|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nya sänkfjädrar till min 323 -84 eftersom dom fjädrar och dämpare som sitter på nu är helt slut. Så nu undrar jag om man ska sänka 60/60 eller 60/40. Alltså 60 fram. Har en polare som har sänkt sin 325 -88 60/60 och det ser bra ut om man tittar på däckens förhållande till skärmarna, i höjd alltså. alltså lika fram och bak. Nu e det så att jag har fått för mej att det vart andra bakskärmar 88 och nyare. Kan det stämma. Hur kommer det att se ut på att sänka 60/60 på min? Vill inte att bilen ska se ut som den "skitigt" ner sej. Skilland på M fjäderben? Länka gärna bilder och uppge sänkningen och års!! Mvh/ Per Blanka däck AB | |
|
standard e nog 60/40, jag tycker att det räcker... "Am Der Necht Der Dam Gebissen" |
|
|
Jo...kanske det. Skulle va kul att se lite bilder....nån? Blanka däck AB |
|
ant |
På det mindre hjulhusen bak, (fram till och med -87) brukar man väl sänka 60/60. på de nyare räcker det med 60/40 som jag har förstått. Min bil sänkes nästa vecka, 60/40 mm, så bilder komer efter det på min kärra iaf. Vil du ha andra bilder så kan du ju kolla i galleriet. ========== Min bil:Länk |
ant |
Hrm. Blev lite fel där.. De tidiga E30 har alltså de små hjulhusen och de nyare har de stora.. ========== Min bil:Länk |
|
Ant.. jag tror du har fel där.. e30 fram tom 87 hade "större hjulhus" i bak.. sen efter karosseri uppdateringen 88.. gjorde de om bakskärmen så skärmkanten skar snävare över bakdäcket.. därav att en 88 eller nyare ser lägre ut med.. på min 88 hade jag 60/60 och det såg helt ok ut.. men smaken är ju olika.. |
|
|
Stämmer som PSE-R säger... ck3: om du ska välja 60/40 lr 60/60 beror ju på om du vill ha bilen lite framåtlutad eller om du vill ha den lika mycket sänkt fram som bak Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
60/60 har jag. Helsnyggt. Länk |
|
|
60/60 har jag. Helsnyggt. Länk |
|
|
ChristianF: Du har ju en -89:a det ser väl lite annars med skärmarna på din. Vet att det ser bra ut med 60/60 på -88 och frammåt. LazerEye: Jag har den hellre framåtlutad än bakåt. Blanka däck AB |
|
|
Bilder någon? Blanka däck AB |
|
ant |
PSE-R: Ja du har helt klart rätt. Skrev mitt första inlägg och postade. Direkt efter det fick jag nåt hjärnsläpp och fick för mig att det var fel.. Ja ja så kan det går.. Tur att ni redde upp det iaf.. ========== Min bil:Länk |
|
Vart rekomenderar ni att man ska köpa komplett sänkningsats ink. dämpare? Linna |
|
|
Ingen som har en -87 eller äldre som kan visa lite bilder? Blanka däck AB |
|
|
ck3 kika på bilder på www.e30.de eller www.2002bmw.com mvh Peter |
|
AIex |
ck3: Fin bil hade du iaf! Finns det nån sida där du har fler bilder på bygget o.s.v Mvh/Alex |
|
Alex: Tackar....många timmars slit. (Pust) Blanka däck AB |
|
| Har fjädrar som sänker 80 mm till salu om du är intresserad?? | |
|
när man sätter dit 60 mm fjädrar bak pch fram, ska ja behöva byta dämpare då? förra ägaren bytte på min så dom är typ nya, de verkar lite synd å byta då tycker ja. ///Switte |
|
|
-jocke_999- Hur stor fälg kan man ha på om man sätter på dina 80mm fjädrar Linna |
|
| Satt 17" fälgar med 205/40/17 däck på min bil. Tror det var precis vad som fick plats. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.