|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
Båstad |
Kolla in: www.bytbil.com --> Bil --> Sök handlare --> Skåne (sök) --> Malmö --> Autodidakt Sweden AB Höllviken |
|
Ja ha ja, där har vi "den seriösa firman". Ser att man har en kanonfin 320 Touring -97 med M3-paket. Har bara gått 9.600 mil och ifylld servicebok.. hmm... Betvivlar att han hittar några kunder på sina mätarfuskade autobahnlok bland BMWpowers läsare.. OM det nu är den firman som "lurad" blivit drabbad av.. |
|
| Är det någon av bilarna han försöker sälja nu som är din gamla bil ? | |
niklas75 |
till mig försökte han sälja en svart 320 touring 98 för en vecka sen. |
Båstad |
Tourings bil är inte med på hans hemsida. Det var en svart 320 Touring från 98 ... |
Marcel |
den här hade han..... BMW 320/323i touring Läder full utr. Årsmodell: 1997 Mätarställning: 10.800 mil Färg: Cossmossvart met Karosseri: Kombi Pris: 125.000 kr Info: ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Eltaklucka, En ägare, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, LM-fälgar, Rails, Servostyrning, Sportstolar, Stolvärme fram, Yttertemperaturmätare, M chassi, montana läder, bmw business cd m HiFi, armstöd, aut. avbländande spegel Försäljare: Autodidakt Sweden AB, Höllviken Telefon: 0734-170701, 0734-170700 Fax: 040-45 71 05 |
|
Det är tråkigt att det fuskas med hur många km en bil har gått! men många gånger kan jag fårstå det! åker själv runt i Tyskland och letar upp finna BMW med fulla s-böker, kollade km hos BMW och lämnar 1 års garanti på bilarna, men ibland känns det faktiskt som bort kastat, när kunderna utgår från att dokumentationen är förfalskad när bilen kommer från Tyskland och inte vill betala mer för bilen än den billigaste dom kan hitta på internet. Många gånger har jag frågat mig, om det inte är bättre att fuska med allt! för det är ju det som kunden tror att han/hon betalar för, då kan jag sälja bilarna betydligt billigar och alla blir nöjda för stunden. Nej så vill jag inte jobba och tror inte det år många som vill jobba så heller! Finna och välvårdade BMW till Sverige vill vi ha TM |
|
|
Det riktigt rysliga med mätarfusket är (förutom att det är bedrägeri och inget annat!) är ju att man inte vet något! om bilens servicehistorik mm om den är fuskad! Servicebok och övriga dokument är en gulklimp för en seriös bilägare. Alla borde kopiera (scanna) sin servicebok och övriga handlingar OM den kommer bort! Ser ibland "servicebok saknas" i annonser. En sådan bil borde vara näst intill omöjlig att sälja! |
|
| Hmm är det de bilarna som står på en rad vid parkeringen jämnsides med väg 100 precis innan kanalen om man kommer från Höllviken och ska till Falsterbo? | |
|
Toni M, jag håller med dig i princip. Dock är det svårt att agera som enskild person med begränsad plånbok eftersom man har att rätta sig efter den marknad som gäller....det är min erfarenhet. Har inte stött på någon av alla hundratals som ringt på mina bilar som varit villig att betala för att den var fin.... /Simon |
|
|
AUTODIDAKT i Hölliken, tack för tipset jag tycker att vi skall göra en "svarta listan" för detta forum håller på att bli en auktoritet! Samt en gröna listan. Med ny vattenpump mm... :-) |
|
|
Verkar som om man skall akta sig för denna Jörgen. Har råkat ut för liknande själv men det löste sig bra men fortsättningsvis så passar jag mig...Hatar handlare med bara mobilnummer... Iofs så räcker det ganska bra om alla vi här ringer ett samtal och talar om vad vi tycker om detta :p Jörgen 0734-170701, 0734-170700 Fax: 040-45 71 05 |
|
ormen |
Fyfan vilket skräckex.! Att en sådan relativt ny bil har hunnit rulla så mycket, hyrbil kanske? Jag var själv skeptisk som fan när jag köpte min, men när det handlade om runt 20000:- för en bruksbil kändes det ok, även om pengarna skulle gå till skroten. Men nu har den funkat smärtfritt i 3år - tack o lov! Ska hämta själv nästa gång, det skulle nog kännas mer som att man lurar sig själv. - istället för att bli skurklurad! Var ganska nyligen på utmattningslabb för lastbilar, o såg vad som händer med karosser efter 30000 mil... när man kommer upp till 50000 mil är det ingen vacker syn. Stora släppningar i fogar, sprickor i chassi mm. "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
ormen: Visst, det är ganska många mil för en så pass ny bil men i Tyskland är det inte extremt med en körsträcka på 6.000 mil per år. Jämför man med vad vi kör i Sverige så är det stora skillnader, det är oftast därför vi är så "lättlurade" när det gäller mätarställningen... roadZter |
|
ormen |
DanneZeta: visst går de mycket i Tyskland, men jag har släkt i både Frankfurt o Wien o de kör inte mer än jag (ca. 2000-2500 mil/år). "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
| någon som har ringt den där jörgen ännu och sagt vad han tycker ? | |
|
Har för mig att snittsträckan en tysk kör per år något understiger den svenska snittsträckan så alla bilar är långtifrån några långmilare, dock tillhör stora BMW generellt den kategori av bilar som köps för att köras längre sträckor än normalt. /Simon |
|
|
Från hans annonstext: "Vi garanterar orginal mil och ej krockskadade bilar, samt en väldigt hög kvalitet." |
|
Båstad |
Såg nu att den käre Jörgen har en svart 320 kombi från 98 med garanterade 9700 mil på mätaren. Synnerligen övertygad om att deta är Tourings bil. Det är mao rent bedrägeri nu (säljaren vet ju bevisligen att det han garanterar ej stämmer). Ingen som vill ringa och kolla lite info om bilen? Tourings bil hade reg nr TPW-898. Vad kostar en polisanmälan? Kan man göra en polisanmälan utan att ha "personligt intresse" i saken? |
| Båstad: En polisanmälan kostar ingenting och, ja, du kan göra en polisanmälan utan personligt intresse i fallet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.