|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! jag äger en 325 90a med stora M paketet, tänkte höra om det var någon som visste hur man kan få reda på om bilen är en äkta M-tech eller om det är någon som har satt på paketet efteråt Mvh Dennis | |
|
Hej En BMW återförsäljare kan med lite god vilja fixa detta, med hjälp av ditt reg nr. (chassienummer) De kan se villka koder din bil tillverkades med. (utrustningskoder) mvh Anders |
|
Woodman |
Står i registreringsbeviset 325 IM.... |
Woodman |
En äkta M-Technic har även hatthylla med inbyggd solgardin. Samt sportstolar, innerbackspegel med spotlights, är det tex en 320IM så har den då länkarmar bak med skivbromsar till skillnad mot standardtrummor. Vidare så har den de stora fjäderbenen 52mm samt att dessa är bestyckade med Bilsteindämpare samt kortare M-tech fjädrar. Har för mig att det stora M-pkt betingade ett högre inbytespris på begmarknaden med ca:20.000:- då när bilen var någorlunda ny. |
| Min är ingen äkta IM vad jag vet, men jag har en då sportstolar och inbygg solgardin i bak =) | |
Woodman |
Teres: Beror nog på att du har lilla sport pkt.... |
|
Jag har en 325IM men jag har då ingen solgardin Länk Länk |
|
Woodman |
imix: Finns att köpa löst på BMW (skitläcker) hatthyllan kostar 540:- Samt solgardinen 1,700:- Många köper dock enbart den speciella hatthyllan och bygger in en piratgardin... |
AIex |
imix: Du har bland dom finaste e30 utan problem! Mvh/Alex |
|
Om man har solgardin i bak, sportstolar, mittbackspegel me spotlights, frontspoiler o M-tech vinge...är det en im då? Eller ska det vara sidokjolar och bakkjol med då? Det är en 325 -88 som jag frågar om... |
|
Woodman |
Voyce: Givetvis skall det vara inkl samtliga sidokjolar, vingar. Spoiler, stötfångarefodral,mm...samt M-tech väghållnings-pkt. Tror även att samtliga IM är i Shadowline utförande. |
Woodman |
imix: Har du eftermonterat el-fönsterhissarna eftersom det sitter plastpluppar i vevhålen..? I övrigt ser ju bilen Extremt välhållen ut.....ett mkt fint ex. En fråga: Är det orig E-30 M-speglar..? |
|
ALEX:Tack så mycket,jag antar att du menar IM:en,jag har oxå en IX-touring. Sen vidare med M-utrustning:solgardin är väl inte orginal,för jag har en M men ingen solgardin. Länk Länk |
|
|
Woodman: Helt riktigt som du säger så har jag eftermonterat elhissarna.Vad det gäller backspeglarna så är det e36:ans M-speglar,så orginal till e30 fanns inga såna speglar på den tiden. Länk Länk |
|
Woodman |
Såg att du bytt ut M-tech fabrikssänkningen. Du har möjligen inte M-tech bakfjädrarna till salu..? |
|
Woodman: Jo, tror med det. Då är det väl en 325 med lilla m-paktet då? Den har shadowline. |
|
Woodman |
Voyce: Låter mkt troligt.... |
|
Voyce o Woodman: Jag vet inte vem eller vad ni pratar om. Men jag har bytt ut mina M-fjädrar,har dom liggande om nån vill köpa. Länk Länk |
|
|
Voyce o Woodman: Jag vet inte vem eller vad ni pratar om. Men jag har bytt ut mina M-fjädrar,har dom liggande om nån vill köpa. Länk Länk |
|
Woodman |
imix: vad tar du för bakjädrarna..? är de Gul-märkta..sitter en gul färgmarkering någonstans upptill på fjädern = M-tech. |
| Tack för alla svar! hmm undrar om min är en äkta IM jag har ingen solgardin, ingen diff, vet inte om jag har M-chassi iofs, men jag har spotar i backspegeln,sport stolar och komplet m-paket, batteriet i bakluckan mm... får åka till Bmw och kolla regnr | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.