|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
chrille70 |
Roadkill: Jepp, M3 E46 gick att specialbeställa i estorilblått redan från starten. / Chrille |
| 02'erna har också större navi/tv än 01'orna. 16x8 har 02', vet inte storleken på 01'. | |
| 16x9 kanske det är.... | |
|
Zlaatan: Korrekt, 16x9 monitorn glömde jag. Dock kan man köra splitscreen-varianten av navin på lilla skärmen också (som jag då). |
|
chrille70 |
Bluetooth-paketet är väl en annan "nyhet". Kom i höstas på åm -03, men de bilar som tillverkades för 31/12-02 är ju i praktiken att betrakta som -02:or. /Chrille |
|
Roadkill: Mitt tips är att provköra SMG II lådan, den är helt underbar! Har du möjlight så provkör gärna mer än den traditionella från handlaren till motorvägen och tillbaka på 10 minuter rundan. Det behövs ett gäng mil för att lära sig använda SMG II lådan, men det är det absolut värt! Jag tror starre sa att 9 av 10 bilar som såldes på från BMW Solna var SMG II bilar. Det går inte sticka under stol med att SMG II lådan gör sig bäst under hård körning, finns inget skönare än att komma i full fart på 5an och växla ner och bromsa hårt ner till 3an för en kurva. Perfekta nerväxlingar, perfekt varvtalsmatchning och sedan hård acceleration med perfekta växlingar. Skön känsla, men det är ju ingen dålig bil med den manuella lådan heller precis! :o) |
|
| Roadkill: Jag bor i GBG så ifall det är staden så ja! Det sitter SSR GT3 på den... | |
Berco |
Varför är denna M3 E46 hamann så billig ?? Länk |
Berco |
hoppas denna länken fungerar Länk |
Berco |
väldigt billigt,måste vara mågot fel på priset eller bilen ? någon här som kan tyska och fråga lite om bilen, kanske killen behöver pengar snabbt och därför dumpar priset ??? |
|
Undrar varför det inte finns en enda synlig Hamann pryl på bilen? Undrar varför inte det sitter M3 orginalfälgar eller Hamann fälgar utan en uppsättning MM Action fälgar? Undrar varför det inte sitter e46 M3 backspeglar på denna? Man ska nog kolla noga i dokumentation + motorrummet innan man tror ett ord av de där effektuppgifterna. Undrar om detta överhuvudtaget är en M3 från början? Någon annans snart: Länk /Wille |
|
chrille70 |
Berco, En sån där pizzaräser skulle jag knappt vilja ha gratis. Hur kan man förstöra en så fin sportvagn på det där viset? Jag har inget till övers för ACS, Hamann, Rieger (och altt vad de nu heter...) och deras grejer. Att montera sånt tjafs på en BMW kan inte annat än fördärva hela bilen. / Chrille |
Berco |
Jag personligen skulle aldrig ge mig på en M3 E46 och börja ändra orginal utseendet,den bilen har redan allt som en sportvagn ska ha men smaken är ju som baken,det är nog ingen M3,a varför skulle man byta ut orginal speglarna ? orginal speglarna är snyggare en dom här ...... |
|
Oj oj hårda ord. Jag tycker nog visst att diskret styling (kolla tex coolbluem3s m3a) kan göra bilen snyggare. Men en bil i originalutförande med 19" originalfälgar är mycket, mycket svårslaget. Dock är smaken som baken så en hård ton känns väl lite onödigt? |
|
chrille70 |
Sorry för min hårda ton... :) Men jag tycker att BMW M3 är en så designmässigt fulländad att alla former av styling är overkill. Det förstör liksom bilens rena linjer. Personligen tycker att en carbonsvart M3 coupé med zimt-läder och 19" orig.fälgar är så snygg som en M3 över huvud taget kan bli... :PPP Men smaken är som baken, som sagt... :) Mvh Chrille |
|
chrille: Jag håller med dig fast en stålgrå eller ti-silver går lika bra om du frågar mig ;) |
|
chrille70 |
Acey: Jo tack.... =) |
| WilleW: Det står faktiskt att det bara är ett avgassystem ifrån Hamann på bilen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.