privat person)Han polisanmälde och saken gick till rätten! Han vann och fick 30000 tbax plus att den andra fick ersätta egna rättsproces kostnader. Tror att din sälajre är ganska rädd för en sån sak ska du veta! Eftersom du säger att han både skriftligt och muntligt har lovat ärliga mil till dig så är han skyldig och en sån bil som har gått 10000 mer än vad det står är ju 30.000 biligare så du ska bara kräva den andra bilen han hade utan "nåt" emellan och så kan du kräva lite vinterdäck och annat av han. Du har ju i princip överbetalat din första bil hos han!!! Lycka till du har lag på din sida vet jag! Det är ganska logist! bara om du har detta på papper |
|
|
Dumt av han att garantera miltal då han vet att bilen är skruvad. Det är bara skitsnack med hans godtro det är klart som fan han som har gjort så med bilen eller så är det nån som har gjort jobb åt honnom! Fixa han mannen |
|
|
Jag tot faktist ej att de håller på med bilar så i tyskalnd "skruvar mil" och sånt utan det är i så fall svenska köpare som vill glorificera sin bil göra utryck av en bra lyckad "biz" och framför allt göra bilen mera värd här. Jag har själv importerat (egna) bilar och har alltid köpt som sagt bilar där mätarställningar visade de ärliga tyska mil (de åker mycket som är sant) en annan fenomen är ju att om du nu ska köpa en tysk bil så ofta blir man tillfrågad om man vill göra nåt åt mättare och när jag frågade varför skulle jag göra det så sa försäljare att de flesta som köper bilar som ska utomlands gör detta och så skrattade han till. Jag tyckte inte detta var så roligt men fattade då att alltför många frågar så för honom vart det en automatiskt fråga (kostar ca 100 dm att återställa mätare på de digitala klockor jobbet utförs ju av samma dator man gör diagnostik med) Synd att det ska vara så! BMW bilar håller bra jag köper hellre en 93-94 import som har gått 20.000+ även 25000+ än de som har gått 13.000 +/- Som säljs under rubrik " en äldre dam (änka) har ägt bilen men efter hennes man dog så är bilen för stor för henne :) Eller Pansioner är enda ägare av denna billen som har riktig låg och ärlig miltal. Tyskar såsom svenskar åker överalllt i sina bilar och det som är fördel även med gammla bmw (20000+)är ju att tysken servar sina bilar i BMW och bara BMW Bara orginaldelar och ifyllda service böcker aldrig biltema aldrig tillfälligt lagning osv Eventuellt mot slutet vid bilbyte fast även det är ju omojligt! |
|
| Man ska ju bomba han med mail altså | |
|
Hmm, får en ju att undra om ens beemer gått verkligen strax över 21k mil! Frågade försäljaren om bakvagnsbussningarna var bytta (2mån sen), Jo jo... svarade han... kolalde upp hela bilen förra veckan på lyften... bakvagnsbussnigarna är typ i trasor! Sorligt men sant! Dock är bilen värd sina pengar! 39k! + har väl lagt ut 3pix sen jag köpte bilen! Så man har börjat misstänka om bilen verkligen är "ärlig" dock går den bra iallafall... |
|
|
UPDATE!! Igår fredag så gick jag med på att lämna tillbax bilen för 92500kr. Våra advokater har hållt på rätt mkt att förhandla fram o tillbax hela tiden så det ska bli skönt att få detta avslutat. Jag säger bara en sak till er alla! Håll uppsikt på denna bil ifall han nu försöker sälja denna bil igen. Kanske har han uppsikt att lura nästa person!! Det får bara inte hända! Då jäklar sätter jag dit honom direkt!! Regnr: UHX894 .. Skriv upp!! Vi borde även starta en länk där vi hänger ut alla som man vet har eller haft en bil som är en fuling. Jag tycker inte det är fel på ngt vis att göra så! |
|
|
"Jontemannen", vilken bil talar du om? Hela denna tråden handlar om en BMW som såldes av Jörgen i Höllviken. Jörgen sålde bilen via företaget Autodidakt Sweden AB. Jörgen satte sin dåvarande flickvän (söt men lite efterbliven) som målvakt för företaget. Det var en svart Touring 98 med reg nr TPW898. Nuvarande ägare är en dam på Adelsö i Stockholm. Jag vet inte om hon vet bilens historia. I vilket fall "Jontemannen", jag tror du skrev i fel tråd, men, ett stort grattis till att du fick dina pengar! |
|
| Han svarade på fel tråd. Finns en liknande tråd med rubrik lurad. | |
| Borde man inte meddela damen på Adelsö ur många mil bilen gått? | |
| jo absolut! det skadar ju inte, och jag tror faktiskt att hon skulle bli ganska tacksam. | |
| Kanske skaparen av denna tråd är bäste man att göra det. Om han vill...och det hade jag velat, mest i syfte att ställa till det så mycket som möjligt för säljaren. | |
|
Jontemannen: Men dina advokatkostnader då?? De får du väl stå för själv eller?? Hade du fått rätt i domstol så hade du ju fått tillbaka dina advokatkostnader.... Vad kostade bilen från början? // Jögge |
|
|
Advokatens kostnader tar jag själv nu ja... Men det tog jag genom försäkringen på bilen. Min advokat tog säkert 8000kr för att sitta lite i telefonen o ringa runt. Men jag ska betala 1750kr till försäkringen.. Risken fanns att domaren hade sagt till oss att detta fick vi lösa själva genom förlikning. Det har vi gjort nu. Jag köpte ju bilen för 105 så jag har förlorat lite på det men jag fick de mesta tillbax.. |
|
Helga |
Hur gick det för dej då, 320i Touring? MVH Helgas man från västkusten. |
|
Hur många gånger ska man gå på samma lilla visa "bilen som är 3-4-5 år från tyskland, har varit i ego av en äldre dam eller par eller änkan tycker den är dyr o stor så hon vill bli av med denna vackra exemplar av bmw som dessutom har rullat bara ynkliga ca 9000mil osv. Alla import bilar sörvas kanon fint i tyskland och alltid på auktoriserade verkstäder speciellt innan de ska exporteras så täcks det stenskott byts det rutor och så de nya ägarna från sverige vill få mätarna återställda. Detta fenomenet vart så populär så att nu för tiden behöver man inte längre ens fråga utan de erbjuder själva en sån finnes såsom -10000-20000 mil för en symbolisk summa ibland även ingår i priset. Jaooo Bedragen Auuuu D gör ont |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.