AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.564

Billiga däck?

Sida 1 av 3
bm
80
bmwblå
E61 520D -09
E30 320 -89
Hej!

Är det någon som vet något om AGI däck??(märke)
Jag hittade en firma på nätet som säljer agi däck 225/40 18v för 880:- ink moms
Är det någon som vet något så vore det bra jag behöver bytta.

Mvh Johan
Är inte det regummerade däck....funkar som bra som vinterdäck tycker jag. Mer osäker hur de är som sommardäck.

/Simon
Gemini__
Undvik regummerade däck, helt enkelt. Stommarna som de är uppbyggda kring har redan varit med en livslängd tidigare. Köper man en uppsättning däck, kan de vara baserade på helt vitt skilda stommar. Men visst, ser man bara till priset så kan jag i vissa fall förstå att folk köper regummerat.

Mvh:
Thomas
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Köp hellre icke regumerade däck från lågprismärken som tex Barum och Ceat, har sålt flera uppsättningar CEAT prestanda däck och bara fått glada komentarer.

/Janne

- Livet börjar efter 250 km/h -
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
vad jag har hört om AGI så använder de enbart Michelinstommar. Har ingen erfarenhet av dem som sommardäck men däremot funkar AGIs vinterdäck kanonbra.
Jag har haft eller har AGI sommardäck på min saabjävel , och de däckena fungerar kanonbra !
Jag är nöjd till 100% med dom.

Jag har också haft AGI sarek vinterdäck och jag tyckte även de var bra med.

Så mitt råd är vill du spara pengar så köp agi.

Billy B-10
Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Köp Barum eller Semperit.. det är Continentals LÅG pris märken! Kankse inte de lägsta på marknaden men de är ofta ibland toppen i tester och är helt klart underskattade däck!

Har ingen erfarenhet själv! Men jag ska köpa nytt snart och då blir det Barum Bravuris Orginal storlek till min bil! Eller Kankse Sempertis 215 =)
Hur som helst är dom värd att jaga pris på!
Vet att Aftonbladet testar Barum och att Vi bilägare testat Semperit!

______
I väntan på nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Jag har haft AGI däck och har bara positiva erfarenheter.
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Däck & bromsar är bland de viktigaste säkerhets faktorerna man har på en bil, dessa bör man ALDRIG snåla på.
Att montera dåliga däck eller köra med utslitna däck, kan faktiskt kosta dig livet.

Har sålt mkt däck & fälgar & har märkt att det är mkt prestige i att ha stora hjul för att det ser snyggt ut, men sen snålar allt för många på kvaliten på däcken för att ha råd med 18, 19 el 20" hjul.
Mitt råd, har man inte råd med kvalitets däck i den storlek man vill ha, prioritera ner någon tum & få råd med bra däck.

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
AGI ska användas som vinterdäck! en bmw ska ha märkesdäck på sommaren...men AGI är ett bra märke som vinterdäck!
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
bmwblå: Killen min har AGI däck på sin 325:a just. Har själv lånat hans 325a nu en vecka, eftersom jag nån som brött sönder låset på min så jag vill inte ha den står där på nätterna. Agi däcken funkar faktist jävligt bra lär jag säga både på tort och blött. så mycket som det rengade i dag i gävle så funkade dom kanon ingen som helst problem med vattenplaning eller nått sånt. Helt klart prisvärda däck för dom där summorna =)

Mvh Teres
Jo
744
Jonhny
745 -85
Jag körde på AGI någon månad. Sen bytte jag till pirelli 6000 som inte är några superdäck. Därefter tycker jag att AGI är riktigt dåliga.
AGI-däcken såg till att man körde med bakvagnen på vift mest hela tiden. De släppte ganska abrupt och tidigt. Att de slets ner fort kan nog bero på att de kasade så fort man skulle busa lite.

Kan det vara så att kvaliten skiftar ?
Vissa stommar kanske inte är så friska som de borde vara ?
Greppet i mina däck var ett hån mot michelin sport-mönstret.
Sänkt (35mm) 325 med 205/50 15"
Cribba
Biffen

va tycker du om fulda extremo?

Körde på Pirelli P6000 till subban och dom va jag kanon nöjd med.

Mvh Christian

Min förra bil Länk
Vad jag vet ang AGI så använder de bara bra stommar !

Och sedan ang sommardäck iaf så är det michelin slitbana på dessa jag har till saabjäveln.
Och de funkar bra speciellt på blött underlag.

Khumo är ju ett ganska billigt sportdäck annars.
Och vad jag vet så är de hyffsade också!

Billy B-10
Länk
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Cribba:

Fulda gör mkt bra däck enligt min erfarenhet.

När jag köpte min förra BMW (E39) satt det Pirelli P6000 på den, dom skulle jag väl klassa som hyffsade däck men jag är lite missnöjd med greppet på blöt vägbana. (men jag kör ganska hårt)

Jag tycker mkt bra om "Continental Sport contakt" & även deras vinter däck "Vinter contakt"

Just nu kör jag på Pirelli P-Zero, ett däck som verkligen tål att testas, mkt bättre än P6000, men iofs så snackar vi andra dimenssioner på en Porsche Boxster.

Ang regumerade däck så är det som så att även om tillverkaren garanterar att det ska vara "michelin stomme" eller något annat märke så varierar stommarnas kvalite, man kan få 4 likadana däck på sin bil som beter sig helt olika & som är helt olika i stabilitet.
Regumerade däck skulle jag aldrig köra med på en bil som används på landsväg, inte på vintern heller...
På vintern är det ju extra noga med att ha bra däck eftersom väglaget är sämre, förstår inte resonemanget med att montera sämre däck när man får sämre underlag !?

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ett billigt och bra däck är Toyo Proxes. Kolla på Däckonline

Mr C
Hur kommer det sej att AGI's dubbade vinterdäck ligger i top 5 listan i vinterdäckstesterna då ?
(mutor eller?)
De fär faktiskt bra tycker jag iaf , körde med dom senaste vinter och de kändes mycket bra.
Och de slets inte mer är riktiga vinterdäck samt tappade inte dubbarna.

Garanterar verkligen agi att de bara använder stommar från Michelin ?? Det tror jag inte iaf däremot så använder de bara bra stommar.
Men ang sommardäcken så är det Michelin slitbana.

Billy B-10
Länk
Spara aldrig på kontot som finansierar däck! Däcken är kanske bilens absolut viktigaste komponent. Det finns inget effektivare sätt att förstöra en bils egenskaper än att sätta på en omgång skitdäck. Det svider i min själ när jag ser relativt nya M5:or, M3:or och andra dyra högprestandebilar med skitdäck monterade. Ägaren har varit beredd att betala flera hundratusen på en potent bil men när det är dags för nya däck så skall det snålas... Och snålheten bedrar som bekant visheten.

Däcken är de enda komponenterna på en bil som har kontakt med marken. Bilens chassi må vara hur bra som helst men sitter det skräpdäck på bilen blir det dålig väghållning.

Dessutom är det inte bara väggrepp som påverkas av däckskvalitén, även ljudnivå, komfort, obalans och vattenplaningsegenskaper påverkas.

Mitt råd är att hålla sig till de stora etablerade märkena. Michelin, GY, Dunlop, Bridgestone, Continental och Pirelli är märken som uppfyller hårt ställda krav. Välj sedan ett däck av dessa märken som uppfyller kraven på de egenskaper Du värdesätter högst. Det är till exempel svårt att förena hög komfort med extrem väghållning.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Att AGI har ETT bra Vinter däck för tillfället är att just innan affören gick igenom mellan Gislaved och Conti så han aldrig Gislaved Patantera Mänstret på Nordfrost 3:orna och följden till detta blev att AGI gjorde ett regumerat däck med samma mösnter fast en annan dubb sättning! Detta är Anledningnen till att dom är bra men långt ifrån lika bra som ett Nordfrost 3 originale!

Själv åker jag nu på SKIT däck med 6mm back och 3mm fram och det är som såpa vid T korsningar.. Roligt men ibland inte då man iobland blir chockat överaskad! Kommer absolut inte köpa större fägar för att spexa ! utan det blir Top testar däck då jag VET hur illa det kan vara..

Skål på Er

______
I väntan på nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Har köpt Good Year Eagle F1 GSD3, kanon däck !

Bättre grepp och våt egenskaper än mina gamla Michelin Pilot Sport.

- Livet börjar efter 250 km/h -
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
Skulle regummerade däck vara så dåliga som Biffen skriver så borde de ju ha varit förbjudna för länge sedan. Visst, klart att de inte kommer upp i samma prestanda som de mest optimala sportdäcken men för mer "normal" körning och om man är ute efter många mil/krona så är det en bra lösning. Bara att titta på alla taxibilar som oftast åker på regummerade däck. Jag tror ju inte att de skulle åka runt på däck som vore rent livsfarliga och otrevliga att köra med bara för att spara någon krona.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.