AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
31.022

Lurad! Vad göra?

Sida 4 av 8
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
320toruing: check email
Håller tummarna att det blir löst snabbt alltså!!

För din del då!!!!

Linna
NOLL7NOLL
snorkula: lite drastiskt... ngn seriös handlare finns det nog.:)

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
@snorkula: Klockrent inlägg :-).
32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
Snorkula, du har väldigt rätt!

Jag råkade dock ut för en VÄLDIGT ljusskygg varelse som inte drog sig för att ljuga typ 99% av tiden.

Jag har fått tillbaka en del av pengarna nu. Han ljög även under själva uppgörelsen med min advokat.

Jag fick tillbaka 109.000:- av 114.070:- på bilen. Jag har förlorat rätt många timmars arbetsinkomst, advokatkostnader, diverse tillbehör mm. Lågt räknat har jag förlorat ca 20.000:- på att välja denna vidriga "affärsman".

Råkar någon av er ut för en liknande situation så finns bara 2 saker att välja på (om du köper av en psykopatisk bluffmakare som inte är intresserad av att lösa situationen):

1. Kontakta advokat som snabbt gör en tickande räkning till försäljaren. Det måste kosta mer för försäljaren att vänta med att lösa problemet.
Han jag köpte av skrattade åt AR och var inte speciellt orolig för tingsrättens 1-1,5 års väntetid (trots att alla inblandade vista att jag skulle vinna där). Det var först när han förstod att allt blev dyrare för var dag han väntade som han började ge med sig.

2. Jag har på olika sätt fått erbjudande av personer som velat "hämta" pengarna. Jag har INTE nyttjat sådana kontakter men ångrar ibland att jag inte gjorde det.

P.S kolla gärna upp försäljaren med vänner, arbetskamrater mm. Hade jag gjort det lite noggrannare så hade jag hört en del mindre smickrande om denna bluffmakare och flickvän. Bl.a. har hans flickväns pappa sagt upp bekantskapen med sin dotter efter det att hon flyttat ihop med bluffmakaren. Sådant är ju klara tecken på att något är helfel med killen.
Det surrar även en hel del andra kriminella rykten om försäljaren. Mao hade mer research fått mig att välja en annan importör (eller att hämta bilen själv).
320Touring98: Kan du inte maila vilken säljaren är till mig!
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Vilken firma var det nu då?
Shady
verkar inte som vi får veta det..
Båstad
Det var Autodidakt i Höllviken.
Känner "Touring".
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Båstad: Förstår att du känner "320-Touring-98" väl eftersom du har samma IP-nummer (62.181.81.78)...

roadZter
Här går det inte att luras :-)
bmw320cab
kan dom inte jobba på samma företag typ vissa kan väll ha samma IP om den är delad.?
nja,den tillhör ju Sydkraft Bredband AB
Shady
man kan inte ha samma ip nummer som någon annan åtminstone inte samtidigt
Båstad
Kom inte bort från ämnet nu.

OCH btw, alla datorer som sitter på samma router/bredbandsdelare etc har samma IP.
Shady
nej...ipet som syns kanske är samma (om routers ip visas)men det är omöjligt att ha 2 datorer med samma ip
Kan vi inte hålla oss till ämnet, så slipper vi få tråden raderad.

/T.P.
Länk
Shady
är inte redan tråden avklarad?
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
NEJ...! Vi vill ha reda på hur det gick med advokater o.d!!! Heja 320-Touring-98!
Sökte efter Autodidakt på nätet- hittade ingen hemsida. Ville kolla vilka "skojar-bilar" de försöker kränga. Någon som har en länk? Eller har de kanske släckt ner efter stackars 320 Tourings affär?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.