AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.430

Klarade teorin idag! :-)

Sida 1 av 2
Måste bara skriva av mig. Jag klarade teoriprovet för B körkort idag! jippie! =)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Grattis!
Då är det snart dags för lappen då! Håll i den hårt när du väl fått den....
li
1.959
liste
535i -89
Grattis! :)
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Gratulerar! :)

-- fjalar
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Grattis, grattis :)

__
Länk
man grattulerar!!!
håll hårt i lappen när du får den (väck ingen uppmärksamhet hos farbror blå)
prövotiden är 2 år!

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Gratulerar! Lycka till med uppkörningen!

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
grattis grattis.

va de svårt eller? ja ska skriva om två veckor =) börjar bli lite nervös nu fan =)

grattis igen o lycka till me uppkörningen

mvh Erik

(O==00==O)

02 rullar fetast
Tack för alla grattis! =)
JaJsEn: Det var svårare än jag trodde faktiskt, men om man bara tänker efter och studerar frågorna och bilderna nogrannt så ska det nog gå vägen..

Mvh /Carl
JaJsEn och alla ni andra som inte gjort teorin: ett tips, kolla inte genom era redan besvarade frågor för då blir ni bara osäkra och börjar ändra så att det blir fel, bättre är det att märka de frågor ni har problem med och lämna dom osvarade, när de övriga frågorna går man tillbaka till de märkta frågorna och besvarar dom

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Grattis! hur många poäng fick du då??

//Simon
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Har teorin blivit mycket lättare nu på senare år?

Tog B-körkort för lite över tio år sedan, då upplevde jag teorin som ganska svår. För några år sedan tog jag A-kortet, även då var det lite klurigt.
Nyligen har jag skrivit upp för C, D och CE/DE på kort tid (varav två på samma dag) och upplevde det som väldigt lätt. Hade inte hunnit plugga alls då jag fick tiderna med väldigt kort varsel men fick trots detta alla rätt på alla tre proven...?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jeppe du är sent ute, du skulle gjort som jag (hade B kort innan): en skrivning + en uppkörning med en buss gav BE C DE...

Men Jeppe du får väl likt en polis i tjänsteutövning köra allt ( utan rätt körkort) i och med besiktning eller??

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ja, det får jag enligt lag. Men företaget vill att alla ska ha behörighet för de fordon man kör i jobbet!

Jeppe

Klokt av ASB, hur är det med brandmän?? kan dom fortfarande köra lastbil på B-kort ( under utryckning)??

Visa användare
202
Daniel.J
Skoda Roomster
Segway I170
Segway XT
Gasar-Magnus
Du fattas några bokstaver
Det är A+CE som är de roligaste körkorts klasserna ;-)

~~~~~~~~~~~~~~
Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Vet ej, men jag tror inte brandkåren skulle tillåta det i vilket fall som helst. Det skulle inte se snyggt ut om det händer något...

Jeppe

Daniel: jo speciellt CE är ju roligt.... 25,25m långt och 80 km/h är ju lockande.... (men du kör ju bara din fula servicebuss till busshålplatsen ju,så vad skall du med det till??)

A nä fy har väl viss överlevnad instinkt och inser att man inte lever länge nog att betala av hojen med A kort...

Men till saken: man har väl tagit bort alla möjligheter att ta fler kort på en gång, utan en uppkörning per bokstav numera eller??

Jeppe: tidigare kunde brandmän köra få brandbil under utryckningpå B-kort + fri väg "cerifikat" ( för att underlätta för deltidsbrandmänen).. livsfarligt?? javisst!!

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det enda man "får på köpet" numera är E:et till D:et där man tar E:et till C:et...
Det är lite skumt att man inte kan köra upp med bil och släp och tillgodoräkna sig CE behörigheten med en gång. Jag fick ju köra upp tre gånger och skriva upp tre gånger för att få CE DE...

Jeppe

då först C kort sen D sen CE ( som bonus även BE och DE??) jobbigt....

E behörigheterna är ju kluriga med en massa manöverprov och sånt..

30 min rundtur i en buss räckte för mig ( aldrig kört buss sen dess bara Lastbil och BE )

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Manöverproven var ju det enda som var kul, resten är ju som att köra personbil fast större. Fast det är klart, lastbil med släp i rusningstrafik i Malmö-city är också lite intressant...

Jeppe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.